Har fået dårlig samvitighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2015

Kløver

Jeg forstår ikke hvad du ønsker? Du skriver du har dårlig samvittighed men forsvarer dig selv. Hvis i synes det var okay i går, må du huske at i tog et valg og stå ved det valg 

hvis det er før uge 8 lever fosteret af blommesækken og derfor er risikoen ret lille for der er sket noget, da den lille først får næring fra mor derefter  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Malunsesmutti skriver:

Ro på! Hun har ikke drukket saltsyre! Jeg har ikke drukket i mine graviditeter, og er imod det, men synes stadig din besked var ret tarvelig. Nu er det ikke ved én gangs indtagelse af alkohol at der sker en skade, men ved gentagelse gange. 

Det er jo blot sandheden. 

Man giver ikke en nyfødt en flaske med alkohol i, så synes jeg bestemt heller ikke man skal udsætte fosteret i maven for det.

Anmeld

1. januar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvorfor lægger du det i øvrigt op på en debatside, hvis du ikke vil høre vores ærlige svar?

Anmeld

1. januar 2015

Kløver

ES90 skriver:

Hvorfor lægger du det i øvrigt op på en debatside, hvis du ikke vil høre vores ærlige svar?

Jeg er også lidt forvirret. Det var jo et bevidst valg og hvis man har levet uden alkohol i 6 år, hvorfor så nu? 

Der er jo lavet et bevidst valg de må stå ved 

Anmeld

1. januar 2015

Tip!

Jeg drak mig lettere beruset, da jeg var i uge 5-6 med min søn... 

Jeg vidste ikke jeg var gravid... Og min søn er født ganske normal.. 

Synes bestemt ikke at et enkelt glas eller en øl skader... Så længe man ikke ligger i sprit i gaden hele 9 mdr.. 

Anmeld

1. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg er gravid

Igår drak jeg ca 21 cl alkohol med en procent på 5 vol.

Jeg havde det fint og det hele, men c 1 time efter jeg havde drukket det fik jeg det hammer dårligt, fik kvalme og mega ondt i maven
(Vil ikke mene jeg var fuld, men da det er 6 år siden jeg sidst drak alkohol er jeg  ikke vænnet til det)

Jeg har dårlig  samvitighed over det er mega bange for at barnet har taget skade, jeg er ikke på langt henne men det er jo i de første 12 uger de vigtigteste  organger bliver udviklet

Jeg aner ikke hvd jeg kan gøre ander end at være helt vildt ked af det over det jeg har gjort

Undskyld stavefejl

Min første fandt jeg først ud af at jeg var gravid i 8 uge - jeg var til julefrokost inden da og fik da lidt indrnbords. Spurgte min læge omkring det - og hans svar var at jeg nok langt fra er den eneste. 

Jeg ville nok ikke tænke meget mere over den

Anmeld

1. januar 2015

Mvm23

Synes i burde skamme jer, dem der bebrejder hende! 

først vil jeg understrege, at jeg ikke er for alkohol under graviditet. Men fordi man tager et glas vin eller to en enkelt gang - det sker der ingen skade ved! Hvad med alle de alkoholikere, der for sunde og raske børn?? Pak jeres fordomme og sterotyper sammen og lad vær med at se ned på folk.. Det er livet simpelthen for kort til ☺️

Jeg synes du skal smide din dårlig samvittighed langt langt væk og nyde graviditeten i stedet for at tænke for meget over tingene ☺️☺️ Du render rundt med en gave i maven!

Anmeld

1. januar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mvm23 skriver:

først vil jeg understrege, at jeg ikke er for alkohol under graviditet. Men fordi man tager et glas vin eller to en enkelt gang - det sker der ingen skade ved! Hvad med alle de alkoholikere, der for sunde og raske børn?? Pak jeres fordomme og sterotyper sammen og lad vær med at se ned på folk.. Det er livet simpelthen for kort til ☺️

Jeg synes du skal smide din dårlig samvittighed langt langt væk og nyde graviditeten i stedet for at tænke for meget over tingene ☺️☺️ Du render rundt med en gave i maven!

Hvordan ved du, at der ingen skade sker ved at indtage alkohol, og særligt i de 12 første uger, hvor alt dannes? 

Ydermere at man ikke har drukket alkohol i 6 år, men så vælger at gøre det når man er nygravid, er mig en gåde..

Hvid man kun vil haverygklap, så må man lade være med at oprette en debat. Folk har forskellige holdninger, og du bør lade være med at pådutte andre din holdning.

Anmeld

1. januar 2015

Krydserfingre

Mvm23 skriver:

Hvorfor i al verden skulle vi skamme os? Der er ingen der har været grove overfor Ts, blot kommet med deres ærlige mening. 

Og når det så er sagt så siger hun selv at hun har dårlig samvittighed og det kan man enten give hende ret i eller sige hun ikke skal tænke over det. 

Personligt vil jeg ikke give folk ret i ting jeg ikke synes er gode. Så derfor skrev heg stille og roligt at ja det var nok ikke det bedste og hvis hun ikke har drukket 6 år kan hun godt holde 9 mdr mere så undgår hun også den dårlige samvittighed.

Synes folk skal lade være med at prikke til dem der er skeptiske og siger tingene som de synes. Det er vel derfor man laver en tråd - for at få  ærlige svar? 

Anmeld

1. januar 2015

Risse

Anonym skriver:

Jeg er gravid

Igår drak jeg ca 21 cl alkohol med en procent på 5 vol.

Jeg havde det fint og det hele, men c 1 time efter jeg havde drukket det fik jeg det hammer dårligt, fik kvalme og mega ondt i maven
(Vil ikke mene jeg var fuld, men da det er 6 år siden jeg sidst drak alkohol er jeg  ikke vænnet til det)

Jeg har dårlig  samvitighed over det er mega bange for at barnet har taget skade, jeg er ikke på langt henne men det er jo i de første 12 uger de vigtigteste  organger bliver udviklet

Jeg aner ikke hvd jeg kan gøre ander end at være helt vildt ked af det over det jeg har gjort

Undskyld stavefejl

Altså jeg tror virkelig ikke at der sker noget, 21 cl. er jo ingen ting, og der er jo mange andre der har drukket vin - også et godt stykke ind i deres graviditet, fordi de ikke vidste at de var gravide, og de har alligevel fået sunde og raske børn. 

Jeg talte med min læge for nyligt om hvordan jeg håndterer ventetiden indtil jeg bliver gravid, og hun sagde at den bedste måde er jo at slappe af. Det eneste hun sagde var at jeg skulle tage min folsyre hver dag, men ellers var alt fint - OGSÅ at tage et glas rødvin i weekenden, selv efter ÆL hvor jeg potentielt kan være gravid uden at kunne måle det endnu. Så jeg tror virkelig ikke at der er nogen fare, men lad din dårlige samvittighed hjælpe dig til afholdenhed næste gang 

Jeg ved godt at artiklen herunder er fra 2010, men reglerne har ikke ændret sig siden, så jeg synes alligevel at du skal læse den, for jeg tror at det måske kan give dig lidt ro i sindet.

http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/ECE1020212/foedselslaege-til-gravide-et-glas-vin-i-ny-og-nae-er-i-orden/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.