Tilbehør til hunde... halti

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.017 visninger
19 svar
0 synes godt om
27. august 2009

Mira0911

Vi fik anbefalet en HALTI af vores dyrlæge, til at få vores hund til at lade vær med at trække og iøvrigt går han rigtig pænt...

Men der en "MEN" ved det her...

Når vi kommer gående med vores hund, går folk en bue udenom os, siger vores hund er farlig, for han går med mundkurv... ALTSÅ, Vi bliver dømt på gaden... Ikke særlig fedt... Jeg kan godt miste lysten til at have hunden, når folk skal dømme ens hund midt på gaden... Han er en labber... Dejlig hund...

Får så os afvide af folk, når vi går med denne Halti, signalerer vi at hunden er farlig.. Det synes jeg dog ikke vi gør...

Det er stadigvæk ikke en mundkurv... Han kan frit spise, drikke og lege med den på...

Er der andre der bruger denne Halti ?

Her kommer billedet af Halti'en som mange folk siger er en mundkurv - og at vi signalere at hunden er farlig, når han har det på...

Det er denne vi har fået anbefalet af dyrlægen... Og vi er glade for at bruge den...

Et billede af vores hund...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2009

Sujan

Jeg bruger også halti. Jeg har en dobberman og en lab. Er det bedste jeg har købt fordi de er nemmere og styre og jeg kan gå med begge hunde samtidig uden at føle jeg mister kontrollen. Men ja der er mange der tror det er fordi den er farlig og det er rigtig synd. jeg synes det er bedre for hunden da du ikke belaster deres hals og nakke ligeså meget. men jeg har også fået bemærkninger og folk kigger underligt.

Man kan jo sige det er lidt ligesom en grime til heste så folk må sige hvad de vil jeg tror på det er bedre for både mig og hundene

Anmeld

27. august 2009

Mira0911

Sujan skriver:

Jeg bruger også halti. Jeg har en dobberman og en lab. Er det bedste jeg har købt fordi de er nemmere og styre og jeg kan gå med begge hunde samtidig uden at føle jeg mister kontrollen. Men ja der er mange der tror det er fordi den er farlig og det er rigtig synd. jeg synes det er bedre for hunden da du ikke belaster deres hals og nakke ligeså meget. men jeg har også fået bemærkninger og folk kigger underligt.

Man kan jo sige det er lidt ligesom en grime til heste så folk må sige hvad de vil jeg tror på det er bedre for både mig og hundene

Synes det er utroligt at folk dømmer hunden, ved at den har en Halti på... Det er jo ikke en mundkurv....

Anmeld

27. august 2009

sarahb

jeg ville også blive mere tilbage holden, men det er jo fordi jeg ikk ved hva det er men at det bare ligner en mundkurv...
-men burde hunde ikke kunne styres i en alm snor, tag det ikk ilde op.. spørger bare, ved ik så meget om hunde

Anmeld

27. august 2009

Sujan

Er der måske nogen der ved om man kan få sådan en grime, hvor den ikke er i nylon???

Anmeld

27. august 2009

Mira0911

sarahb skriver:

jeg ville også blive mere tilbage holden, men det er jo fordi jeg ikk ved hva det er men at det bare ligner en mundkurv...
-men burde hunde ikke kunne styres i en alm snor, tag det ikk ilde op.. spørger bare, ved ik så meget om hunde

Nogen hunde trækker som en gal når de går i snor/halsbånd...
Vores hund når han går med grimen, går han utrolig pænt... Så snart han kommer i halsbånd, trækker han...

Det er meget forskelligt fra hund til hund, hvordan de er at gå med i snor/halsbånd...

Anmeld

27. august 2009

Mira0911

Sujan skriver:

Er der måske nogen der ved om man kan få sådan en grime, hvor den ikke er i nylon???

Det ved jeg faktisk ikke...

Anmeld

27. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Dutte84 skriver:

Nogen hunde trækker som en gal når de går i snor/halsbånd...
Vores hund når han går med grimen, går han utrolig pænt... Så snart han kommer i halsbånd, trækker han...

Det er meget forskelligt fra hund til hund, hvordan de er at gå med i snor/halsbånd...

har I prøvet at have ham i sele?
mine forældres dejlige vovse trak også HELT vildt da hun var yngre, så de var nødt til at give hende sele på (for nakken/halsens skyld)... det hjalp rigtig godt, og nu kan hun fint gå uden at trække...som om hun lærte at det ikke kunne svare sig at trække med selen på, og så gad hun ikke da hun var tilbage bare i halsbånd

Anmeld

27. august 2009

Diana...

Vi har den os, det er jo kun et midlertidig hjælpemiddel og så skal den jo af igen.
Vi har Jackie med over alt zoo, gågaden i silkeborg osv og ja folk de tror han er en stor farlig hund. Men jeg er lige glad med hvad de tænker for det jo dem der noget galt med nå de tror han er farlig når han stadig kan åbne munden osv. 

Så vi griner bare af dem der tror han er farlig det et godt værktøj og har hjulpet os så meget at jeg nu kan gå med Jackie uden den og med barnevognen det er bare stort. Jeg bruger den ikke her hjemme mere når vi ude og gå, vi bruger den KUN nå vi bland mange mennesker fordi han vil snakke med ALLE. 

Knus Diana der har en lidt for glad hund til at kunne gå pænt mellem mennesker ha ha.

Anmeld

27. august 2009

Mira0911

Caroline86 skriver:

har I prøvet at have ham i sele?
mine forældres dejlige vovse trak også HELT vildt da hun var yngre, så de var nødt til at give hende sele på (for nakken/halsens skyld)... det hjalp rigtig godt, og nu kan hun fint gå uden at trække...som om hun lærte at det ikke kunne svare sig at trække med selen på, og så gad hun ikke da hun var tilbage bare i halsbånd

Han går fint i Haltien... Slet ikke det... Den bruger vi når vi lufter ham..
Selen får han på, når han skal med i bilen... Vil ikke have ham løs i bilen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.