Bianca er 2 år gammel om en måned.
Hun har siden hun var 2 måneder gammel fået aff-middel. Først lactulose i samråd med sundhedsplejersken. Der var altid bøvl med maven i den peiode, så vi havde et møde hos vores læge efter mange måneder med lactulose. Og i samråd med lægen kom hun så igang med movicol i stedet for lactulose.
Det tog sin tid lige at finde den rette dosis, som fik hendes mave til at fungerer "normalt", så hun kan spise ALT slags mad, ligesom alle andre.
Og Bianca er bestemt ikke kræsen!
Men som mindre undgik jeg helt banan, ris og kartofler osv. som kan medføre hård mave. Idag får hun ALT. Og det har virkelig fungeret godt siden vi skiftede fra lactulose og over til movicol i stedet for.
Jeg har dog haft svært ved at forstå og acceptere, at Bianca har haft behov for aff-midler. Hun er jo aktiv og spiser varieret! Så hvorfor kan hun ikke klare sig UDEN hjælp af aff-midler, ligesom alle andre børn ?!?
Men vi HAR prøvet både det ene, det andet og det trejde. Man forsøger jo næsten alt. Men det har hver eneste gang givet bagslag. Så nu har jeg efterhånden forstået og accepteret, at sådan må det altså bare være...
Som sagt har det kørt super godt længe.
Men så fik Bianca pludselig tynd mave i vuggestuen, og vi stoppede derfor et par dage med movicol. STRAKS havde jeg en (af dén slags i véd nok) pædagog i hovedet med lange snakke om at lægerne ikke altid havde ret, og at vi måske kunne give hende dadler og diverse inden sengetid og gøre sådan-og-sådan .......hun var nærmest ved at omlægge hele vores livsstil.
Jeg sagde fattet til hende, at jeg vidste at hun sagde det i en god mening, og at jeg tog hendes råd til mig, og da også godt ville overveje at tilbyde dadler. Men at vi altså HAR forsøgt os med alverdens ting - uden held - og at Bianca FÅR varieret kost. Der har jo heller ikke været noget med hendes mave i flere måneder nu! Først nu! Og jeg sagde, at det heller ikke var med min gode vilje at Bianca skulle have movicol, men at sådan var det nu engang nødt til at være.
For pædagogen ØSEDE ud af sin viden om ældrecentre med movicol og at det jo er vanedannende, og at Bianca jo bare skulle have frugt i stedet for ...bla, bla, bla
Jamen HALLO DAME, Bianca får både frugt i vuggestuen og herhjemme!
BLAND DIG UDENOM !!!! Selvom hun sikkert har ment det godt, så irriterede det mig, at hun bare tonsede ud med al sin guld-viden. For hvis jeg havde haft brug for hendes B7 på sagen, så havde jeg nok spurgt selv.
Og bedst som vi snakkede, så gav hun sig til at snakke til en anden forældre og gå ....så stod jeg dér.... vidste ikke helt om vi så var færdige. Men det måtte jeg jo gå ud fra at vi var. Så Bianca og jeg sagde farvel og gik hjem.
Det var første "episode" ....og måske fordi det er "følsom område" at jeg blev lidt træt af hende ....og så måden hun fortsatte med at snakke, selvom jeg forsøgte at udtrykke, at vi havde styr på det. Og måden hun så bare gik derfra.
Så har vi lige oplevet, at Bianca ikke sov til middag herhjemme i søndags. Og igen heller ikke henne i vuggestuen om mandagen.
Da Kenneth afleverer Bianca i vuggestue tirsdag kommer pædagogen ud og siger (taler gennem Bianca til Kenneth) "Hvad er det så vi skal huske at fortælle far - at du skal tidligere op om morgenen, ikk oss!"
Kenneth svarede tilbage - gennem Bianca " Det må Bianca heldigvis selv bestemme".
ALTSÅ - Hun er da for meget. Er hun ikke ?? Eller er det bare mig der synes at hun blander sig liiiige rigeligt i vores private sfære ??
Hun er forholdsvis nyansat derovre, men er sådan en med 100 års erfaring fra alt muligt andet.
Vi er smadder glade for vuggestuen og personalet. Men lige hende hér er altså næsten for meget af det gode.
De andre tackler det slet heller ikke som et problem, sådan som hun gør.
Heldigvis har vi lige fået et nyhedsbrev, hvor det ser ud til at vores favorit-pædagog bliver fast pædagog på Bianca's stue og omtalte i stedet skal høre til på en anden stue ...uhh, det håber jeg. For så er det bare en skøn gruppe voksne der er tilbage på Bianca's stue. Og snart starter en masse nye børn.
Så der sker stor udskiftning derhenne for tiden.
Nå, men jeg trængte bare til at få det ud (sådan i store træk) og høre, om I ville tage det let og blive glade for hendes "råd" eller om I ligesom jeg, synes at det er okay, men altså nu er ved at være for meget. Og hun kan komme med alle sine råd hvis hun bliver spurgt, i stedet for at man næsten føler sig overfuset og føler at der er en holdning til at man skulle gøre og leve anderledes.
Bianca får ellers DAGLIGT ros for at være så glad og nem. Der er vist stor enighed om blandt de voksne, at hun altid er så sød og smilende glad. Så det er jo dejligt at høre

Katrine - som ikke ved om jeg fik beskrevet og forklaret det ordentligt.
men de overordnede træk er der jo nok et sted.....