Venter en lille dreng til feb skriver:
Hejsa
jeg var til jordmoder i fredags Hvor vores lille dreng blev vurderet til at være 20% for lille. Jeg er i uge 35+1 og han blev vurderet til at veje 2 kg ved en ekstra scanning. Plus min mave skulle være omkring 33 cm og den var kun 27. Jeg blev så urolig, og er det stadig
. Men skal til en scanning her igen om en uge. Er der andre der har oplevet det samme? Er der noget jeg kan gøre? Jeg synes jeg slapper af, spiser vitaminer og en varieret kost. Hvad gør jeg dog forkert?
Måske er jeg bare lidt ekstra nervøs, fordi det er vores første barn.
Jeg står i samme situation.
Jeg er 30+3 i dag med vores 2. barn.
Var til jm d. 23/12 og blev sendt på sygehuset til scanning. Hun vejede 1070 gr. og det svarer til 21% under gs.
Jeg fik afvide at det var ok at de lå ml. 15-23% u/gs - de skulle bare gerne følge kurven, den måtte ikke knække og derved komme under de 23%.
Jeg skal scannes igen her d. 13. og så må vi se hvordan det ser ud.
Fik afvide at det havde intet med stress, kost osv. at gøre, det er bare ikke alle der føder børn på 5 kg.
Ringede efterfølgende til min jm og fik en snak om hvad er sker hvis nu kurven dykker, og der fik jeg afvide at de så vurderer på baggrund af scanninger og flow målinger om det vil være bedst at lade barnet være derinde eller om det skal ud.
Men du er jo så langt henne, så hvis de vurderer at han ikke vokser som han skal så er der jo stort set ingen risiko ved at tage ham ud. Det kan du være helt rolig ved. 
Anmeld