Gravid igen efter Spontan Abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
kreafina skriver:

Din læge kan godt henvise dig til en scanning, hvis du virkelig er nervøs.. Det gjorde min læge, da jeg var gravid med sønnike.

Jeg kan godt forstå, at man er nervøs når man før har mistet, man faktum er sådan nogle unødvendige scanninger koster samfundet en masse penge, når lægen henviser en gravid som ikke har en kompliceret graviditet til en tryghedsscanning. 

Man må altså selv til lommerne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2015

NBNixen

Mia&Allan skriver:

Tror alle har frygten for at miste, men os der har prøvet det er nok bare mere følsom og har behovet for at se hjertet slå før man sådan virkelig tør glæde sig

Jeg ku mærke at jeg turde glæde mig da vi først havde set et hjerte slå, men nu er der gået noget tid og nu har jeg igen behov for at se at alt er som det skal være

Jeg er helt enig med dig i at det helt sikkert er de tanker og følelser man har - i forhold til at os der har oplevet det med at miste en gang eller flere er mere følsom på området . . 

Anmeld

1. januar 2015

jojomama

ES90 skriver:

Jeg kan godt forstå, at man er nervøs når man før har mistet, man faktum er sådan nogle unødvendige scanninger koster samfundet en masse penge, når lægen henviser en gravid som ikke har en kompliceret graviditet til en tryghedsscanning. 

Man må altså selv til lommerne.

Nu forholder jeg mig ikke til, hvad det koster samfundet, men hvad der er muligt for ts.

en tryghedsscanning er i min verden ikke unødvendig eller spild af ressourcer, hvis der er et oprigtigt behov herfor fra patientens side.

Anmeld

1. januar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
kreafina skriver:

Nu forholder jeg mig ikke til, hvad det koster samfundet, men hvad der er muligt for ts.

en tryghedsscanning er i min verden ikke unødvendig eller spild af ressourcer, hvis der er et oprigtigt behov herfor fra patientens side.

Men jeg tillader mig alligevel at sige, at det koster samfundet en masse unødvendige penge. 

Derudover tager man også en tid som en anden gravid kvinde måske mere har behov for end en selv.. Måske en der netop HAR en kompliceret graviditet.

Anmeld

2. januar 2015

Mrsopsand

Jeg vil bare lige råde dig til at vente til min uge 7 inden du får foretaget en tidlig scanning. Jeg var afsted i uge 5+2 og der var ikke noget at se og det gjorde mig sindssyg ked af det og nervøs. Heller ikke i uge 6 kunne vi se noget. Først ved min 3 scanning i uge 7 kunne vi se hjerteblink. 

Jeg har selv mistet 3 gange så ved man ønsker vished så hurtigt som muligt, men vent nogle uger endnu, så undgår du unødig bekymring

Anmeld

2. januar 2015

jojomama

ES90 skriver:

Men jeg tillader mig alligevel at sige, at det koster samfundet en masse unødvendige penge. 

Derudover tager man også en tid som en anden gravid kvinde måske mere har behov for end en selv.. Måske en der netop HAR en kompliceret graviditet.

Du må meget undskylde, men jeg kan virkelig ikke se problemet...

En gravid med akut behov kommer da forrest i køen, så jeg kan da ikke se problemet i, en gravid med ikke-akutte behov kommer efterfølgende, men det er måske bare mig.

ja, alle undersøgelser koster samfundet penge, men mon ikke en tidlig scanning er billigere end evt at skulle hjælpe en kvinde, som har været rædsensslagen gennem hele sin graviditet, igennem en fødselsdepression, evt aflastningsfamilier til barnet og i særlige tilfælde anbringelser uden for hjemmet?! Jeg mener bare, at man nogle gange må se på, hvad der bedst kan betale sig på den lange bane og ikke blot her og nu.

Der kan uden tvivl spares en masse penge i det offentlige sundhedsvæsen, men det er en helt anden snak, som ikke tjener denne tråd eller trådstarter.

Anmeld

2. januar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
kreafina skriver:

Du må meget undskylde, men jeg kan virkelig ikke se problemet...

En gravid med akut behov kommer da forrest i køen, så jeg kan da ikke se problemet i, en gravid med ikke-akutte behov kommer efterfølgende, men det er måske bare mig.

ja, alle undersøgelser koster samfundet penge, men mon ikke en tidlig scanning er billigere end evt at skulle hjælpe en kvinde, som har været rædsensslagen gennem hele sin graviditet, igennem en fødselsdepression, evt aflastningsfamilier til barnet og i særlige tilfælde anbringelser uden for hjemmet?! Jeg mener bare, at man nogle gange må se på, hvad der bedst kan betale sig på den lange bane og ikke blot her og nu.

Der kan uden tvivl spares en masse penge i det offentlige sundhedsvæsen, men det er en helt anden snak, som ikke tjener denne tråd eller trådstarter.

Og jeg kan ikke se problemet i, at man selv må betale. 

Graviditeten er jo helt uproblematisk, så hvorfor skulle det dog ende ud i en fødselsreaktion, aflastning eller anbringelse i værste fald. 

Synes det er helt ude af proportioner at skrive sådan.

Anmeld

2. januar 2015

jojomama

ES90 skriver:

Og jeg kan ikke se problemet i, at man selv må betale. 

Graviditeten er jo helt uproblematisk, så hvorfor skulle det dog ende ud i en fødselsreaktion, aflastning eller anbringelse i værste fald. 

Synes det er helt ude af proportioner at skrive sådan.

Du har tydeligvis ikke læst, hvad jeg har skrevet, så jeg må hellere omformulere mig.

faktum er, at en fødselsdepression i nogle tilfælde kan resultere i andre ting, som også koster samfundet penge. Derfor synes jeg det er fint at få en scanning, så man føler sig tryg under graviditeten (og måske kan den scanning være med til at tage nogle ting i opløbet - worst case scenario...).

hvis det bare er fordi man vil se baby, ja, så må man selv betale. Den er jeg helt med på, men hvis kvinden har et reelt behov, er det i min optik fint nok,at statskassen betaler.

Anmeld

2. januar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
kreafina skriver:

Du har tydeligvis ikke læst, hvad jeg har skrevet, så jeg må hellere omformulere mig.

faktum er, at en fødselsdepression i nogle tilfælde kan resultere i andre ting, som også koster samfundet penge. Derfor synes jeg det er fint at få en scanning, så man føler sig tryg under graviditeten (og måske kan den scanning være med til at tage nogle ting i opløbet - worst case scenario...).

hvis det bare er fordi man vil se baby, ja, så må man selv betale. Den er jeg helt med på, men hvis kvinden har et reelt behov, er det i min optik fint nok,at statskassen betaler.

Jeg har netop læst hvad du skrev. Jeg er bare uenig, og det bliver du tydeligvis fornærmet over

Godt nytår, ik

Anmeld

2. januar 2015

jojomama

ES90 skriver:

Jeg har netop læst hvad du skrev. Jeg er bare uenig, og det bliver du tydeligvis fornærmet over

Godt nytår, ik

Godt nytår til dig også.

Jeg er slet ikke fornærmet - der har du misforstået det. Jeg velkommer uenighed, hvis modparten vel at mærke kan argumentere for sine holdninger, således at diskussionen bliver saglig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.