Tilbehør til hunde... halti

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2009

Diana...

Caroline86 skriver:

har I prøvet at have ham i sele?
mine forældres dejlige vovse trak også HELT vildt da hun var yngre, så de var nødt til at give hende sele på (for nakken/halsens skyld)... det hjalp rigtig godt, og nu kan hun fint gå uden at trække...som om hun lærte at det ikke kunne svare sig at trække med selen på, og så gad hun ikke da hun var tilbage bare i halsbånd

Ulempen ved sele er at det har hele kroppen at trække med så   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2009

Diana...

Dutte84 skriver:

Han går fint i Haltien... Slet ikke det... Den bruger vi når vi lufter ham..
Selen får han på, når han skal med i bilen... Vil ikke have ham løs i bilen...

Dejligt at høre 

Anmeld

27. august 2009

Mira0911

Diana... skriver:

Dejligt at høre 

Jah...

Anmeld

27. august 2009

Dictes mor

Sikke noget pjat at folk reagerer sådan. En halti er et redskab til at få hunden til at gå pænere og ikke trække helt så meget. Det har jo intet at gøre med at hunden er farlig. Måske kan du tænke at det er folk, som er uvidende i forhold til hunde, og i stedet være glad for, at det virker for din hund. Det er jo rarere for jer begge to at gå tur på en mere afslappet måde... Jeg synes, at du skal være glad for haltien og for din rigtig dejlige lab.

Anmeld

27. august 2009

Mira0911

Majastina skriver:

Sikke noget pjat at folk reagerer sådan. En halti er et redskab til at få hunden til at gå pænere og ikke trække helt så meget. Det har jo intet at gøre med at hunden er farlig. Måske kan du tænke at det er folk, som er uvidende i forhold til hunde, og i stedet være glad for, at det virker for din hund. Det er jo rarere for jer begge to at gå tur på en mere afslappet måde... Jeg synes, at du skal være glad for haltien og for din rigtig dejlige lab.

Jeg er rigtig glad for haltien og labben...
Han er selv glad for at få den på, han er bare skøn at gå med..

Hende jeg har diskuteret med om haltien.. Har selv hun og tror hun er så klog... Og træner andre hunde...

Jeg fik afvide af en som selv bruger haltien, der er noget med landets 3 bedste hundetrænere anbefaler den...

Hæng mig ikke op på det...

Anmeld

27. august 2009

Nemesis

har brugt Halti lige siden første hund - da hundetræneren anbefalede den.

Jeg har da også oplevet at folk tror den har mundkruv på, og endda oplevet at folk synes det er enormt synd for hunden når man forklarer at der IKKe er en mundkurv men et gå-pænt redskab.

Disse mennesker kan ikke have stor viden omkring hunde, opdragelse, træning - det er i hvertfald det jeg er kommet frem til.

Uden Halti kan jeg heller ikke gå med hund, barnevogn/klapvogn uden at det er noget junks.

Selen hjalp ikke på trækkeriet med bliver brugt i bilen og på camping når han er sat i snor der. Så han ikke kvæler sig selv når linen pludselig ikke er længere.

Halti bliver mere og mere brugt, og de fleste hundeejere ved godt hvad det er...resten tjaa de må så tro hvad de vil indtil de bliver klogere.

:-) Sisse som er på hund nr. 3 med Halti

Anmeld

27. august 2009

LineD

Vores Golden har den også på, jeg synes de er langt bedre og mere skånsomme end seler der trykker hist og her, han er simpelthen så dygtig til at gå i snor, så snoren er helt løs

Folk går også en stoooor cirkel uden om os, eller spørger direkte hvorfor han har mundkurv for. Hvorfor jeg gang på gang giver mig tid til at forklare at det er en sele, på højde med et halsbånd..

Kan godt blive lidt træt af folks forudindtagetheder...

Anmeld

27. august 2009

Mamman

Profilbillede for Mamman
Caroline86 skriver:

har I prøvet at have ham i sele?
mine forældres dejlige vovse trak også HELT vildt da hun var yngre, så de var nødt til at give hende sele på (for nakken/halsens skyld)... det hjalp rigtig godt, og nu kan hun fint gå uden at trække...som om hun lærte at det ikke kunne svare sig at trække med selen på, og så gad hun ikke da hun var tilbage bare i halsbånd

Vi har både alm. halsbånd, grime og sele til vores rottweiler.

Hun trækker som en sindsyg når hun har alm. halsbånd på (hun er stærk som én okse), dog ikke så meget at vi ikke kan holde hende, men det er ikke nogen fornøjelse at gå med hende.
Så købte vi en sele til hende, det hjalp absolut ikke. Da hun fik den på kunne hun trække med hele forpartiet/brystkassen, det trak hun bare mere af.
Jeg købte grimen til hende, det er virkelig en fornøjelse at gå med hende, når hun har den på, hun kan overhoved ikke trække.

Anmeld

27. august 2009

Dictes mor

Jeg er selv hundetræner og jeg ser intet galt i det. Jeg synes, at hvis man er glad for den, hvorfor så ikke bruge den. Jeg har lige anbefalet den til en på mit hold, der har en meget stor og meget stærk lab, hvor jeg er sikker på den vil kunne hjælpe ham derhjemme. Dog skal han ikke bruge den, når vi træner plads og gå pænt. Men det er et fint redskab, og jeg synes du skal bruge det, også lade folk selv bekymre sig, hvis det er det de vil.

Anmeld

27. august 2009

Mira0911

Majastina skriver:

Jeg er selv hundetræner og jeg ser intet galt i det. Jeg synes, at hvis man er glad for den, hvorfor så ikke bruge den. Jeg har lige anbefalet den til en på mit hold, der har en meget stor og meget stærk lab, hvor jeg er sikker på den vil kunne hjælpe ham derhjemme. Dog skal han ikke bruge den, når vi træner plads og gå pænt. Men det er et fint redskab, og jeg synes du skal bruge det, også lade folk selv bekymre sig, hvis det er det de vil.

Jeg bruger den med glæde....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.