Han vil købe hus, NU!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.750 visninger
20 svar
5 synes godt om
21. december 2014

Anonym trådstarter

Jeg har brug for at høre meninger fra folk som ikke kender os. Og høre erfaringer og meninger omkring huskøb. 

Min kæreste og jeg er henholdsvis 26 og 28 år. Vi har været kærester i 4 år.

sagen er den at vi venter os, men det er stadig så nyt vi er i 10. uge. 

Jeg spurgte forleden min kæreste ind til om ikke bare vi skulle søge en større leje-lejlighed her på vejen, da vi egentligt er glade ved at bo her. 

Han kiggede på mig som om jeg lige havde sagt noget nær det dummeste i hele verden, NEJ, for vi skal købe et hus nu. 

I virkeligheden ved jeg faktisk ikke om jeg er klar til at stifte mig en gæld i 1,5 - 2 millioner klassen som priserne er på huse her i området. Jeg har det meget svært ved tanken og vil allerhelst vente 1 - 2 år inden jeg skal træffe denne beslutning. 

Min kæreste synes jeg er "dum" at jeg tør sætte et barn til verden sammen med ham, men jeg tør ikke købe et hus sammen med ham.

Men faktisk tænker jeg bare at hvis vi går fra hinanden så har jeg en ex.kæreste som stadig er en god Far og at vi sagtens kunne få det til at køre fint.

Men hvis vi køber et hus, så vil min økonomi ved et evt. tab på huset have rigtigt svært ved at løbe rundt.. - Og det er det der skræmmer mig rigtigt meget. (Jeg er sosu assistent)

- Er jeg en egoist at jeg tør sætte et barn til verden? men jeg ikke tør købe et hus? 

- Er der nogen der har erfaringer godt/dårlige i forhold til huskøb evt. skilsmisse og stor rest gæld?

(Jeg vil gerne lige påpege at jeg ikke ønsker at vi går fra hinanden. Jeg tænker bare meget på hvis det værste skulle ske, hva så)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2014

FruStolpe

Jeg ville have meget svære ved at skulle dele mit barn i tilfælde af at man går fra hinanden. 

Det andet er bare penge... 

Så jeg synes du er lidt omvendt. Det er da et meget større skridt/forpligtelse at få barn end et hus 

Anmeld

21. december 2014

l.kjoeller

Altså jeg tænker lidt at det er en meget større beslutning. Med barn end gæld. Selvfølgelig skal  du ikke købe hvis du ikke ønsker men  i princippet  kunne  i købe om 3 år og gå hver for sig om 4. Det ved man jo aldrig. Er vel ikke det man går ud fra når man vælger at få børn. 

Anmeld

21. december 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg har brug for at høre meninger fra folk som ikke kender os. Og høre erfaringer og meninger omkring huskøb. 

Min kæreste og jeg er henholdsvis 26 og 28 år. Vi har været kærester i 4 år.

sagen er den at vi venter os, men det er stadig så nyt vi er i 10. uge. 

Jeg spurgte forleden min kæreste ind til om ikke bare vi skulle søge en større leje-lejlighed her på vejen, da vi egentligt er glade ved at bo her. 

Han kiggede på mig som om jeg lige havde sagt noget nær det dummeste i hele verden, NEJ, for vi skal købe et hus nu. 

I virkeligheden ved jeg faktisk ikke om jeg er klar til at stifte mig en gæld i 1,5 - 2 millioner klassen som priserne er på huse her i området. Jeg har det meget svært ved tanken og vil allerhelst vente 1 - 2 år inden jeg skal træffe denne beslutning. 

Min kæreste synes jeg er "dum" at jeg tør sætte et barn til verden sammen med ham, men jeg tør ikke købe et hus sammen med ham.

Men faktisk tænker jeg bare at hvis vi går fra hinanden så har jeg en ex.kæreste som stadig er en god Far og at vi sagtens kunne få det til at køre fint.

Men hvis vi køber et hus, så vil min økonomi ved et evt. tab på huset have rigtigt svært ved at løbe rundt.. - Og det er det der skræmmer mig rigtigt meget. (Jeg er sosu assistent)

- Er jeg en egoist at jeg tør sætte et barn til verden? men jeg ikke tør købe et hus? 

- Er der nogen der har erfaringer godt/dårlige i forhold til huskøb evt. skilsmisse og stor rest gæld?

(Jeg vil gerne lige påpege at jeg ikke ønsker at vi går fra hinanden. Jeg tænker bare meget på hvis det værste skulle ske, hva så)

Hvis du er bange for at ende med en stor gæld hvis I går fra hinanden , så køb hus i et attraktivt område hvor der er mulighed for at sælge hurtigt og til en god pris igen  

Vi har en datter på 6 måneder og vi har lige købt hus. Det glæder mig faktisk på den måde at jeg ikke føler jeg smider penge ud ar vinduet længere  

Et alternativ er at købe andelsbolig, så kommer i ikke til at sidde i så stor en gæld, hvis nu  

Anmeld

21. december 2014

karisima

Jeg synes det er meget fornuftigt at vente et par år. Med barn er der ikke en mellemting - enten har man et barn sammen eller også har man ikke. Med et hus kan man jo sagtens bo til leje et par år endnu og se det hele lidt an. Jeg havde tænkt som du :-)

Anmeld

21. december 2014

Nystart

Det er jo ikke bare liiiiiige at købe hus..... Der er flere udgifter end man regner med....Og masser af uforudsete regninger hvis/når man er uheldig...

Kan i klare det hvis i mister arbejdet?

En eller begge?

Der er virkelig mange overvejelser....både praktisk og økonomisk....Og det er slet ikke sikkert i kan låne pengene.... Har i feks til udbetaling? Flytning?istandsættelse mm?

Vores er betalt kontant, hvilket jo ændre meget... Men bare i denne måned er vores årlige ejendomsskat steget med over 3000 kr... Deto er meget hvis man ikke har budget med luft i...

Gå ham på klingen og få ham til at stille op for dig rent økonomisk hvordan han har regnet på det... 

Det virker som om den måske ikke er helt gennemtænk, men tanken om hus nu i skal ha lille forstår jeg fint... Dog kan der ske meget i et forhold når der kommer en lille...Og så er lejlighed bare nennere at komme af med og ud af....

Anmeld

21. december 2014

TrineMine86

Altså vi købte vores 1. Hus som 21-årige, (kærester i 2.5 år) jeg var studerende og havde 3 år igen på uddannelse, min kæreste står i butik så han har heller ikke god løn, vi startede godt nok ned et lille hus til 1.3 mil, men vi sad faktisk billigere end i lejlighed, vi fik 1. barn som 24-årige og købte større hus 1.9 mil da vi var 27, og venter nu vores 2. Barn.. Jeg synes personlig beslutningen om at få børn var meget mere skræmmende end tanken om at købe hus, da vi med børn er forbundet til hinanden resten af livet, og kan godt forstå din kærestes tankegang  

desuden er hus priserne stadig ok langt nede i pris så jeg synes da det lyder som en god ide at investere penge i fast ejendom.. 

Anmeld

21. december 2014

friis

Jeg købte hus med min tidligere kæreste som 21 årig , 

jeg ente faktisk med at købe han ud af det 5 måneder efter , og sad så selv i huset , ind til min nuværende kæreste flyttede ind .

det skal siges jeg ingen uddannelse har

Nu har vi lige købt et andet hus sammen , så pt har "vi" to huse . 

Jeg har til hver en tid siddet billigere i huset end i en lejlighed , og ville til hver en tid hellere eje end at leje . 

Det er trods alt ikke penge du smider ud til leje hver månede , men mere en opsparing hvis man kan se på det på den måde du får pengene igen på et tidspunkt . 

Synes ikke du skal være nervøs for det , og det er bedre økonomisk at købe før i går barn , da i ellers vil kunne låne mindre

Anmeld

21. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvis jeg og min kæreste gik fra hinanden ved jeg også han vil være en god far, men jeg ville stadig frygte de konsekvenser det måtte havd for mine børn. Nå men jeg kan godt forstå at du vil vente. Det er en stor omvæltning at blive forældre og det vil klart sætte parforholdet på prøve, derfor ville jeg ikke turde påtage mig flere opgaver. Jeg ville vente et par år. Barnet har ikke brug for andet end stue og så kan han sove i samme rum som Jer de bruger ikke egne værrlse når de er så små - kun hvis I er derinde med barnet. 

Anmeld

21. december 2014

Anitta J

Min nu x kæreste og jeg har været kærester i mere end 3 år, vi købte hus i sommers med overtagelse pr 1/9 og så blev jeg gravid og er nu i 24 uge. Den 5/10 gik han fra mig og jeg er nu for en uge siden flyttet ind i et lejet hus. Men kan sige at vi har været så heldige at han har kunnet overtage huset og dermed også alt gæld fordi at han ikke har nogen børns endnu. Han har ikke ofret noget som helst i huset rent økonomisk, det er mig der har lagt alle pengene men det er alligevel ham der vinder hele lortet da banken kræver et vanvittigt højt rådighedsbeløb af mig da jeg har en i forvejen og nu nr 2 på vej.  

Så ud fra egen erfaring ville jeg helt klart vente. Her var det iøvrigt også ham der pressede på med at købe hus i forhold til at stifte familie. 

nu siger jeg ikke at alle er ens, men det er bare mit råd til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.