mor:) skriver:
Så du mener det er barnets behov at leve i en kuffert som 2 årig?
Ved godt du ikke bad om holdninger, men det er en offentlig debat og du er velkommen til at ignorere mit indlæg.
Men at barnet skriger og græder er da ikke unaturligt. Det er da ikke nemt for barnet at omstille sig og det vil også kunne forekomme ved en 7/7 ordning.
Jeg tror ikke statsforvaltningen vil gå fra to dage hver anden weekend til 7/7 ordning. Synes også at have læst at deres anbefalinger er 1 år - 1 nat, 2 år - 2 nætter osv. Men det er sikkert også en vurderingssag efter den enkelte sag.
Men der er noget som hedder foreningen far - de kan bok hjælpe med de spørgsmål faren måtte have
Jeg ville ikke til enhver tid tænke, at en 7/7 ordning er løsningen, men i dette tilfælde, mener jeg, at det er barnets bedste at være så meget ved faren som muligt, dog uden for store belastninger i forhold til samarbejdet forældrene imellem. At søge mere samvær lige nu, ville kun skabe yderligere problemer. Så 7/7 er pt max. Der er tænkt, at der skal være en god og solid overgang, så barnet ikke bliver kastet direkte ud i en 7/7, men at samværet gennem 6 mdr. gradvist øges, og hvis barnet synes at trives.
At barnet vil leve i en kuffert, ja, det er måske mere et spørgsmål om, hvordan man vælger at gøre det. Hvis der er alt det tøj, legesager osv som skal bruges ved hver, så der ikke skal være noget som følger barnet, så tænker jeg ikke, at denne følelse vil være så meget til stede. Dog vil et delebarn nok altid være belastet af følelsen af at være splittet, pga de skift der vil være, uanset hvilken deleordning man vælger. Den eneste løsning på splittingsfølelsen er vel, at forældrene aldrig gik fra hinanden?! Det er, desværre, en konsekvens af bruddet.
Jeg tænker, at det i høj grad handler om planlægning, forberedelser og forældrenes indstilling til ordningen.