Søvn, kost og råd man ikke bad om....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2009

JustAnotherName

1000 tak til Jer alle som har svaret. Tak fordi I har gidet tage Jer tid til at læse mit lange indlæg og svare mig.
Det er dejligt med respons - dem allesammen. Og jeg føler at jeg med rette har været lidt harm over hendes måde at komme til os på.
Men ja, vi tager det for hvad det var/er. Og jeg vælger også at tro på, at hendes intentioner har været gode ....men ikke destro mindre gik hun alligevel lige lidt over grænsen for hvad hun behøver blande sig i.
Hvis ikke der kommer mere fra hende nu (disse to ting er over få dage - før weekenden og efter) lader vi det ligge og være hvad dét var! Men fortsætter hun, så må jeg jo pænt forklare hende, at jeg egentlig kun ønsker at høre hendes mening, hvis jeg selv spørger efter den.
Jeg HADER dog at skulle stå i sådanne situationer. Men når det kommer til mine børn, så har jeg helt anderledes klare grænser for hvad jeg vil finde mig i, end hvis det er noget om mig selv eller andre ting.

Mine børn er mit guld!
- De gør mig sårbar, men også stærk og udfarende som en lille løvemor 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2009

Lilac

xxx har jo selv fået både lactulose og movicol, og lactulosen gav ham ondt i maven, men movicol har der ikke været problemer med. Han får ingen af delene nu, lige pludselig gik det bare i orden. Synes I skal fortsætte med at give hende movicol, og være glade for at det kan hjælpe hende. Der er SÅ mange børn der får movicol, og det er et fantastisk middel, som ikke påvirker andet end afføringen, så synes ikke I skal være for ærgelige over at give hende det. Man bruger det på neo, og lægerne er meget begejstrede for det, da det netop ingen bivirkninger har.
Jeg synes slet ikke pædagogen har ret til at blande sig så meget. I gør hvad I føler er bedst, og det er trods alt jer der kender hende bedst af alle.
Håber for jer hun bliver flyttet til en anden stue!
Knus herfra

Anmeld

27. august 2009

JustAnotherName

xxx skriver:

xxx har jo selv fået både lactulose og movicol, og lactulosen gav ham ondt i maven, men movicol har der ikke været problemer med. Han får ingen af delene nu, lige pludselig gik det bare i orden. Synes I skal fortsætte med at give hende movicol, og være glade for at det kan hjælpe hende. Der er SÅ mange børn der får movicol, og det er et fantastisk middel, som ikke påvirker andet end afføringen, så synes ikke I skal være for ærgelige over at give hende det. Man bruger det på neo, og lægerne er meget begejstrede for det, da det netop ingen bivirkninger har.
Jeg synes slet ikke pædagogen har ret til at blande sig så meget. I gør hvad I føler er bedst, og det er trods alt jer der kender hende bedst af alle.
Håber for jer hun bliver flyttet til en anden stue!
Knus herfra

Pædagogen sagde at det jo er vanedannende og bla. bla...
Men dén snak har jeg netop haft med lægen, og det er det IKKE.
Lactulose tager af den væske som barnet har, hvor imod movicol er et middel som hjælper separat og ikke optager væske fra barnets mave.
Og det er ikke vanedannende i den forstand at det er midlets skyld at barnet får hård mave uden. Det skulle være muligt at stoppe igen en dag. Men det er jo barnets mave der afgør det - ikke afførringsmidlet.

Jeg håber ikke jeg tager fejl med vanedannelsen ihvertfald.
Men jeg kan jo kun tage min læges ord for gode varer, når han siger at movicol ikke er som lactulosen.

Og så er det da så sandt, som pædagogen sagde, at lægerne jo ikke ALTID har ret. Men hvem gjorde hende til "damen med sandheden", så når HUN siger det er vanedannende, så bør jeg tro det, fremfor min læges ord om at det ikke er vanedannende ?! ...christ altså! 

Anmeld

27. august 2009

JustAnotherName

Der er nok ting i hverdagen at bakse med og skulle argumenterer for, så hvis hun har et behov for at overbevise mig om, at hun har ret og ved en del om brug af movicol og vanedannelse.....
Ja, så må hun tale for døve øre fremover. For jeg magter ikke at skulle begrunde og forklare, og få andre til at forstå.

Der er vist ligeså mange meninger som der er mennesker til, om hvorvidt det er godt eller skidt. Og fred være med at hun synes, at man kunne gøre det på mange andre måder. Men det duer ikke for os ....vi HAR prøvet!

Jeg kunne f.eks også have en mening om at permenent er hårdt ved håret og giftigt for kroppen og ens generelle sundhed. Men jeg fylder da ikke hende op med mine uforbeholdne meninger, fordi hun har været en tur ved frisøren 
...bare som et eksempel - hehe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.