Svigermor, er et problem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.286 visninger
15 svar
56 synes godt om
6. januar 2015

Anonym trådstarter

Jeg er gravid, og valgte at lave en gruppe på fb som den nærmeste familie skulle være medlem af for at kunne følge graviditeten, da hverken min mand eller jeg vil have det offentligt ud så alle kan se billeder osv.

nu er det så at svigermor kun er bonus, huj har sig egen datter som er 2 måneder længer henne end mig. Jeg er glad på hendes datters vejne og hun på mine, vi snakker godt sammen.

Men nu har svigermor meldt sig ud af gruppen, hun var medlem 1 dag også mente hun ikke der var grund til at være medlem længere.

hun gav forklaringen at der ikke ville komme opdateringer der inde.

jeg skal lige sige at jeg opdatere min. En gang om ugen da jeg tager billeder af maven en gang ugentligt.

jeg er blevet ret sur og ked af det over at hun ikke vil følge mig og føler hun har nok i sin egen datte, for jeg er ikke lige så meget værd som hendes. Jeg har ikke været glad for min graviditet siden da, og går måhelt med tankerne om at vente til at hendes datter har født aå vi ikke skaber dette helvede mere.

min mand forstår ikke at jeg er ked af det og sur, han vil ikke snakke med hendes om det, og nu har hun så meldt fra til vores bryllup som er om en måned. Jeg må ikke skrive til hende for ham eller noget. Aner ikke hvad jeg skal gøre 

føler alt er et helvede lige for tiden, kan bare ikke lave andet end at græde 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg er gravid, og valgte at lave en gruppe på fb som den nærmeste familie skulle være medlem af for at kunne følge graviditeten, da hverken min mand eller jeg vil have det offentligt ud så alle kan se billeder osv.

nu er det så at svigermor kun er bonus, huj har sig egen datter som er 2 måneder længer henne end mig. Jeg er glad på hendes datters vejne og hun på mine, vi snakker godt sammen.

Men nu har svigermor meldt sig ud af gruppen, hun var medlem 1 dag også mente hun ikke der var grund til at være medlem længere.

jeg skal lige sige at jeg opdatere min. En gang om ugen da jeg tager billeder af maven en gang ugentligt.

jeg er blevet ret sur og ked af det over at hun ikke vil følge mig og føler hun har nok i sin egen datte, for jeg er ikke lige så meget værd som hendes. Jeg har ikke været glad for min graviditet siden da, og går måhelt med tankerne om at vente til at hendes datter har født aå vi ikke skaber dette helvede mere.

min mand forstår ikke at jeg er ked af det og sur, han vil ikke snakke med hendes om det, og nu har hun så meldt fra til vores bryllup som er om en måned. Jeg må ikke skrive til hende for ham eller noget. Aner ikke hvad jeg skal gøre 

Øøh, vi snakker Facebook, fjæsen, facadeportalen!?! Det kan da ikke være mere ligegyldigt, hvem der følger med og hvem der ikke gør, det handler vel om, at I er ved at skabe en familie, og alle andre er med i periferien - hvis hun i virkeligheden foretrak at ringe, skrive en SMS eller dukke op, så kan man vel ikke fortænke hende i at melde sig ud? Nu er der så ballade om ingenting, og hun trækker sig (men burde så alligevel komme til brylluppet).

Hvad med alle de, som ikke har en gruppe på Facebook.....er de så ikke interessante eller elskede?

Derudover er jeg nødt til lige at fortælle dig, at hun altså elsker sin datter højest, det komme aldrig til at ændre sig - og det er slet ikke en konkurrence, den har du i hvert fald tabt på forhånd.

Vis dig som den voksne og skab fred, selvfølgelig skal hun med til jeres bryllup, så op i bagdelen med Facebook og få en god, kærlig og konstruktiv kontakt til hende face-to-Face i stedet for.

Et knus er alligevel mere værd end et like.

Anmeld

6. januar 2015

jojomama

Hvorfor har hun meldt afbud til jeres bryllup??

hver so synes bedst om sine, men i min verden skal man være ekstra fintfølende, når man er bonus. At hun ikke er det, er hendes valg eller måde, om man vil.

hvis du har brug for at skrive/tale med hende, så skal du da gøre det. Måske har din kæreste bare ikke forstået, hvor meget det påvirker dig, og derfor synes han ikk, du skal skrive til hende...

Anmeld

6. januar 2015

esiuol22

Har hun muligvis meldt fra til bryllup pga. din reaktion over at hun meldte sig ud af din fac gruppe. for syntes ikke jeg kan se det er så forfærdeligt det med gruppen. dog er det et signal om at der er noget i vejen med jeres forhold at hun har meldt fra til bryllup.

Tænker jeg ville blive lidt tilbageholdende, hvis jeg følte der kom preds på fra en svigerdatter, om at hun skulle betyde mindst det samme for mig som min ejen datter, for det ville jeg aldrig kunne leve op til, lige som dit barn i maven heller aldrig ville kunne erstattes af en anden for dig.

Det betyder dog ikke at andre mennesker ikke kan være betydningsfulde for en, men hvis skuden synker redder man egne børn først og hvis muligt andre man holder af, til sidst dem man ikke kender.

Anmeld

6. januar 2015

MHB

Jeg tror du er angrebet af de kendte graviditetshormoner som gør dig lidt ekstra fint følende!   Jeg synes i hvert fald at din reaktion på at hun melder sig ud af en gruppe på facebook er ret voldsom! Jeg ville helt ærligt nok også have meldt mig ud, eller i hvert fald deaktiveret notifikationer fra gruppen, hvis jeg var blevet puttet i en sådan i forbindelse med andres graviditet. Jeg synes det er dejligt at du gerne vil dele det, men jeg ville helt ærligt hellere have en personlig MMS, et telefon opkald eller på anden vis personlig besked end en besked til alle i en gruppe på facebook!

Mht til bryllupsafvisningen, har det så en sammenhæng med facebookgruppen eller er det bare en uheldig dag for hende? 

Anmeld

6. januar 2015

MHB

Anonym skriver:

Det er især din sætning her jeg synes er voldsom! 

"Jeg har ikke været glad for min graviditet siden da, og går måhelt med tankerne om at vente til at hendes datter har født aå vi ikke skaber dette helvede mere"

Din glæde over din graviditet skal da bestemt ikke afhænge af din bonus-svigermor! Det er din og din partners glæde først og fremmest! Tag de positive tilkendegivelser folk mmer med, og brug dem, og glæd dig fordi du skal være mor! Ikke fordi din bonus svigermor skal være bonus farmor! 

Anmeld

6. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg har ikke fb, s hvis jeg var familie el veninde med dig, var jeg ikke intreseret eller vad?

D  er svigerdatter, hun er datter.  Hun vil altid elske sin egen datter højere end  svigerdatter.  

Anmeld

7. januar 2015

Newsence

ja som andre skriver så er du SVIGERDATTEER og ikke DATTER. Hendes interesse sker via, hendes bonus søn og så er der altså bare en forskel.

Og her må jeg sige at det er meget naturligt at moren er mere på datterens graviditet og ikke på din. Hun tænker måske at du har jo din egen mor til den slags ting og hun ved måske hvor vigtigt dette forhold under en graviditet er og dette vil hun ikke blande sig i.. Min mor var da meget mere på min søsters graviditet ( hun døde før min) end hun var på nogen af mine brødres koners. Her lod hun deres mødre have denne specielle kontakt og det var altså helt naturligt... Og da vi forsøgte at blve gravide var hun også meget mere på dette end på min brors kone der var højgravid. ( vi prøvede temmelig længe så der levede hun )

Måske er hun bare venlig og du overfølsom..

Og ærlig talt ville jeg heller ikke gide en facegruppe hvor der kommer mave billeder en gang om ugen. Den slags er sjovt for moren men for andre er det 100% ligegyldigt og hun regner vel med at hun får afvide med scanninger osv. af jer personligt... Så ærlig talt efter få uger havde jeg også meldt mig ud af sådan en gruppe, og mange bliver kun fordi de ikke vil såre dig.. 

at hun melder fra til bryllup er noget overdrevet og ærlig talt så BØR din kommende mand tale med hende da dette slet ikke er okay og så skal I slutte fred.. 

Anmeld

7. januar 2015

SandraXOXO

Ej sådan en gruppe ville jeg også ha meldt mig ud af hvis jeg var bonus svigermor. Andres graviditet osv er virkelig kedeligt, misforstå mig ikke, jeg vil gerne hjælpe og snakke osv irl, og også gerne hygge om baby når den kom, men en gruppe på fjæsen kun om en andens graviditet? Nej tak Mon ikke hun får rigeligt graviditetshalløj fra sin egen datter, har du ikke en mor der kan være der for dig? Synes virkelig du bør respektere når din kæreste siger du ikke skal lave mere drama i hans familie. Sig undskyld og skyld skylden på hormonerne og kom over at ikke alle synes at lige din graviditet er deres top priotet, det er din og din mands toppriotet og det er vel rigeligt? I får vel ikke et barn for svigermors skyld men fordi i ønsker jer et barn?

Anmeld

7. januar 2015

lineog4

Glæden ved graviditeten er hos dig og din kæreste/mand - andr omkring jer kan glæde sig, de kan  være glade på jeres vegne osv. Men den der kæmpe glæde som I har, hvor er opdateret mavebillede er helt fantastisk den tilhører jer. Og på samme måd er den altså heller ikke afhængig af andre, glæden kan ikke ødelægges af en svigermor ikke gider endnu en gruppe på facebook. Må indrømme hvis jeg blev sat i en gruppe hvor jeg skulle være publikum til en graviditet, ville jeg nok også melde mig ud - nyder at se struttende maver herinde feks, når jeg er i humør, men så er det også nok og ville synes det var på kanten til for meget at lave en gruppe kun omhandlende egen graviditet på facebook 

Hvorfor hun har meldt fra jeres bryllup ved jeg jo ikke, og det sådan set det eneste i det du har skrevet, der for mig indikerer der er en udfordring i jeres forhold. Men tænker hvis hun har meldt fra, hvad så med svigerfar?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.