Ih hvor er det dejligt, med så megen respons i er kommet med. Jeg har løbende hele dagen læst med og har gumlet lidt på jeres interessante men dog forskellige synspunkter. – Det er rigtigt dejligt.
Igen vil jeg lige påpege at jeg ikke ønsker eller tror at vi går fra hinanden. Men jeg er af natur bare en person der overvejer og sætter ting op med negative/positive og på den negative side er der selvfølgelig hvis det væreste skulle ske – og den tanke den lammer mig bare kraftigt.
Selvfølgelig er et barn en større ting end et hus, da det selvfølgelig bare er penge. Det er ganske rigtigt at vi i princippet ikke bliver mere sikre som samlevende af at vente nogle år med at købe. Men jeg tænker stadig om det kan være en fordel i at vi pludselig også kender hinanden når hverdagen starter med hente/bringe, legekammerater osv. For med et barn kommer der også til at ske nogle ændringer i vores liv, som vi skal have til at gå op i en højre enhed. Og uanset hvor godt vi forbereder os på det, og hvordan vi tænker det skal være og hvordan vi tænker det kommer til at gå. – Jamen så tror jeg så ment stadig vi nok skal vågne op og tænke p”uha, det er et puslespil ind imellem”..
Som fordel præcis med det hus han har i tankerne nu, er at det ligger 1 million under hvad vi har fået lov at låne i banken. Det er udbudt til 1,4 mill. Det ligger på den vej hvor jeg selv er vokset op de første 10 år af mit liv, en fin og rigtig atraktiv børnefamilie by – Og jeg tænker egentligt at chancerne bliver gode for et evt. Salg.
Ang. Økonomi er der overhovedet ingen ting at komme efter så længe vi bare er sammen. Vi fik for 1 år siden lavet budget/regnet på hvor meget de ville låne os. I den udregning var der indregnet 1 barn, 2 biler og et rådighedsbeløb pr. Voksen på 8500,-. Og der var selvfølgelig også taget udgangspunkt i at vi blev arbejdsløse - og de satte os til 2,2 millioner. – Så alt i forhold til lån og udregningerne er egentligt lavet så realistiske som det kan, og der er taget udgangspunkt i hvis det hele vælter for os. (men igen, det er ikke mig og min løn der trækker os op, det er min kæreste)
Ihh, jeg er så forvirret. På den ene side vil jeg så utroligt gerne. Men samtidig så skræmmer det mig. Det er næsten for meget der sker lige i tiden.
Anmeld