Familiekaos lige inden jul :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2014

lineog4

Ved du hvad svigerfar skal da ikke sidde alene, så han kan komme her. Nå nej går ikke for her skal alle medbringe godt humør, tilgengæld må de gerne beholde stegen. Lyder desværre til din svigerfar ikke kan bidrage med godt humør.

Ja måske har du lavet en fejl og hvad så...? Du har sagt det var en fejl og så er den vel ikke længere. Kan sagtens forstå du vil strække dig langt for at få en god jul, men tror desværre hustyranen har talt og ligegyldigt hvad han bestemmer sig for så har han fået spredt en stemning af frygt for hvornår han eksploderer igen, gør han det selve juleaften, så nu skal I være sukkersøde... 

Var det ikke jul ville jeg sige: lad ham sidde hvor han sidder... Men ja det er jul og vel også hjerternes fest, så elsk ham til døde, udstil hans surhed med din egen glæde. Lad vær at gå ind i konflikten, men  sig: jeg lavede en fejl og vi holder jo så meget af dig... Send et dejligt billede ag jeres datter foran juletræet til alle og skriv hvor meget Hun glæder sig til jul (sig det dog ikke til hende).

og virkelig så bestem jer for at nyde julen med eller uden det sure løg - for det eneste der kan ødelægge julen er I ødelægger den. Din datter kan sagtens nyde den bare med jer, bare i er glade...

Og forresten så spørg lige din kære bedre halvdel om han virkelig mener du har lavet fejlen, han var sgu da budbringer og syntes han det var en forkert deal så  må han da lade være at viderebringe den og sige fra over for dig, ellers er det en familie med en vatpik og et surt løg.

Glædelig jul håber du får den også selvom der ligges hindringer i vejen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Ved du hvad svigerfar skal da ikke sidde alene, så han kan komme her. Nå nej går ikke for her skal alle medbringe godt humør, tilgengæld må de gerne beholde stegen. Lyder desværre til din svigerfar ikke kan bidrage med godt humør.

Ja måske har du lavet en fejl og hvad så...? Du har sagt det var en fejl og så er den vel ikke længere. Kan sagtens forstå du vil strække dig langt for at få en god jul, men tror desværre hustyranen har talt og ligegyldigt hvad han bestemmer sig for så har han fået spredt en stemning af frygt for hvornår han eksploderer igen, gør han det selve juleaften, så nu skal I være sukkersøde... 

Var det ikke jul ville jeg sige: lad ham sidde hvor han sidder... Men ja det er jul og vel også hjerternes fest, så elsk ham til døde, udstil hans surhed med din egen glæde. Lad vær at gå ind i konflikten, men  sig: jeg lavede en fejl og vi holder jo så meget af dig... Send et dejligt billede ag jeres datter foran juletræet til alle og skriv hvor meget Hun glæder sig til jul (sig det dog ikke til hende).

og virkelig så bestem jer for at nyde julen med eller uden det sure løg - for det eneste der kan ødelægge julen er I ødelægger den. Din datter kan sagtens nyde den bare med jer, bare i er glade...

Og forresten så spørg lige din kære bedre halvdel om han virkelig mener du har lavet fejlen, han var sgu da budbringer og syntes han det var en forkert deal så  må han da lade være at viderebringe den og sige fra over for dig, ellers er det en familie med en vatpik og et surt løg.

Glædelig jul håber du får den også selvom der ligges hindringer i vejen

Han snakker lige nu i telefon med hans far og de snakker om vind og vejr som om intet er hændt  

Kæresten syntes ikke at jeg bare skal komme med når stegen skal afleveres. Tror han mener at svigerfar skal have besked inden for det andet vil han nok ikke acceptere siger kæresten.

Anmeld

22. december 2014

Nystart

Anonym skriver:

Han snakker lige nu i telefon med hans far og de snakker om vind og vejr som om intet er hændt  

Kæresten syntes ikke at jeg bare skal komme med når stegen skal afleveres. Tror han mener at svigerfar skal have besked inden for det andet vil han nok ikke acceptere siger kæresten.

Din kæreste virker ret konflikt sky og rigtig go til at kaste skyld fra sig..

Han lyver om de skal af med flere penge, og så er du røvhullet? Og når far og ham snakker fint så lader han dig sejle din sø selvom det for mig virker som svigerfar og kæreste der har startet det meste? Æblet falder ski ikke langt fra stammen......

Super ærgerligt opførsel fra begge....

Anmeld

22. december 2014

lineog4

Anonym skriver:

Jeg ved du er konfliktsky - er det selv. Men det er nu tiden til du finder din indre urkvinde frem, stamper i jorden og siger, at du kræver en god jul især for din datter.

de der kan bidrage til det bliver en gid jul er velkomne, alle andre kan sejle i deres eget andefedt. 

Og din kæreste skylder dig en stor diamantring i undskyldning for han giver dig skylden - han talte i telefonen da sviger blev sur, han sagde ordene - ergo har han præcis lige så meget skyld som dig. Havde han ment vilkårene var forkerte så skulle han have sagt det til sig og ikke bare som et nokkefår givet dem videre og så sige: det er ikke mig, æh bæ...

Jeg plejer ellers at være anerkendende og slet ikke kategorisk, men lige her i den situation bliver jeg lidt harm og synes du påtager dig en masse skyld som slet ikke burde placeres hos dig. Ja en lille fejl, men så startede perlerækken hos to mænd der åbenbart mener de kan tillade sig alt - havde det været her hos mig havde de set og hørt hvad en moden kvinde der ikke er så usikker længere ville gøre... 

Anmeld

22. december 2014

Kløver

Mom skriver:

Jeg syntes din svigerfar er et pattebarn, og var det mig ville jeg seriøst overveje om jeg overhovedet gad fejre jul med ham!

Dernæst så syntes jeg det er en god ide at man enten fordeler opgaver (maden) til juleaften eller deler regningen, det er hos mange familier ganske almindelig praksis. Hos mig var det sådan, dengang vi gad fejre med min side af familien, at hvert hold gav 200 kr i tilskud når de var hos os, også gav vi resten, og det syntes alle var mere end fair. Jeg så det nemlig ikke som om vi inviterede til juleaften, blot at vi lagde hus til, og det syntes de andre også. Jeg syntes det er helt normalt og på sin plads at man deler opgaver og udgifter på dage som juleaften og nytårsaften, da det er 2 dage som kan blive ret så omkostningsfulde....

Jeg er helt enig, og apropo nytår holder vi altid nytår her, og har faste "gæster" som kommer hvert år, og vi deler udgifterne uanset om jeg har lavet mad eller vi har bestilt ude 

Forstår slet ikke svigerfar i den her sag 

Anmeld

22. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
namaha skriver:

Altså nu har jeg ikke læst alle kommentarerne, så bære over med mig hvis jeg mangler noget

Men jeg er også af den holdning at hvis man holder noget så betaler med selv, ellers må man lade vær med at invitere folk. 

Jeg blev mega forarget over at min kære svigerfar skrev at han og konen havde valgt at vi skulle købe for 100 kr slik til juleaften... Jeg syntes ikke det er i orden at komme med den besked også ikke så tæt på julen og vi står og skal holde bryllup næste år og de VED at penge er små hos os, så jeg blev ret pist på dem. Ja det kan godt være det kun drejer sig om 100 kr men når vi invitere dem her over forventer vi sq da ikke at de køber maden for os....

Men kan godt se din datter bliver ked af det, men sådan er livet nu engang, hvis de er så stædige så lad dem, de ændre måske holdning og hvis ikk så er det bare ærligt. Husk det er din mand/kæreste som du er sammen med ikke familien 

Ja se - sådan noget ville aldrig bringe mit pis i kog. 

Ja det er kæresten man er sammen med, men man gøre da hvad man kan for at opbevare et godt forhold til sin kærestes forældre, i hvertfald når man har børn. 

Anmeld

22. december 2014

Jeg synes din svigerfar lyder enorm anstrengende. Du har lavet en fejl - værre er det nu heller ikke. Du må undskylde og så må han tage imod din undskyldning eller lade være. 

Jeg synes også din kæreste skylder dig en undskyldning. Jeg forstår ikke hvorfor han læser beskeder op for dig hvor svigerfars udtaler sig negativt om dig. Jeg forstår heller ikke hvorfor han ikke siger til sin far: det er en misforståelse, hun lavede en fejl, så behøver vi ikke røre mere i den suppe. 

Hvorfor forsvarer han dig ikke? 

Anmeld

22. december 2014

mor:) skriver:

Ja se - sådan noget ville aldrig bringe mit pis i kog. 

Ja det er kæresten man er sammen med, men man gøre da hvad man kan for at opbevare et godt forhold til sin kærestes forældre, i hvertfald når man har børn. 

Mente selvfølgelig ikke opbevare - men bevare/opretholde

Anmeld

22. december 2014

Anonym trådstarter

Jeg kører der op til dem lige om lidt. Inden da skriver jeg lige en besked til svigerfar om at jeg kommer med stegen men at jeg også gerne vil snakke med ham og undskylde når jeg kommer derop. Men hold kæft hvor er det svært når man er konfliktsky. Heldigvis er min svigermor der.

Anmeld

22. december 2014

Mom

Profilbillede for Mom
namaha skriver:

Altså nu har jeg ikke læst alle kommentarerne, så bære over med mig hvis jeg mangler noget

Men jeg er også af den holdning at hvis man holder noget så betaler med selv, ellers må man lade vær med at invitere folk. 

Jeg blev mega forarget over at min kære svigerfar skrev at han og konen havde valgt at vi skulle købe for 100 kr slik til juleaften... Jeg syntes ikke det er i orden at komme med den besked også ikke så tæt på julen og vi står og skal holde bryllup næste år og de VED at penge er små hos os, så jeg blev ret pist på dem. Ja det kan godt være det kun drejer sig om 100 kr men når vi invitere dem her over forventer vi sq da ikke at de køber maden for os....

Men kan godt se din datter bliver ked af det, men sådan er livet nu engang, hvis de er så stædige så lad dem, de ændre måske holdning og hvis ikk så er det bare ærligt. Husk det er din mand/kæreste som du er sammen med ikke familien 

Ærligt talt, hvis du ikke engang kan spendere 100 kr på juleslik når du skal julemiddag hos andre, hvad så med en værtindegave eller en blomst?

Jeg syntes det er sølle at blive forarget over at du/I skal tage slik med, det er da det mindste at gøre. Herre gud da!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.