Lægesekretærelev & fagprøve?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.872 visninger
12 svar
3 synes godt om
1. januar 2015

K&S

Godt nytår alle I skønne kvinder 

Jeg skal snart til at skrive fagprøve som lægesekretærelev, og jeg mangler lidt gode input fra jer (både i og udenfor branchen) 

Jeg har svært ved at finde frem til det helt rigtige emne, så søger inspiration! Det skal meget gerne handle om alle de registreringer, der skal foretages for at kunne dokumentere et patientforløb korrekt.  Jeg er vild med psykiatrien og har tænkt mig at tage udgangspunkt i min nuværende afdeling - psyk. akutmodtagelse & akut lukket afsnit

Har I en fed emneformulering? Eller måske lidt input fra egne fagprøver, som jeg kan snuse lidt til

Tak tak tak! 

Katja  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2015

De3Guldklumper

K&S skriver:

Jeg skal snart til at skrive fagprøve som lægesekretærelev, og jeg mangler lidt gode input fra jer (både i og udenfor branchen) 

Jeg har svært ved at finde frem til det helt rigtige emne, så søger inspiration! Det skal meget gerne handle om alle de registreringer, der skal foretages for at kunne dokumentere et patientforløb korrekt.  Jeg er vild med psykiatrien og har tænkt mig at tage udgangspunkt i min nuværende afdeling - psyk. akutmodtagelse & akut lukket afsnit

Har I en fed emneformulering? Eller måske lidt input fra egne fagprøver, som jeg kan snuse lidt til

Tak tak tak! 

Katja  

Hvad tænker du omkring de registreringer??

Er der for mange hænder inde over eller hvordan? For umiddelbart tænker jeg noget lean

Anmeld

1. januar 2015

EAF

K&S skriver:

Tak tak tak! 

Katja  

Hvordan fik du elevpladsen? Hvis jeg må spørge på vegne af min søster der så inderligt gerne vil være lægesekretær 

Anmeld

2. januar 2015

Valle81

Jeg skrev om sikkerhed i psykiatrien fra sekretærens synspunkt, ud fra et ophold jeg havde på Sengeafsnit for Psykotiske Lidelser.

Undersøgte hvad sekretærerne selv synes om deres arbejdsforhold. Undersøgte, hvorfor man har algt, at sekretærerne fysisk er placeret på afdelingerne med patienterne, hvorfor man spiser sammen med patienterne osv.

Derudover tog jeg adgangspunkt i eleverne, hvad ved de på forhånd om at være i psykiatrien, og hvordan kunne de godt tænke sig at blive introduceret. Ud fra det lavede jeg informationsmateriale til nye elever.

Christina

Anmeld

9. januar 2015

K&S

De3Guldklumper skriver:

Hvad tænker du omkring de registreringer??

Er der for mange hænder inde over eller hvordan? For umiddelbart tænker jeg noget lean

Tak for svar 

Jeg har også tænkt LEAN, for ja, der er tit for mange hænder ind over = for mange fejl + for meget dobbeltarbejde, men samtidig også alt for mange registreringer, der i realiteten ikke bliver brugt til noget efterfølgende 

Anmeld

9. januar 2015

K&S

Natteravnen skriver:

Hvordan fik du elevpladsen? Hvis jeg må spørge på vegne af min søster der så inderligt gerne vil være lægesekretær 

Jeg er ansat i Region Hovedstaden. De søger lægesekretærelever hvert år (i starten af året) til start 1. oktober 

Anmeld

9. januar 2015

K&S

Valle81 skriver:

Jeg skrev om sikkerhed i psykiatrien fra sekretærens synspunkt, ud fra et ophold jeg havde på Sengeafsnit for Psykotiske Lidelser.

Undersøgte hvad sekretærerne selv synes om deres arbejdsforhold. Undersøgte, hvorfor man har algt, at sekretærerne fysisk er placeret på afdelingerne med patienterne, hvorfor man spiser sammen med patienterne osv.

Derudover tog jeg adgangspunkt i eleverne, hvad ved de på forhånd om at være i psykiatrien, og hvordan kunne de godt tænke sig at blive introduceret. Ud fra det lavede jeg informationsmateriale til nye elever.

Christina

Det lyder super spændende...! 

De fleste sekretærer her sidder på kontorer uden for afdelingerne og faktisk meget rart - i hvert fald på den akut lukkede afdeling, hvor jeg har siddet mest 

Anmeld

10. januar 2015

EAF

K&S skriver:

Jeg er ansat i Region Hovedstaden. De søger lægesekretærelever hvert år (i starten af året) til start 1. oktober 

Men hvordan fik du elevpladsen, bare ved at søge? Min søster forsøger alt men der er ingen mange der søger i Aarhus hvor hun bor.. Der må være noget pondus ved det du gjorde som fik dig valgt.. Uddannelse, udtalelse et eller andet... 

Anmeld

10. januar 2015

morNov2010

Nu ved jeg ikke hvor stort et område du vi, bevæge dig over. En ting jeg oplever ofte er, at registreringspraksis kan være vidt forskellig, selvom sekretærerne sidder to kontorer fra hinanden, men med hver deres "speciale".

måske noget omkring ensretning af registreringspraksis. 

Anmeld

10. januar 2015

FamilenStorm

Natteravnen skriver:

Men hvordan fik du elevpladsen, bare ved at søge? Min søster forsøger alt men der er ingen mange der søger i Aarhus hvor hun bor.. Der må være noget pondus ved det du gjorde som fik dig valgt.. Uddannelse, udtalelse et eller andet... 

Alle universiteshospitaler, søger x antal elever om året.. De søger gerne her i februar/marts måned.. 

Her skriver man "bare" en motiveret ansøg ung, som hvis man søgte et andet job.. 

Er man heldig bliver man kaldt til samtale og staveprøve osv 

man kan også være heldig at de private lægepraksiser søger.. Men det er tit sværer at få plads der... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.