Jeg har brug for at høre meninger fra folk som ikke kender os. Og høre erfaringer og meninger omkring huskøb.
Min kæreste og jeg er henholdsvis 26 og 28 år. Vi har været kærester i 4 år.
sagen er den at vi venter os, men det er stadig så nyt vi er i 10. uge.
Jeg spurgte forleden min kæreste ind til om ikke bare vi skulle søge en større leje-lejlighed her på vejen, da vi egentligt er glade ved at bo her.
Han kiggede på mig som om jeg lige havde sagt noget nær det dummeste i hele verden, NEJ, for vi skal købe et hus nu.
I virkeligheden ved jeg faktisk ikke om jeg er klar til at stifte mig en gæld i 1,5 - 2 millioner klassen som priserne er på huse her i området. Jeg har det meget svært ved tanken og vil allerhelst vente 1 - 2 år inden jeg skal træffe denne beslutning.
Min kæreste synes jeg er "dum" at jeg tør sætte et barn til verden sammen med ham, men jeg tør ikke købe et hus sammen med ham.
Men faktisk tænker jeg bare at hvis vi går fra hinanden så har jeg en ex.kæreste som stadig er en god Far og at vi sagtens kunne få det til at køre fint.
Men hvis vi køber et hus, så vil min økonomi ved et evt. tab på huset have rigtigt svært ved at løbe rundt.. - Og det er det der skræmmer mig rigtigt meget. (Jeg er sosu assistent)
- Er jeg en egoist at jeg tør sætte et barn til verden? men jeg ikke tør købe et hus?
- Er der nogen der har erfaringer godt/dårlige i forhold til huskøb evt. skilsmisse og stor rest gæld?
(Jeg vil gerne lige påpege at jeg ikke ønsker at vi går fra hinanden. Jeg tænker bare meget på hvis det værste skulle ske, hva så)
Anmeld