Hvornår fortælle det til den kommende storebror?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2014

JH12

Anonym skriver:

Tror bare ikke jeg kan skjule det så længe. Er rimelig stor allerede.. 

Tænker en dreng på 5 år om du bliver større? 

(Spørger fordi jeg selv kun har en pige på 2,8, så aner det ikke)  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Hvis han skal være den første ville jeg vente til efter jul så de ikke får bomben juleaften. 

Jeg har ikke stået der, hvor jeg kæmpede for at blive gravid. Men jeg har stået hvor jeg havde mistet, og ja egentlig tror jeg bare jeg ville ønske de der kom og fortalte de var gravide (og især med piger) på en eller anden måde fik fortalt de vidste jeg måske kunne synes det var svært, så det var okay jeg sagde: ej det gør sgu lidt ondt. Har aldrig mødt nogen der gjorde det og har derfor skulle smile og lades som det ikke gjorde ondt, og så kunne det vokse frem for at få det sagt højt og smide det væk.

Jeg kan i hvert fald fuld forståelse for hvis hun bliver ked af det. Og synes det er lidt svært at fortælle dem det. 

Anmeld

21. december 2014

Anonym trådstarter

JH12 skriver:

Tænker en dreng på 5 år om du bliver større? 

(Spørger fordi jeg selv kun har en pige på 2,8, så aner det ikke)  

Jeg ved det ikke.  Men der gør familien i hvert fald.  Og vi vil gerne at han ved det først.. 

Anmeld

21. december 2014

lillespir26

Lyder virkeligt hårdt dette her men Personlig syntes jeg ikke man siger det på mærkedag for jul fødselsdage mv da dette jo ikke skal være en dag der handler om jer  

vi fortalte det efter NF 

og jeg ved fra min nevø på 8 at tiden går langsomt når man venter på en lille ny hvert gang han ser mig siger han nu må hun da være 9 mdr hvor til han selv siger nåh nej for så var hun ikke i din mave mere 

så ved simpelthen ikke hvornår det er passende at sige det til storebror men selvf skal han vide det forst 

Anmeld

21. december 2014

lineog4

lillespir24 skriver:

Lyder virkeligt hårdt dette her men Personlig syntes jeg ikke man siger det på mærkedag for jul fødselsdage mv da dette jo ikke skal være en dag der handler om jer  

vi fortalte det efter NF 

og jeg ved fra min nevø på 8 at tiden går langsomt når man venter på en lille ny hvert gang han ser mig siger han nu må hun da være 9 mdr hvor til han selv siger nåh nej for så var hun ikke i din mave mere 

så ved simpelthen ikke hvornår det er passende at sige det til storebror men selvf skal han vide det forst 

Meget enig.

Men synes nu ikke det er en selvfølgelighed de store søskende skal vi det først. 9 mnd er uendelig lang tid for en lille størrelse, og den der abstrakte tanke om jeg skal være storebror om uendelig lang tid er vist mere helt vildt fantastisk for en voksen end for et barn. 

Og går det galt fx før nakkefold, så må jeg indrømme jeg slet ikke forstår barnet skal involveres. Tro mig at involvere et barn i at børn kan dø er bare slet ikke spor sjovt, men nogen gange er det en nødvendighed, kan man skåne dem ja så ville jeg da til en hver tid vælge det. 

De kære børn tænker ikke som voksne, når maven vokser, ja så vokser maven 

Anmeld

21. december 2014

MT86

Vi har fortalt mine forældre at vi  venter en til! Men mine børn har ikke fået noget at vide endnu, de får det først at vide omkring nf. Samtidig er det ikke alt det nærme familie derved det endnu, så for at børnene ikke fortæller at de skal ha en lillebrøster til jul så venter vi! Mine børn er 4 og 3 nu, og når at blive 4 og 5 inden lillebrøster kommer til august! 

Anmeld

21. december 2014

(august)

Lad være med at fortælle det juleaften, det ville ødelægge det for dem. Vi var selv 4 år om at få den første og igennem ICSI og blev super ked hver gang nogen kom og sagde de var gravide. Ikke fordi jeg ikke var glad på deres vegne, men fordi jeg blev ked på min situation.

Og tror som andre skriver ikke din søn opdager så meget hvis ikke selv du lægger op til at han skal bemærke noget.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.