Familiekaos lige inden jul :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg kører der op til dem lige om lidt. Inden da skriver jeg lige en besked til svigerfar om at jeg kommer med stegen men at jeg også gerne vil snakke med ham og undskylde når jeg kommer derop. Men hold kæft hvor er det svært når man er konfliktsky. Heldigvis er min svigermor der.

Husk - undskyld, men lad dig ikke trampe på 

Held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2014

Anonym trådstarter

Endnu en Update!

Jeg kommer derop og det er svigermor der lukker op. Svigerfar ligger og hviler sig. Jeg siger Hej men får intet svar tilbage. Svigermor siger så til ham at jeg altså siger Hej men han svarer stadig ikke. Min svigermor  jeg går så ud i deres køkken og hun giver mig et kram og jeg begynder selvfølgelig at tude. Svigermor går så ind til ham igen og siger at jeg altså er kommet for at undskylde men lige fedt hjælper det. Hun prøver at få ham til at lytte 2 gange men han reagerer ikke og hviler sig bare videre. Jeg siger så at så kan jeg ikke gøre mere og at jeg har forsøgt. Jeg bliver et lille øjeblik for at give ham en chance men eg vælger at tage hjem igen.

Kæresten siger at så kan jeg ikke gøre mere og at så må han komme til os nu. Så er han bare ikke mand nok til at ville lytte på hvad jeg har at sige.

Jeg har vitterligt ikke gjort andet hele dagen end at græde og græde og græde. Syntes det er så synd for min svigermor og svoger som er i er kæmpe dilemma nu også. For hvis de vælger at tage hjem til os svigtet de jo min svigerfar. Vi er herhjemme indstillet på at vi skal holde jul selv selvom det skær i mit hjerte. Er virkelig så ked af det..

Anmeld

22. december 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Endnu en Update!

Jeg kommer derop og det er svigermor der lukker op. Svigerfar ligger og hviler sig. Jeg siger Hej men får intet svar tilbage. Svigermor siger så til ham at jeg altså siger Hej men han svarer stadig ikke. Min svigermor  jeg går så ud i deres køkken og hun giver mig et kram og jeg begynder selvfølgelig at tude. Svigermor går så ind til ham igen og siger at jeg altså er kommet for at undskylde men lige fedt hjælper det. Hun prøver at få ham til at lytte 2 gange men han reagerer ikke og hviler sig bare videre. Jeg siger så at så kan jeg ikke gøre mere og at jeg har forsøgt. Jeg bliver et lille øjeblik for at give ham en chance men eg vælger at tage hjem igen.

Kæresten siger at så kan jeg ikke gøre mere og at så må han komme til os nu. Så er han bare ikke mand nok til at ville lytte på hvad jeg har at sige.

Jeg har vitterligt ikke gjort andet hele dagen end at græde og græde og græde. Syntes det er så synd for min svigermor og svoger som er i er kæmpe dilemma nu også. For hvis de vælger at tage hjem til os svigtet de jo min svigerfar. Vi er herhjemme indstillet på at vi skal holde jul selv selvom det skær i mit hjerte. Er virkelig så ked af det..

Du skal ik være ked af det. Nu må svigerfar ligge som han har redt, og sidde alene juleaften som det stædige fjols han er

Anmeld

22. december 2014

SandraXOXO

Anonym skriver:

Endnu en Update!

Din svigerfar er et fjols. Jeg håber i får en dejlig jul. Og jeg håber at svigermor og svoger fortæller hvor stort et pattebarn han er og kommer og fejre jul med jer. Ikke slå dig selv i hovedet, du er ikke ansvarlig for din svigerfars umodne opførsel. 

Anmeld

22. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Endnu en Update!

Du har gjort hvad du kunne. Din svigerfar er enorm barnlig. Til gengæld synes jeg godt din kæreste kan prøve at tale med ham. 

Anmeld

22. december 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
namaha skriver:

Altså nu har jeg ikke læst alle kommentarerne, så bære over med mig hvis jeg mangler noget

Men jeg er også af den holdning at hvis man holder noget så betaler med selv, ellers må man lade vær med at invitere folk. 

Jeg blev mega forarget over at min kære svigerfar skrev at han og konen havde valgt at vi skulle købe for 100 kr slik til juleaften... Jeg syntes ikke det er i orden at komme med den besked også ikke så tæt på julen og vi står og skal holde bryllup næste år og de VED at penge er små hos os, så jeg blev ret pist på dem. Ja det kan godt være det kun drejer sig om 100 kr men når vi invitere dem her over forventer vi sq da ikke at de køber maden for os....

Men kan godt se din datter bliver ked af det, men sådan er livet nu engang, hvis de er så stædige så lad dem, de ændre måske holdning og hvis ikk så er det bare ærligt. Husk det er din mand/kæreste som du er sammen med ikke familien 

Slik for 100 kroner er da det mindste, man kan bidrage med - og hvis pengene er så små hos jer, hvordan ville I så holde juleaften, hvis I ikke var inviteret af nogen? Spise risengrød?

Juleaften er dyr at holde - der hører en ganske bestemt menu med, og det er da helt fair, at man deler udgifter og arbejdsbyrde lidt. Jeg medbringer fx altid ris a la manden og mandelgaven, når vi holder jul hos andre. Nogen skal jo lægge hus til, når der skal holdes jul, og det svarer ikke til at invitere sine svigerforældre på middag en "almindelig" aften, hvor man kan servere koteletter og is. 

Anmeld

22. december 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Din svigerfar er et fjols. Jeg håber i får en dejlig jul. Og jeg håber at svigermor og svoger fortæller hvor stort et pattebarn han er og kommer og fejre jul med jer. Ikke slå dig selv i hovedet, du er ikke ansvarlig for din svigerfars umodne opførsel. 

Men det er jo mig der er skyld i alt det her   

Anmeld

22. december 2014

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Endnu en Update!

Jeg kan ikke gennemskue, hvad der præcist gik galt i første omgang, for at læse ud fra dit første indlæg er det hele vejen igennem din kæreste, der fører ordet og fejlinformerer svigerfar. 

Uanset hvad, så lyder det til, at det er din kæreste og svigerfar, der styrer slagets gang, mens du og svigermor forsøger at redde julefreden. Din kæreste opfører sig som en kujon - hvordan kan han bare trække sig, når det er ham, der har skabt balladen? - og din svigerfar er jo dramaqueen. 

Nu har du gjort dit, svigermor burde mande sig op og holde jul hos jer som planlagt, og så kan mændene rode sig ud af eller ind i konflikten, som det passer dem. 

Anmeld

22. december 2014

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Men det er jo mig der er skyld i alt det her   

Så er der noget, du ikke har forklaret i dit første indlæg. Du har jo ingenting sagt til svigerfar? 

Anmeld

22. december 2014

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Så er der noget, du ikke har forklaret i dit første indlæg. Du har jo ingenting sagt til svigerfar? 

Det har hele tiden været aftalt at de giver stegen. Dette siger min kæreste så at jeg godt vidste men ærlig talt så har jeg fuldstændig glemt det. Jeg glemmer for tiden mange ting som jeg får at vide. Hvorfor ved jeg ikke. Jeg vil så at vi deler alt maden op i kroner så vi hver især giver det samme beløb. Dette siger min kæreste så til hans far som må opfatte det som om at de skal give yderligere til end kun stegen. Da jeg så får at vide at de giver stegen er det jo helt fint ned mig og så skal de jo selvfølgelig ikke give mere til. Alt dette vil jeg prøve at forklare ham men han vil ikke snakke med mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.