Graviditet og vægttab ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.080 visninger
16 svar
9 synes godt om
1. januar 2015

malleS91

Står jo og er måske i uge 4/5 og vejer altså over de 100 kg, så graviditeten var en overraskelse selvom den var planlagt..

Men ville starte med alvor på vægttab her i det nye år, hvordan er reglerne omkring vægttab når man er gravid?

Både kost og motion..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2015

esioul

malleS91 skriver:

Står jo og er måske i uge 4/5 og vejer altså over de 100 kg, så graviditeten var en overraskelse selvom den var planlagt..

Men ville starte med alvor på vægttab her i det nye år, hvordan er reglerne omkring vægttab når man er gravid?

Både kost og motion..

Der er ikke nogle regler omkring det 

Men så længe man ikke overbelaster kroppen, hvis ikke man er vandt til at træne og at man spiser sundt og nærende uden at sulte sig selv, så burde det være fint 

Anmeld

1. januar 2015

Kløver

Det må man ikke, man må leve alm sundt og motionere og stræbe efter at holde vægten-maks tage 6 kg på. Men man må ikke være igang med kur eller vægttab når man er gravid 

Anmeld

1. januar 2015

malleS91

esioul skriver:

Der er ikke nogle regler omkring det 

Men så længe man ikke overbelaster kroppen, hvis ikke man er vandt til at træne og at man spiser sundt og nærende uden at sulte sig selv, så burde det være fint 

Så må jeg gerne tabe mig selvom jeg burde tage på?  

Så ikke styrke træning?

Og heller ikke kure som 5:2 kuren osv?

Anmeld

1. januar 2015

malleS91

Årgangs Mor skriver:

Det må man ikke, man må leve alm sundt og motionere og stræbe efter at holde vægten-maks tage 6 kg på. Men man må ikke være igang med kur eller vægttab når man er gravid 

Så hvordan?  

Uden og lyde dum kan du så ikke skære ud i pap hvad jeg må,/ikke må?

Spiser jo ikke pænt nu

Anmeld

1. januar 2015

esioul

malleS91 skriver:

Så må jeg gerne tabe mig selvom jeg burde tage på?  

Så ikke styrke træning?

Og heller ikke kure som 5:2 kuren osv?

Nej ingen kure, men bare generelt tænkt over hvad du spiser og røre dig i form af gå ture, cykelture og lign. Ville ikke styrketræne hvis ikke din krop ikke er vandt til det.

Du vil nok ikke opleve vægtab, men derfor kan dit fedt godt omdanne sig til muskler og det kan gøre at du måske ikke tager så meget på i graviditeten 

Anmeld

1. januar 2015

Kløver

malleS91 skriver:

Så hvordan?  

Uden og lyde dum kan du så ikke skære ud i pap hvad jeg må,/ikke må?

Spiser jo ikke pænt nu

De ting jeg hver gang har fået at vide er at jeg ikke må være på kur, men kun må leve alm sundt efter kostreglerne, dvs de alm leveråd Sundhedsstyrelsen anbefaler og få det antal kcal man skal have.en du kan få folder osv hos læge og jm når det er  

http://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed/graviditet/anbefalinger-til-gravide

Anmeld

1. januar 2015

l.kjoeller

Både kost og motion..

Dont do it. Spis fornuftigt og når du er sulten 

Anmeld

1. januar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Årgangs Mor skriver:

Der er lidt forskel. Du må godt få et vægttab. Men ikke gå på kur. 

Til ts: lev efter de 8 kostråd. Gå en tur hver dag, eller hvis du er vant til at motionere, så gør som du plejer.

jeg er også selv overvægtig og jeg havde et lille vægttab under graviditeten. Ydermere gik jeg self ned i vægt noget tid efter fødslen. 

Tillykke med graviditeten og godt nytår

Anmeld

1. januar 2015

lillespir26

Hvis du begynder at svømme dagligt og begynder at skære slik og sodavand med sukker fra skal du nok tabe dig stille og roligt og ikke tage så meget på men du må ikke sulte dig ved at spise mindre men skriv lige privat til mig da jeg gerne vi have nogle flere info om dig så jeg kan råde dig bedst muligt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.