Graviditet og vægttab ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
malleS91 skriver:

Så må jeg gerne tabe mig selvom jeg burde tage på?  

Så ikke styrke træning?

Og heller ikke kure som 5:2 kuren osv?

Ingen kure. Lige meget hvad de hedder. De fleste kure kommer man i underskud af diverse. Fx for lidt vitaminer og mineraler. Eller for lidt energi.. Bare lev sundt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2015

Mother-love

Du må ikke gå på kur når du er gravid. 

Men når det er sagt. Så hvis du spiser sundt. Altså godt med grønsager og mager kød og du bevæger dig en halv til en hel time dagligt. Så vil du hvis du ikke gør dette tabe dig automatisk. Og så er det jo også bedre for baby at du lever sundt end usundt �� 

de første uger vil du sikkert opleve et vægttab der kan ses. Men derefter vil vægten sensynligvis stå stille. Men du vil stadig tabe dig. Fordi du tager på i muskler og du vil tage på fordi du er gravid. 

Men tror det er svært når man når dertil hvor der intet sker på vægten. Fordi man mange gange har behov for at se vægten falder. Men man skal bare huske at man smider nogle kg når man har født. 

Men synes bare du skal byde grønsagerne og det magre kød velkommen. Og så huske at spise når du er sulten. Og så tænke over hvad du spiser uden at blive fanatisk. 

F.eks er stivelse også godt at holde sig fra for det vil også gøre din fordøjelse bedre. Nu hvor hård mave er typisk når man er gravid �� 

held og lykke med det☺️

Anmeld

1. januar 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

PS fordi. Man er gravid er ikke ligmed vægtøgning altid. 

Hvis man har lidt ekstra og tænker kosten godt igennem til det mere sunde og varieret kan start vægten nu være din sluttet også. :-) 

Held og lykke og tillykke 

Anmeld

1. januar 2015

Krydserfingre

Altså så vidt jeg kan læse er det ikke sikkert du overhovedet er gravid? 

Ville først teste om jeg overhovedet var det, for så kan du se om su kan starte på en reel slanke kur hvis du ikke er gravid - men hvis du er; så spis grønt og magert kød. Undgå sukker, Hvidt pasta, hvide ris og Hvidt brød og fed ost og smør. Så kommer det af dig selv hvis du supplerer med motion (evt let motion som en gå tur) 1 time om dagen. 

Anmeld

1. januar 2015

Kløver

SDD skriver:

Der er lidt forskel. Du må godt få et vægttab. Men ikke gå på kur. 

Til ts: lev efter de 8 kostråd. Gå en tur hver dag, eller hvis du er vant til at motionere, så gør som du plejer.

jeg er også selv overvægtig og jeg havde et lille vægttab under graviditeten. Ydermere gik jeg self ned i vægt noget tid efter fødslen. 

Tillykke med graviditeten og godt nytår

Ikke ifølge sygehuset, selvfølgelig sker det naturligt i forbindelse med alm sund kost er det ok men der må ikke stræbes efter det, og det må ikke være for meget. Så man skal sørge for at få nok kcal og næring nok hver dag

Anmeld

1. januar 2015

malleS91

lillespir24 skriver:

Hvis du begynder at svømme dagligt og begynder at skære slik og sodavand med sukker fra skal du nok tabe dig stille og roligt og ikke tage så meget på men du må ikke sulte dig ved at spise mindre men skriv lige privat til mig da jeg gerne vi have nogle flere info om dig så jeg kan råde dig bedst muligt 

Har sendt dig en besked

Anmeld

2. januar 2015

trinenielsendk

Altså hvis man taber sig ved at spise sundt, ændre på ens spisevaner, er der vel ikke noget galt i det..

Jeg fik hjælp af en coach til at lave ændringerne, han hjalp mig gratis.

Han hjælper bl.a med kost planer, vejledning og opfølgning.

Du kan læse min historie her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.