Hvornår fortælle det til den kommende storebror?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

723 visninger
16 svar
2 synes godt om
21. december 2014

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg er idag 9 +4. Oprindeligt troede vi jeg var ca 8 dage længere henne men blev sat tilbage da jeg var til en tidlig skanning for at fastslå termin.  Vi havde oprindeligt tænkt at fortælle det til vores søn (på knap 5) juleaftensdag så han kunne fortælle det videre til bedsteforældrene. Men det var da vi troede at jeg ville være 11 +1 her. Nu vil jeg jo 'kun' være 10 +0. Og vores tanker går på at det måske er for tidligt at fortælle ham det? Vi har jo set hjerteblink men er stadig nervøs for om der kan være noget galt.  Det tab skulle han jo helst ikke opleve. Han ønsker sig meget at blive storebror. Synes det er svært. 

Samtidig ved jeg at min bror og svigerinde har prøvet at få barn længe længe.  Og har taget hormoner osv uden held.  Så har også tanken at det ikke er det fedeste tidspunkt for dem at få det af vide.  

Hvad synes I? Giver det overhovedet mening alt det her? Hvad ville DU gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2014

lineog4

Jeg ville ikke hvis der er nogen der kæmper med graviditet fortælle det juleaften - især fordi jeg nok ville servere nyheden for dem alene og helst uden børn.

Med hensyn til den store, puha det er jo en smagssag, min den store fik det først at vide efter nakkefold ikke kun fordi der kunne gå noget galt, men også fordi 9 mnd er laaaaaang tid, så hvorfor skulle hun dog gå rundt så længe og vente. 

Næste gang fik hun det først at vide efter misdannelses, for nu havde hun oplevet at miste, så hvorfor skulle hun igen. sidste gang fik de det at vide efter udvidet hjertescanning i uge15, men der var hun også 6 år og jeg kunne ikke skjule det. Men egentlig synes jeg de små ikke behøver vide noget før det ikke kan skjules især fordi tiden er så laaaang.

Anmeld

21. december 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg ville ikke hvis der er nogen der kæmper med graviditet fortælle det juleaften - især fordi jeg nok ville servere nyheden for dem alene og helst uden børn.

Med hensyn til den store, puha det er jo en smagssag, min den store fik det først at vide efter nakkefold ikke kun fordi der kunne gå noget galt, men også fordi 9 mnd er laaaaaang tid, så hvorfor skulle hun dog gå rundt så længe og vente. 

Næste gang fik hun det først at vide efter misdannelses, for nu havde hun oplevet at miste, så hvorfor skulle hun igen. sidste gang fik de det at vide efter udvidet hjertescanning i uge15, men der var hun også 6 år og jeg kunne ikke skjule det. Men egentlig synes jeg de små ikke behøver vide noget før det ikke kan skjules især fordi tiden er så laaaang.

Tak for svar 

lige netop også det med at der er lang tid til sommer.  Men vi vil bare gerne at han er den første der ved det. Netop fordi han er så stor og opmærksom. 

Jeg havde også tænkt at min bror og svigerinde skulle have det afvide af mig og uden at der var andre til stede. Ved ikke hvad man ellers lige kan gøre for at lette det for dem?

Anmeld

21. december 2014

lineog4

Anonym skriver:

Tak for svar 

lige netop også det med at der er lang tid til sommer.  Men vi vil bare gerne at han er den første der ved det. Netop fordi han er så stor og opmærksom. 

Jeg havde også tænkt at min bror og svigerinde skulle have det afvide af mig og uden at der var andre til stede. Ved ikke hvad man ellers lige kan gøre for at lette det for dem?

Hvis han skal være den første ville jeg vente til efter jul så de ikke får bomben juleaften. 

Jeg har ikke stået der, hvor jeg kæmpede for at blive gravid. Men jeg har stået hvor jeg havde mistet, og ja egentlig tror jeg bare jeg ville ønske de der kom og fortalte de var gravide (og især med piger) på en eller anden måde fik fortalt de vidste jeg måske kunne synes det var svært, så det var okay jeg sagde: ej det gør sgu lidt ondt. Har aldrig mødt nogen der gjorde det og har derfor skulle smile og lades som det ikke gjorde ondt, og så kunne det vokse frem for at få det sagt højt og smide det væk.

Anmeld

21. december 2014

l.kjoeller

Vi har fortalt bedsterne det men ikke vores datter. Hun kan ikke relatere til der går så lang tid alligevel så vi venter minimum  til efter nakkefold og så når maven er så stor hun kan se det og på den måde  kan forholde sig til det. Men maven er temmelig  stor allerede 9+3. Så bliver nok efter nakkefold. Min datter er 2,5

Anmeld

21. december 2014

JH12

Jeg ville helt klart vente til efter uge 20, når man har været til MD scanning og set at alting er ok.. 

Anmeld

21. december 2014

Anonym trådstarter

JH12 skriver:

Jeg ville helt klart vente til efter uge 20, når man har været til MD scanning og set at alting er ok.. 

Tror bare ikke jeg kan skjule det så længe. Er rimelig stor allerede.. 

Anmeld

21. december 2014

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Vi har fortalt bedsterne det men ikke vores datter. Hun kan ikke relatere til der går så lang tid alligevel så vi venter minimum  til efter nakkefold og så når maven er så stor hun kan se det og på den måde  kan forholde sig til det. Men maven er temmelig  stor allerede 9+3. Så bliver nok efter nakkefold. Min datter er 2,5

Vi vil gerne at han er den første der ved det.  Han er næsten 5 og meget fremme i skoene.  Så han ville hurtigt gennemskue det hvis vi snakkede med andre om det. Selv om det ville være i 'kode'

Anmeld

21. december 2014

lineog4

Det kan nu lade sig gøre - vi har gjort det, men talte så bare ikke om det når vores datter var der. Der er jo så meget andet at tale om 

Anmeld

21. december 2014

JH12

Anonym skriver:

Tror bare ikke jeg kan skjule det så længe. Er rimelig stor allerede.. 

Tænker en dreng på 5 år om du bliver større? 

(Spørger fordi jeg selv kun har en pige på 2,8, så aner det ikke)  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.