Gravid og farve hår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.135 visninger
14 svar
7 synes godt om
27. december 2014

Anonym trådstarter

Jeg er i uge 10 og lige på vej ind i uge 11. 
jeg har lyst hår, men mit rigtige hårfarve er MEGET brunt .
Vil det skade baby og farve håret? 

jeg spørg fordi jeg føler jeg ser dummer og dummer ud for hverdag der går og folk kommentere på det hele tiden. 
og for mig betyder det noget og få disse kommentar. 

Men vil det på nogen måde skade barnet vil jeg ikke gøre det
men kan ikke finde ud af om det er mig selv det kun vil gå udover nu hvor jeg ikke producere mælk. 
at jeg kan risikere og få eksem og udslæt af det. 

(vil farve det brunt efter den hårfarve jeg har nu) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2014

SandraXOXO

Jeg gik også rundt og lignede en klovn. Ville ikke farve hår under graviditet fordi det netop er skadeligt for baby. Jeg er ikke fanatisk men røg, alkohol og hårfarve holdt jeg mig langt væk fra. Skjulte den vildt grimme udgroning så godt jeg kunne med div opsatte frisure. Det er bare ikke pænt at gå fra sort til lyst hår på den måde ihh! Haha. 

Anmeld

27. december 2014

sne190810

Dette svar er fra en læge med speciale i almen medicin

Hårfarvningsprodukter kan være allergifremkaldende, idet mange indeholder det kemiske produkt ppd = p-phenylenediamin, som kan give anledning til allergiske reaktioner såsom eksem og hævelser i ansigt og på hals. Stofferne kan optages i den gravide kvindes blod og kan formodes at være tilstede i modermælken. Mellem 5-6 % af alle mennesker udvikler allergi overfor hårfarveprodukter ved brug af sådanne.

Selvom man vælger planteekstrakter (hennafarver) til at farve sit hår med, er det ingen garanti for allergifrihed, i det der ofte alligevel vil være ppd i produktet. Miljøstyrelsen har derfor udtalt, at gravide og ammende frarådes at anvende hårfarvningsmidler.

Endvidere vil jeg gerne henvise til Miljøstyrelsens ”9 gode vaner ved graviditet og amning”.

Det er vel op til den enkelte, men jeg ville personligt ikke gøre det. Tag det som en del af oplevelsen ved at være gravid og med et smil på læben. 
Du er i hvert fald ikke den eneste som har prøvet at gå rundt med hjemmelavet "ombré-hår" pga. bebs i maven 

Anmeld

27. december 2014

female

Jeg holder mig også fra hårfarver. Jeg er så uheldig at have fået en del grå hår, men dem lever jeg med, når jeg er gravid og ammer. Med min datter gik der således næsten to år uden farve...

Anmeld

27. december 2014

Hertz

I min første graviditet farvede jeg hår 1 gang og det gør jeg også denne gang. Men ville aldrig bruge hjemme farve. Tager til frisøren og får det farvet da der ikke er nær så meget af alt muligt i. Som min frisør siger så er deres hårfarver ikk så skadelige mere som førhen, som gravid frisør får man heller ikk barsel tidligt men farver stadig hår på andre lige indtil man normalt går på barsel. Alt med måde er min holdning til graviditet. 

Anmeld

27. december 2014

Kløver

Anonym skriver:

jeg spørg fordi jeg føler jeg ser dummer og dummer ud for hverdag der går og folk kommentere på det hele tiden. 

men kan ikke finde ud af om det er mig selv det kun vil gå udover nu hvor jeg ikke producere mælk. 

Man kan få naturlige hennafarver som skulke være ok at bruge, så bliver farveforskellen ikke så stor

Anmeld

27. december 2014

Anonym trådstarter

Puha jeg ved godt nok ikke om jeg skal gøre det?  

Ved godt at det vil være bedst at jeg lod være ! og skulle tage det som en oplevelse, 

Men det ender nok ud i jeg lader vær'  

men det er rigtigt fra lyst til mørk vil det  give en grønlig skær og farven forsvinder jo efter kort tid til det bliver grønt  

Anmeld

27. december 2014

Anonym trådstarter

Årgangs Mor skriver:

Man kan få naturlige hennafarver som skulke være ok at bruge, så bliver farveforskellen ikke så stor

Men holder det i længden? tænker er det ikke skyllefarve ? 

Anmeld

27. december 2014

morethanperfect

Anonym skriver:

Jeg har gjort det i alle mine graviditeter

Bare sørg for det er nogle gode hårfarver , og ikke f.eks afblegning ..

Anmeld

27. december 2014

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Jeg har gjort det i alle mine graviditeter

Bare sørg for det er nogle gode hårfarver , og ikke f.eks afblegning ..

Nope ikke afblegning  jeg vil bare have farvet det brunt. 
så man ikke kan se mine udgroninger!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.