Hej alle 
Håber i vil hjælpe mig lidt.
Min kæreste og jeg har prøvet at blive gravid i 2 måneder nu. Ingen har fået dette afvide.
Jeg er 23 år og min kæreste 24 år. Jeg er uddannet Social- og sundhedsassistent og min kæreste VVS og energimontør. Min kæreste har fast arbejde, og jeg er ansat i et længere vikariat. Der er stor chance for, at jeg snart bliver fastansat.
Vi har været sammen i 3 1/2 år og har boet sammen lige fra start. Vi leder efter eget hus, men har endnu ikke fundet det rigtige. Vi bor dog i et lille hus ude på landet. Vi har et ekstra værelse til baby og en stor have. Vi har virkelig et dejligt forhold, og hjælper hinanden med alt det daglige. 
Problemet er, at min kæreste er vildt nervøs for hans mors reaktion på en graviditet.
Min kæreste har en storebror som er 3 år ældre og har været sammen med sin kæreste i 8 år. Han har lige friet, og de skal giftes til sommer.
Min kæreste er bange for at fortælle til hans mor, at vi ønsker at få et barn nu. Hun forventer at hans storebror får et barn først. Det er gennerelt alt hun forventer at de får først. Jeg syntes det er forkert, at hun ser det på den måde og vælger at udtrykke sig om det uden direkte at sige det. F.eks. Siger hun "syntes i ikke at de snart skal have et barn osv. " Det gør mig ked af det at hun kun snakker om dem, da hun ved vi gerne snart vil have børn.
Jeg tænker at vi jo ikke kan gøre for, at de vælger at vente så længe med det hele. Kan det virkelig passe at vi skal indordne os efter hvad de gør? At vi skal vente til de har fået barn osv.? Jeg har prøvet at berolige min kæreste med, at jeg ved alle bliver glade på vores vegne men det går ham virkelig på og kan mærke det gør ham ked af det.
Det skal lige siges at i går nytårs aften, fortæller min kærestes storebror til ham at de vil starte projekt baby i Maj
. Min kæreste fortæller mig dette, og vi bliver lidt åhhhh nej. Vi er rigtig glade på deres vegne, men vi har jo ikke fortalt noget og vi vil ikke have at de tror vi gør det fordi de er gået i gang. Så min kæreste tager sig sammen, og fortæller at vi er begyndt for 2 måneder sidden. Han virker glad på vores vegne, og siger det jo er vores beslutning.
Undskyld hvis indlægget er for langt, men havde virkelig brug for at komme ud med dette.
Hvad tænker i omkring det hele?