Rikke Rasmussen skriver:
Dette var bestemt heller ikke en situation jeg havde ønsket at komme i, jeg vill give alt for at vi kunne ha løst dette på en ordentlig måde, men til sidst må man bare indse at man må opgive kampen imod eksen, og tænke på barnets tarv, hvilket jeg syntes jeg gør, ved at holde vores søn fra hans far..
det ligger så fjernt for mig alt det her, kommer fra en familie hvor der ingen skilsmissebørn har været, og havde svoret når jeg skabte min egen familie, var det en familie jeg ville holde på, men fysisk og psykisk vold må være dråben ..
Jeg ønsker ikke dette for min væreste fjende, og jeg ønskede ikke dette for mig selv, eller for den sags skyld min stakkels søn, som står tilbage med et kæmpe svigt, jeg spekulere over hvad jeg skal forklare ham, hvis han en dag spørger hvor hans far er, for vil aldrig ligge skjul på hvem hans far er, og hvor han er, hvis jeg selv ved hvor han opholder sig, i følge hand familie, har de ikke haft kontakt med ham siden d. 2 november..
Jeg snakker heldigvis super godt med hans forældre og søskende, og som jeg har sagt til dem, er de altid velkommen til at se Lucas, for de er ligeså vel en del af hans liv, som min familie er, også selvom vi ikke har kontakt til far..
jeg har fældet mange tårer de sidste par måneder, uger og dage, ikke over vores brud, for det var det bedste der kunne ske, men overfor min stakkels søn, der bliver gjort til den største taber i det her 
jeg håber der kommer ro hos jer og at du får en løsning du ikke er for utilpas med...
en god ide er at gemme alle sms'er fra din eks da sådanne beskeder (med at han vil begå selvmord) kan bruges til at give ro og tryghed omkring din søn...
hvad angår det med at de altid er velkommen til at se Lucas... nu skriver du godt nok at du har et super godt forhold til din eks' familie, men jeg står i den modsatte situation end dig (min eks er bopælsforælder og har sagt at min familie er velkommen) og mine forældre har svært ved bare at ringe til min eks fordi de gerne vil se vores søn... jeg vil derfor foreslå dig at invitere dem ind i mellem - bare for at de skal vide du virkelig mener det...