Mål på floormelis i mmf..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2009

mariamiss6

Pia skriver:

den opskirft jeg gik ud fra i dag var denne her

15 skumfiduser

2 spsk. vand

1 spsk olie smags neutral

ca 250 g. flormelis

Og der var de 250 gram flormelis i hvertfald ikke nok..
Jeg var nok nærmere oppe på den 350.
Men den blev da god til sidst..
Men man skal da lige vende sig til og arbejd med det.
Og så havde jeg sparet lidt for meget på maizena melen da jeg rullede den første portion ud..
Så det gjorde jeg ikke i anden omgang ..

Og jeg erstattede heller ikke vandet med frugtfarven.

Pia.

Jeg synes også der er stor forskel på ingrediensmængden i de to opskrifter....

jeg arbejdede også me den opskrift der, første gang, og det gik helt galt for mig.... men jeg tror det lige så meget var fordi jeg fik varmet det hele alt for meget.... kan dog ikke huske om jeg brugte mere flormelis, end hvad der står i opskriften....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2009

3rollinger

Jeg staar lige netop og laver MMF i skrivende stund, for første gang. Men er loebet toer for lige netop flormelis og venter paa der kommer nye forsyninger. Saa jeg vil ogsaa sige at der skal noget mere i end de 250 g  De 400 g passer nok bedre.

Anmeld

4. september 2009

mor_sabina

Jeg brugte kun 1 spsk vand og olie og 15 skumfiduser det gik godt denne gang. Sidst brugte jeg to vand og det tog også evigheder før det stivnede.

Anmeld

4. september 2009

mariamiss6

tja jeg er bare gået over til denne opskrift....

100g skum
1 spsk olie
1 spsk vand
400 g flormelis, ca.

det er kun gået galt 1 gang, og det var da jeg brugte frugtfarven i stedet for vand.... så nu hælder jeg bare frugtfarve i efter det andet har været i microen, og inden flormelis....

Anmeld

4. september 2009

mor_sabina

mariamiss6 skriver:

100g skum
1 spsk olie
1 spsk vand
400 g flormelis, ca.

det er kun gået galt 1 gang, og det var da jeg brugte frugtfarven i stedet for vand.... så nu hælder jeg bare frugtfarve i efter det andet har været i microen, og inden flormelis....

Smuldrede det også nærmest da du erstattede med frugtfarve? Det gik nemlig også galt for mig

Anmeld

4. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Det passede meget godt hos mig... Måske passer min 'ske' med den der skrev opskriften hehe

Anmeld

4. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
mariamiss6 skriver:

100g skum
1 spsk olie
1 spsk vand
400 g flormelis, ca.

Det var da ret meget flormelis, i forhold itl at der kun skal 1 spsk vand i ?!... Hmmm... 

Den anden har virket ret godt... for mig, i hvertfald.

Anmeld

4. september 2009

mariamiss6

mor_sabina skriver:

Smuldrede det også nærmest da du erstattede med frugtfarve? Det gik nemlig også galt for mig

Ja altså det blev sådan ret hårdt, og grynet. og gik meget nemt i stykker når man bukkede lidt i det....

Anmeld

4. september 2009

mariamiss6

Zafir skriver:

Det var da ret meget flormelis, i forhold itl at der kun skal 1 spsk vand i ?!... Hmmm... 

Den anden har virket ret godt... for mig, i hvertfald.

jeg bruger jo så heller ikke så meget flormelis alligevel, der er i hvert fald altid en god sjat tilbage synes jeg....

Anmeld

4. september 2009

mor_sabina

mariamiss6 skriver:

Ja altså det blev sådan ret hårdt, og grynet. og gik meget nemt i stykker når man bukkede lidt i det....

Kunne heller ikke forstå hva der var galt med det var da helt sikkert den omvendte rækkefølge. Så lærte man det Skriver også lige held og lykke her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.