Vores baby er for lille.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.452 visninger
15 svar
2 synes godt om
5. januar 2015

Mor til guldklumpen

Hejsa 

jeg var til jordmoder i fredags Hvor vores lille dreng blev vurderet til at være 20% for lille. Jeg er i uge 35+1 og han blev vurderet til at veje 2 kg ved en ekstra scanning. Plus min mave skulle være omkring 33 cm og den var kun 27. Jeg blev så urolig, og er det stadig. Men skal til en scanning her igen om en uge. Er der andre der har oplevet det samme? Er der noget jeg kan gøre? Jeg synes jeg slapper af, spiser vitaminer og en varieret kost. Hvad gør jeg dog forkert? Måske er jeg bare lidt ekstra nervøs, fordi det er vores første barn. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2015

asff

Venter en lille dreng til feb skriver:

Hejsa 

jeg var til jordmoder i fredags Hvor vores lille dreng blev vurderet til at være 20% for lille. Jeg er i uge 35+1 og han blev vurderet til at veje 2 kg ved en ekstra scanning. Plus min mave skulle være omkring 33 cm og den var kun 27. Jeg blev så urolig, og er det stadig. Men skal til en scanning her igen om en uge. Er der andre der har oplevet det samme? Er der noget jeg kan gøre? Jeg synes jeg slapper af, spiser vitaminer og en varieret kost. Hvad gør jeg dog forkert? Måske er jeg bare lidt ekstra nervøs, fordi det er vores første barn. 

Vores datter var også for lille. Mener 21% da hun blev født. Men hun var helt fin bare meget lille. Kun 45 cm og 2700g. Hun fejler dog ingenting, hun er godt foran rent motorisk. Men hun er altså stadig et lille nips. Hun bliver et år, d 14. januar og er stadig i str 68. 

Anmeld

5. januar 2015

lillespir26

Jeg skal selv til anden vækstscanning her den 8 og første gang lå vores baby lidt under også og vi fik afvide at selvom jeg er lav og overvægtig og far han er høj og slank kan det altså bare godt være at vi laver små børn så længe moderkage og det er fint gennemstrømning fra navlestreng er der vis ikke noget at bekymre sig om 

Anmeld

5. januar 2015

Kindfed

Min datter lå temmelig stabilt på 16% under gennemsnittet, og det er stabiliteten i udviklingen, man skal fokusere på. Det er jo et gennemsnitsmål, så nogen vil være større og nogen mindre. Min søn lå præcis gennemsnitligt og der er ikke nogen forskel i deres udvikling. 

Anmeld

5. januar 2015

Karina1

Vores jm havde gennem hele min første gravidtet sagt at vores dreng var over gennemsnittet i vægt men en mdrs tid inden termin var vi til scanning og få afvide at Marcus var for lille, hende der scannede mig kiggede på os og sagde at der intet var galt men at det nok bare var meningen at vi skal have små børn (vi er bestemt heller ikke selv de største) kom til et par ekstra scanninger for at se om han voksede som han skulle. Fødte 39+8 en velskabt dreng, 2760g og 47cm, en dejlig lille bebs, der passede str. 50 i næsten 3mdr nu er han 16mdr og har hele tiden været meget foran med hans udvikling og har så meget energi, han er stadig en lille en (en str 80 i tøj) og vi går til kontrolvejning, men han fejler absolut intet, bare en meget aktiv lille krudtugle! <3

Anmeld

5. januar 2015

Mamacita til 2 piger

Hejsa 

Jeg står i samme situation. 

Jeg er 30+3 i dag med vores 2. barn. 

Var til jm d. 23/12 og blev sendt på sygehuset til scanning. Hun vejede 1070 gr. og det svarer til 21% under gs. 

Jeg fik afvide at det var ok at de lå ml. 15-23% u/gs - de skulle bare gerne følge kurven, den måtte ikke knække og derved komme under de 23%.

Jeg skal scannes igen her d. 13. og så må vi se hvordan det ser ud. 

Fik afvide at det havde intet med stress, kost osv. at gøre, det er bare ikke alle der føder børn på 5 kg.   

Ringede efterfølgende til min jm og fik en snak om hvad er sker hvis nu kurven dykker, og der fik jeg afvide at de så vurderer på baggrund af scanninger og flow målinger om det vil være bedst at lade barnet være derinde eller om det skal ud. 

Men du er jo så langt henne, så hvis de vurderer at han ikke vokser som han skal så er der jo stort set ingen risiko ved at tage ham ud. Det kan du være helt rolig ved.  

Anmeld

5. januar 2015

Mor til guldklumpen

Okay tak for svar . Han har bare heletiden fulgt kurven, og nu er han sprungen ud af den, derfor gik det mig meget på. Håber bare det viser sig at han følger sin egen kurve nu 

Anmeld

5. januar 2015

Mamacita til 2 piger

Okay tak for svar . Han har bare heletiden fulgt kurven, og nu er han sprungen ud af den, derfor gik det mig meget på. Håber bare det viser sig at han følger sin egen kurve nu 

Det var så lidt! De holder bare lidt ekstra øje med dig fra nu af. Men jeg tror ikke du behøver være nervøs når du er så langt henne.  

Anmeld

5. januar 2015

Newsence

Min datter blev hele tiden vuderet til at veje lidt for meget. Fødte 1 måned for tidligt.. Dagen før fødsel havde de vuderet hende til at veje omkring 3200 men hun vejede altså kun 2600 

så ro på og vid at der er en chance for at de tager fejl... Min datter har åbenbart været lille hele vejen igennem ( fik afvide senere) og hun er helt fin i dag.. 

Anmeld

6. januar 2015

Stinna1006

Har selv gået til scaninger i hele graviditeten hvor det har svinget imellem 12 % og 22 % for lille alt efter hvor grundige de har været til at scanne 

Jeg skal på sygehuset igen Idag til scaning og muligvis igangsættelse ( 39+4) men du skal ikke Være bekymret medmindre din bebs knækker kurven helt vildt ned ad... prøv evt at søge på IGUR det kan Være det kan give dig lidt svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.