Når man er for følsom...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Dutte84 skriver:

Ja heldigvis...

Kan ikke forstå du er gået glip af det... Der var så meget om sjuskeri fra vagtlægerne end periode på tv...

Måske er det når jeg har været på ferie eller noget. Når vi er på viking fx. så ser vi jo ingenting eller hører ingenting ... Så det har sikkert været deromkring!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2009

Englebisse

Zafir skriver:

Uha, den historie med drengen der havde slugt et batteri... Den er jeg vidst gået udenom. Men det endte vidst ikke godt, kan jeg fornemme???

Det var helt forfærdeligt med den dreng som havde slugt et batteri. Forældrene havde det på fornemmelsen at han havde slugt det, men på syghuset ville de ikke tage et røntgenfotografi. Han gik med det batteri i en ugen tror jeg det var og han blev dårligere og dåligere. Tilsidst ætsede hans mavesæk og han kastede blod op, men her var det for sent. Man kunne ikke nå at gøre noget. Helt forfærdeligt. Den dreng har lidt så meget.

Anmeld

26. august 2009

Bondepigen

Zafir skriver:

Før jeg blev mor, var jeg sådan. Nåja,der sker forfærdelige ting, og?... Altså ikke at jeg var ligeglad, men det havde ikke noget med mig at gøre, som sådan.

Men EFTER jeg blev mor ... Puuuha... altså, hvis jeg læser, eller ser eller hører, ting der er sket med et barn Eller en mor, eller en far...  Jeg kan bare ikke have det...

Som hende den 6 årige pige der blev kørt ihjel af en knallertbølle... Uha, så tænker, jeg hvor stort et tab det er for hendes forældre, fordi jeg tænker på, hvis jeg skulle miste min skønneste dejlige Idun...

Eller den anden dag, hvor jeg bare sov elendigt hele natten, fordi jeg var et mega fjols og læse om en far der slog moren ihjel med en økse foran datteren på 4 år (født samme år og måned som Idun)...  Og det var selvfølgelig i sengen til sengetid, jeg læste det i Ude og hjemme... AK... For det første kunne jeg dårlig falde i søvn og for det andet sov jeg ad h til...  Det værste for mig, næsten var at pigen havde siddet der, bagefter ved sin døde mor og havde strøjet hende over kinden og sagt vågn op mor!! Og hver nat vågnede og kaldte på sin mor siden, - det er et år siden ... 

Eller om den der Baby P, der systematisk blev mishandlet til han til sidst døde af det, af morens kæreste... ARGH... Ingen straf er stor nok til ham...

Æv, men på den ene side, kan jeg ikke lade være med at læse det og på den anden side, så er jeg bare for følsom så det bare påvirker mig helt vildt...

Er jeg den eneste der er så tyndhudet? eller er det bare mor-generne?...

Tror det er mor-gener, for jeg har det selv sådan og kender rigtig mange der har det sådan. Puha´det er hårdt at være mor med alle de bekymringer, men osse FANTASTISK DEJLIGT!!!

Anmeld

26. august 2009

lonemus

Jeg er osse blevet helt vildt følsom - nogle gange driver det min mand til vanvid

Anmeld

26. august 2009

Skouboe

Jeg tror at alle følelser, ikke kun de negative, bliver stærkere når man bliver mor..  Prøv at forestille jer det sus af lykke og ømhed der kommer når man kigger på sit sovende barn eller ned fantastiske følelse man får når ens barn kigger på en og smiler uden anden grund end at man er der...

Puha.. får helt lyst til at gå ud i barnevognen og kramme fyldet ud af min baby...

Anmeld

26. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Skouboe skriver:

Jeg tror at alle følelser, ikke kun de negative, bliver stærkere når man bliver mor..  Prøv at forestille jer det sus af lykke og ømhed der kommer når man kigger på sit sovende barn eller ned fantastiske følelse man får når ens barn kigger på en og smiler uden anden grund end at man er der...

Puha.. får helt lyst til at gå ud i barnevognen og kramme fyldet ud af min baby...

Det er nok helt rigtig !!!

Anmeld

26. august 2009

Zeta

Zafir skriver:

Før jeg blev mor, var jeg sådan. Nåja,der sker forfærdelige ting, og?... Altså ikke at jeg var ligeglad, men det havde ikke noget med mig at gøre, som sådan.

Men EFTER jeg blev mor ... Puuuha... altså, hvis jeg læser, eller ser eller hører, ting der er sket med et barn Eller en mor, eller en far...  Jeg kan bare ikke have det...

Som hende den 6 årige pige der blev kørt ihjel af en knallertbølle... Uha, så tænker, jeg hvor stort et tab det er for hendes forældre, fordi jeg tænker på, hvis jeg skulle miste min skønneste dejlige Idun...

Eller den anden dag, hvor jeg bare sov elendigt hele natten, fordi jeg var et mega fjols og læse om en far der slog moren ihjel med en økse foran datteren på 4 år (født samme år og måned som Idun)...  Og det var selvfølgelig i sengen til sengetid, jeg læste det i Ude og hjemme... AK... For det første kunne jeg dårlig falde i søvn og for det andet sov jeg ad h til...  Det værste for mig, næsten var at pigen havde siddet der, bagefter ved sin døde mor og havde strøjet hende over kinden og sagt vågn op mor!! Og hver nat vågnede og kaldte på sin mor siden, - det er et år siden ... 

Eller om den der Baby P, der systematisk blev mishandlet til han til sidst døde af det, af morens kæreste... ARGH... Ingen straf er stor nok til ham...

Æv, men på den ene side, kan jeg ikke lade være med at læse det og på den anden side, så er jeg bare for følsom så det bare påvirker mig helt vildt...

Jeg forstår dig godt Zafir, føler med dig, det er ikke rart, men sådan er det at være voksen og følsom siger man. Du har ikke svaret på mine beskeder, er der en årsag til dette?

Anmeld

26. august 2009

Mira0911

Zafir skriver:

Måske er det når jeg har været på ferie eller noget. Når vi er på viking fx. så ser vi jo ingenting eller hører ingenting ... Så det har sikkert været deromkring!

Ja det har det så nok været....

Anmeld

26. august 2009

Leneur

Øv ØV ØV, så bliver jeg da en ren tudemarie, for har alle dage været et følsomt gemyt og kan forstå det kun bliver værre når bebsen er der.
Min søster holdt øje med mig engang hendes søn var til gymnastikopvisning, for at se om moster fik våde øjne til indmarchen og det gjorde hun jo, så kommer da til at tudbrøle når det engang bliver min egen.
Jeg kan ikke tåle at se noget om børn der har det skidt eller dør, så må tit slå over på noget andet når der har været noget på tv.

Anmeld

26. august 2009

TbCp

Zafir skriver:

Åha sådan har jeg det også. Det er faktisk så slemt at jeg stort set aldrig ser nyhederne, jeg kan simpelthen ikke bære det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.