midlertidig forældremyndighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.585 visninger
12 svar
2 synes godt om
29. december 2014

Anonym trådstarter

Jeg er pt anonym så mit navn ikke dukker op nogen steder..

Er der nogen der har erfaringer med at jeres x, har søgt midlertidig forældremyndighed + bopæl?

Vi skal til møde i statsforvaltningen i næste måned, og min x´s advokat har bedt om en "dom" mht midlertidig forældremyndighed skal falde samme dag som mødet?

Jeg er godt nok nervøs, ked af det og virkelig virkelig bekymret 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2014

Bshizzle

Er der nogen der har erfaringer med at jeres x, har søgt midlertidig forældremyndighed + bopæl?

Vi skal til møde i statsforvaltningen i næste måned, og min x´s advokat har bedt om en "dom" mht midlertidig forældremyndighed skal falde samme dag som mødet?

Jeg har været det hele igennem 

Dog trak min X hans tilbage, men jeg havde selv søgt den fylde forældremyndighed 

(Har selv bopæl). 

Men det lyder meget mærkeligt at hans advokat kræver en "dom" sat samme dag. 

Her vil jeg bestemt tro at de kun kan søge og hvis i ikke er enig, så går den videre til retten?! 

(Statsforvaltningen går vist kun ind og planlægger samvær - gør de nemlig her). 

Men der skal altså MEGET til, hvis han får hans krav opfyldt om at ta den myndighed fra dig? (Går ud fra i har fælles nu?). 

Anmeld

30. december 2014

Hertz

Anonym skriver:

Jeg søgte selv den midlertidige og der traf statsforvaltningen dom med det samme og jeg fik den midlertidige pga frygt for mig og min datters liv. Derefter havde jeg 4 uger til at sende det til retten og havde så den midlertidige indtil retten traf den endelige afgørelse.

Anmeld

30. december 2014

Jupiter

Hvis man søger om en midlertidig afgørelse, har Statsforvaltningen 14 dage til at træffe beslutning.

Herefter (når den midlertidige afgørelse er truffet) skal man selv, indenfor fire uger, bede om at få sagen sendt til retten, for at få den stadfæstet (eller omgjort, hvis man er uenig naturligvis ).

Anmeld

30. december 2014

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Jeg har været det hele igennem 

Dog trak min X hans tilbage, men jeg havde selv søgt den fylde forældremyndighed 

(Har selv bopæl). 

Men det lyder meget mærkeligt at hans advokat kræver en "dom" sat samme dag. 

Her vil jeg bestemt tro at de kun kan søge og hvis i ikke er enig, så går den videre til retten?! 

(Statsforvaltningen går vist kun ind og planlægger samvær - gør de nemlig her). 

Men der skal altså MEGET til, hvis han får hans krav opfyldt om at ta den myndighed fra dig? (Går ud fra i har fælles nu?). 

Jeg skal flytte fra den samme by som min x kæreste bor i og han har derfor søgt både bopæl og midlertidlig forældremyndighed.

vi skal til det møde 12 dage før flytning, så det er for at forhindre jeg får hende med 

Vi har fælles nu og jeg har en ældre datter fra tidligere forhold, hvor der ingen problemer er med hendes far

Anmeld

30. december 2014

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Hvis man søger om en midlertidig afgørelse, har Statsforvaltningen 14 dage til at træffe beslutning.

Herefter (når den midlertidige afgørelse er truffet) skal man selv, indenfor fire uger, bede om at få sagen sendt til retten, for at få den stadfæstet (eller omgjort, hvis man er uenig naturligvis ).

14 dage? så burde den også falde til mødet, der falder i januar.

Jeg fik brev fra statsforvaltningen d.17 december.

Bare tanken om at fremmede skal bestemme om jeg må tage mit barn med hjem igen er godt nok forfærdelig

Anmeld

30. december 2014

4kløver

Anonym skriver:

Jeg skal flytte fra den samme by som min x kæreste bor i og han har derfor søgt både bopæl og midlertidlig forældremyndighed.

vi skal til det møde 12 dage før flytning, så det er for at forhindre jeg får hende med 

Vi har fælles nu og jeg har en ældre datter fra tidligere forhold, hvor der ingen problemer er med hendes far

Mener at jeg engang læste at han ville  medhold da det er dig der flytter fra byen. 

Men mener også at jeg engang læste herinde at en mor skulle betale barnets rejse når det skulle besøge far da det var hende der havde valgt at flytte. 

Anmeld

30. december 2014

Anonym trådstarter

4kløver skriver:

Mener at jeg engang læste at han ville  medhold da det er dig der flytter fra byen. 

Men mener også at jeg engang læste herinde at en mor skulle betale barnets rejse når det skulle besøge far da det var hende der havde valgt at flytte. 

Jeg har tilbudt ham at betale alle omkostninger og selv hente/bringe.

Min familie flytter og uden dem i byen har jeg intet her så jeg valgte at følge trop.

Anmeld

30. december 2014

4kløver

Anonym skriver:

Min familie flytter og uden dem i byen har jeg intet her så jeg valgte at følge trop.

Forstår dig godt at du vil flytte med. Men jeg ville ha gjort det samme som din X for jeg ville også være tæt på mine børn. Men ved jo heller ikke hvor meget de er sammen og om han nu vil midste noget samvær. 

Kæmpe kram til dig og håber at I finder på noget godt for jeres barn.

Anmeld

30. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg kan godt forstå du vil være tæt på din familie, men jeg har svært ved at forstå man flytter sit barn væk fra sin far. Barnet bliver jo også større og vil måske se sin far mere og så kan det blive problematisk når de bor langt fra hinanden. 

Men håber dig og din X under mødet kan finde ud af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.