Svigermor, er et problem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2015

Trekløver(:

Anonym skriver:

Jeg er gravid, og valgte at lave en gruppe på fb som den nærmeste familie skulle være medlem af for at kunne følge graviditeten, da hverken min mand eller jeg vil have det offentligt ud så alle kan se billeder osv.

nu er det så at svigermor kun er bonus, huj har sig egen datter som er 2 måneder længer henne end mig. Jeg er glad på hendes datters vejne og hun på mine, vi snakker godt sammen.

Men nu har svigermor meldt sig ud af gruppen, hun var medlem 1 dag også mente hun ikke der var grund til at være medlem længere.

hun gav forklaringen at der ikke ville komme opdateringer der inde.

jeg skal lige sige at jeg opdatere min. En gang om ugen da jeg tager billeder af maven en gang ugentligt.

jeg er blevet ret sur og ked af det over at hun ikke vil følge mig og føler hun har nok i sin egen datte, for jeg er ikke lige så meget værd som hendes. Jeg har ikke været glad for min graviditet siden da, og går måhelt med tankerne om at vente til at hendes datter har født aå vi ikke skaber dette helvede mere.

min mand forstår ikke at jeg er ked af det og sur, han vil ikke snakke med hendes om det, og nu har hun så meldt fra til vores bryllup som er om en måned. Jeg må ikke skrive til hende for ham eller noget. Aner ikke hvad jeg skal gøre 

føler alt er et helvede lige for tiden, kan bare ikke lave andet end at græde 

Øh jeg forstår så sandelig GODT du er både ked af det og sur på din svigermor

Ville ikke få uden

Det barn du bærer er da lige så meget hendes barnebarn!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2015

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Jeg er gravid, og valgte at lave en gruppe på fb som den nærmeste familie skulle være medlem af for at kunne følge graviditeten, da hverken min mand eller jeg vil have det offentligt ud så alle kan se billeder osv.

nu er det så at svigermor kun er bonus, huj har sig egen datter som er 2 måneder længer henne end mig. Jeg er glad på hendes datters vejne og hun på mine, vi snakker godt sammen.

Men nu har svigermor meldt sig ud af gruppen, hun var medlem 1 dag også mente hun ikke der var grund til at være medlem længere.

jeg skal lige sige at jeg opdatere min. En gang om ugen da jeg tager billeder af maven en gang ugentligt.

jeg er blevet ret sur og ked af det over at hun ikke vil følge mig og føler hun har nok i sin egen datte, for jeg er ikke lige så meget værd som hendes. Jeg har ikke været glad for min graviditet siden da, og går måhelt med tankerne om at vente til at hendes datter har født aå vi ikke skaber dette helvede mere.

min mand forstår ikke at jeg er ked af det og sur, han vil ikke snakke med hendes om det, og nu har hun så meldt fra til vores bryllup som er om en måned. Jeg må ikke skrive til hende for ham eller noget. Aner ikke hvad jeg skal gøre 

Jeg bliver nødt til at spørge - hvorfor er hendes interesse SÅ vigtig for dig, at du ikke kan nyde din graviditet? Hvor er din egen familie i dette billed? Og hvad med bio-svigermor? 

Og hvor nær kontakt har i ellers? 

Anmeld

7. januar 2015

Trekløver(:

Trekløver(: skriver:

Øh jeg forstår så sandelig GODT du er både ked af det og sur på din svigermor

Ville ikke få uden

Det barn du bærer er da lige så meget hendes barnebarn!

Fejl. Havde ikke lige set at din svigermor er bonus. Alligevel forstår jeg godt din frustration!

Anmeld

7. januar 2015

Jupiter

TS, jeg kan se at du endnu ikke har responderet på alle de svar du har fået. Mit gæt er at du føler dig ramt, og føler at folk er lige lovligt hårde i deres udmeldinger? Det synes jeg i hvert fald 

Når det er sagt, så vil jeg give de fleste ret - til dels  Graviditet er noget intimt og personligt mellem dig og din mand, og derfor forstår jeg godt at en facebookgruppe ville "skræmme" de fleste. Det er trods alt det mest naturlige i verden, at vi bliver gravide og får børn.

MEN... Jeg husker selv glæden som boblede indeni KONSTANT, og lysten til at dele det med hele verden hele tiden. Enhver lille udvikling, bevægelse, scanning, mv. er SÅ STORT!

Som kvinde er man jo mor i samme øjeblik de to streger viser sig på testen, og kærligheden og stoltheden vokser med lynets hast på ingen tid. Det er svært at gemme på, og det skal man selvfølgelig heller ikke  Man skal bare huske på at folk reagerer forskelligt 

Mit råd er at du skal lade svigermor melde sig ud af gruppen uden at bebrejde hende. Sig til hende at det gør dig ked af det, når nu det er det største i jeres liv som er igang med at ske, og det ønsker du at dele med hende fordi hun betyder meget for dig - MEN at du godt forstår det (det håber jeg at du gør, når nu du har fået en masse vinkler på det? ). Du er nødt til at være ærlig, så i kan komme videre derfra. Og så ville jeg nok også forsøge at udrede hele situationen omkring brylluppet mens du er i gang med at lægge kortene på bordet 

Anmeld

7. januar 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Nu ved jeg ikke om der er en bio svigermor inde i billedet hos jer, men jeg ved at min bonus svigermor meldte afbud til vores datters barnedåb (som flere mistænkte for også at være bryllup) og da jeg spurgte hende hvorfor var det fordi hun mente at bio svigermor der havde førsteret til at komme med...

Anmeld

7. januar 2015

modesty

Anonym skriver:

M.h.t. facebook, så synes jeg at du er alt for følsom. 

Men hvorfor har hun meldt afbud til jeres bryllup.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.