Vores baby er for lille.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2015

Meandu

Venter en lille dreng til feb skriver:

Hejsa 

jeg var til jordmoder i fredags Hvor vores lille dreng blev vurderet til at være 20% for lille. Jeg er i uge 35+1 og han blev vurderet til at veje 2 kg ved en ekstra scanning. Plus min mave skulle være omkring 33 cm og den var kun 27. Jeg blev så urolig, og er det stadig. Men skal til en scanning her igen om en uge. Er der andre der har oplevet det samme? Er der noget jeg kan gøre? Jeg synes jeg slapper af, spiser vitaminer og en varieret kost. Hvad gør jeg dog forkert? Måske er jeg bare lidt ekstra nervøs, fordi det er vores første barn. 

Vi fik at vide at vores søn var for lille, har været til flere scanninger. Jeg blev derfor sat i gang, da de ik mente at han tog nok på. De skønnede ham til 2500 kg uge 38. Han vejede over 3 kg da han blev født. Lægerne kan ta fejl  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2015

Louise-Nicki-buddi

Hejsa 

jeg var til jordmoder i fredags Hvor vores lille dreng blev vurderet til at være 20% for lille. Jeg er i uge 35+1 og han blev vurderet til at veje 2 kg ved en ekstra scanning. Plus min mave skulle være omkring 33 cm og den var kun 27. Jeg blev så urolig, og er det stadig. Men skal til en scanning her igen om en uge. Er der andre der har oplevet det samme? Er der noget jeg kan gøre? Jeg synes jeg slapper af, spiser vitaminer og en varieret kost. Hvad gør jeg dog forkert? Måske er jeg bare lidt ekstra nervøs, fordi det er vores første barn. 

Ved lige præcis hvordan du har det ! 

Jeg har været til scanning i dag uge 33 og min dreng vejer kun 1600 26% for lidt så jeg er os dybt ulykkelig . Skal ventet to uger på ny vægt scanning måske vil de lave ak så han kan komme ud for at få noget mad 

Anmeld

9. januar 2015

lillespir26

Louise-Nicki-buddi skriver:

Ved lige præcis hvordan du har det ! 

Jeg har været til scanning i dag uge 33 og min dreng vejer kun 1600 26% for lidt så jeg er os dybt ulykkelig . Skal ventet to uger på ny vægt scanning måske vil de lave ak så han kan komme ud for at få noget mad 

Vores vejede igår 2032 g -14% procent er 34+0 Idag og fik afvide vi ikke skulle være bekymret da hun skulle tage omkring ca 800 g mere på inden hun bliver taget i uge 38+ 4

Anmeld

9. januar 2015

mrhl

Jeg har ikke prøvet det men tillader mig lige at svare alligevel. Jeg fødte 40+2 og på selve terminsdatoen blev jeg af forskellige jordmødre skudt til at hun vejede 3500-4000g. Hun vejede 2990 da hun kom ud.Selvfølgelig skal du tage drt alvorligt, men jeg tænker bare at nogle af os altså bare laver små børn uden der nødvendigvis er noget i vejen :-) forresten er hun i dag et år og vejer 11,5 kg :-)

Anmeld

9. januar 2015

Mor til guldklumpen

Det er da rart at vide at de godt kan tage fejl, selvom de scanner en ��. Men ja man kan let føle man gør noget forkert og ikke slår til. Men så længe de er sunde og raske går det nok de er lidt små ❤️��. Så kan de passe størrelse 50 længere����. 

Anmeld

9. januar 2015

Kløver

Hejsa 

Kender ikke noget til det, men min søn blev født 35+3 og vejede 2 kg 

han klarer den fint i dag og er snart 4 og vejer ca 16 kg  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.