Underrretningen. Skal-skal ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2015

Silas&Mille

Jeg ville ikke tøve i sådan et tilfælde.

Sidder og får det helt dårligt på drengens vegne 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2015

Lykkelig Omstændigheder <3

Anonym skriver:

Hej!

jeg står i den situation at jeg er meget(!) i tvivl om jeg skal underrette kommunen i denne situation. Jeg har kendskab til en dreng på 4 år.

sagen er den at jeg synes der er mange problemer hjemme hos ham, og synes ikke han bliver passet og plejet ordentligt,

han går i alt alt for småt tøj, han er meget beskidt og ser ikke velplejet ud. Har alt for lange negle som er begyndt at bukke nedad og det gør ondt når han leger. Her da der var sne brugte han strømper som handsker da han ikke havde nogen handsker. Han har ingen hue. 

Hn har meget dårligt sprog.. Taler endnu ikke i sætninger, kun enkelt ord som mor, far, traktor osv... 

Han er først lige nu begyndt at komme ud blandt jævnaldrende (børnehave) da forældrene ikke gider have at pædagogerne blander sig, derfor har de holdt ham hjemme indtil nu, og det er først nu han så begynder at øve sig i at gå på toilettet og ikke bruge ble,.

Derudover drikker hans far lige lovligt rigeligt til hverdag..

han er en gæs og smilende dreng, men synes bare ikke det kapre rigtigt at det skal være sådan alligevel? 

Hvad tænker i piger? Havde i gjort noget?

Please please underret!!! 

Mit hjerte bløder af sådan noget 

Børn tager meget skade, når de ikke bliver taget hånd om. 

Det barn har ingen, som taler dens sag, og please please gøre det

- Min mor arbejde i en lille by, hvor hun lagde mærke til en dreng havde cigaretten brænd mærker på sin arm 

For grund som jeg overhovedet ikke kan forstår, vente hun for længe til hun meldte det, og kvinde fik tid til, at flugte. 

Det er mange mange år siden nu, hun tænker stadig på den lille dreng i mellem med dårlig samvittighed, og tænker hun skulle ha  handlet hurtigere. 

Det er et barn, den kan ikke sige fra. Please please gøre din pligt (dette kommer ikke under en gode gerning, men pligt)

Jeg vilde anmelde for mindre. 

Anmeld

5. januar 2015

Foreversmile

Mange tror at en underretning er noget dårligt og rigtig skidt, men faktisk er det en måde at få hjælp på. Hvis der er noget forældrene har brug for hjælp til, så skal der ofte meget til før forældrene får hjælpen. Jeg har set tilfælde hvor forældrene først har fået hjælp da der er lavet en underretning, trods forældrene har bedt om hjælp flere gange. Jeg vil helt sikkert sige at der skal laves en underretning så forældrene kan få den hjælp de har brug for. Læger og sundhedsplejersker etc. laver underretninger for mindre ting. Da mit barns far og jeg gik fra hinanden havde vi samarbejdsproblemer, og der blev der lavet en underretning for at vi kunne få hjælp til samarbejdet, så det ikke gik udover vores barn. Hvis man ser at der er noget der kan "skade" barnet på sigt, så bliver der også lavet underretning for netop at hjælpe inden skaden sker. Du skal se det som en hjælp og ikke noget andet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.