Anonym skriver:
Jeg er gravid
Igår drak jeg ca 21 cl alkohol med en procent på 5 vol.
Jeg havde det fint og det hele, men c 1 time efter jeg havde drukket det fik jeg det hammer dårligt, fik kvalme og mega ondt i maven
(Vil ikke mene jeg var fuld, men da det er 6 år siden jeg sidst drak alkohol er jeg ikke vænnet til det)
Jeg har dårlig samvitighed over det er mega bange for at barnet har taget skade, jeg er ikke på langt henne men det er jo i de første 12 uger de vigtigteste organger bliver udviklet
Jeg aner ikke hvd jeg kan gøre ander end at være helt vildt ked af det over det jeg har gjort 
Undskyld stavefejl
Altså jeg tror virkelig ikke at der sker noget, 21 cl. er jo ingen ting, og der er jo mange andre der har drukket vin - også et godt stykke ind i deres graviditet, fordi de ikke vidste at de var gravide, og de har alligevel fået sunde og raske børn.
Jeg talte med min læge for nyligt om hvordan jeg håndterer ventetiden indtil jeg bliver gravid, og hun sagde at den bedste måde er jo at slappe af. Det eneste hun sagde var at jeg skulle tage min folsyre hver dag, men ellers var alt fint - OGSÅ at tage et glas rødvin i weekenden, selv efter ÆL hvor jeg potentielt kan være gravid uden at kunne måle det endnu. Så jeg tror virkelig ikke at der er nogen fare, men lad din dårlige samvittighed hjælpe dig til afholdenhed næste gang 
Jeg ved godt at artiklen herunder er fra 2010, men reglerne har ikke ændret sig siden, så jeg synes alligevel at du skal læse den, for jeg tror at det måske kan give dig lidt ro i sindet.
http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/ECE1020212/foedselslaege-til-gravide-et-glas-vin-i-ny-og-nae-er-i-orden/
Anmeld