Anonym skriver:
Hej.
Jeg har virkelig brug for hjælp til nogle spørgsmål omkring moderens ret og faderens muligheder i forhold til samvær.
Faderen ønsker minimum 7/7 men det er ikke samme mening moderen deler. Faderen er bekymret over barnets trivsel hos moderen. Barnet er lidt over 2 år.
Kontakten mellem far og barn er rigtig god, det vil ikke hjem til sin mor efter endt samvær som lige nu er hver anden weekend hos faderen. Barnet skriger og giver tydeligt udtryk for et massivt savn til faderen. Altså, barnets behov for samværet med faderen er enormt vigtigt.
Jeg har brug for lidt erfaringer omkring denne problematik.
Jeg ved godt, at det er flest damer som er her, men er i ikke søde at være lidt objektive og se ud over egne behov. Se barnets behov ind i denne problematik.
Jeg er selv mor til et delebarn, og jeg kan uden tvivl sige, at jeg til enhver tid ville dele mit barn 7/7, hvis hendes far ønskede det og ønsket fra hendes side er lige sådan!!
Hvordan ville i umiddelbart tolke faderens muligheder?
Jeg ønsker konkrete og virkelige historier, ikke et holdnings spørgsmål, men erfarings spørgsmål.
Har læst de andres svar... Og jeg er faktisk enig med dem.
En 7/7 ordning i sådan en tidlig alder for barnet er ikke det fornuftige. - Dette vil Statsforvaltningen osse gå ind og fortælle.
Men jeg tænker osse..... Du skriver at barnets Far er nervøs for moderens trivsel med barnet hos moderen?!
Hvad menes der der? - om ik andet så skal det tjekkes.
Eller er det bare noget han tænker og tror? (Mange finder nemlig på at sige sådan, for at sætte dem i bedre lys - intet ondt..)
Nu er barnet KUN 2 år.. Og jeg kan da huske da mit delebarn skulle hjem til hans Far hver anden weekend, så ville han da heller ikke hjem til mig efter endt samvær 
Han har jo hygget med Far hele weekenden.. Og glædede sig til at komme hjem til hans Far igen.
Dette vil jeg derfor sige er kun en periode... Det går over når barnet blir ældre og mere forstående på det samvær der kører