Jeg har brug for at høre jeres mening. Lærte en mand at kende for tre mdr siden. Det startede primært som en seksuel kontakt, men vi udviklede hurtigt følelser for hinanden, og har vel været en slags kærester siden vores tredje eller fjerde møde.
Og i løbet af den sidste måned føler jeg at manden er vendt på en tallerken. Altså i starten var han utrolig omsorgsfuld og frisindet og glad. Alle sammen ting, jeg vægter højt. Vores forhold var romantisk gåture på stranden, gaver og ja fantastisk sex. Men den seneste måned er det som om, jeg pludselig ser et helt andet menneske. Han viser nogen meget overfladiske værider, omkring, hvordan man og andre mennesker bør se ud, klæde sig, arbejde osv. Det må han jo sådan set selv om, men altså det der er i det, er at han ikke længere respekterer, at jeg har mine egne meninger om tingene. Har ved flere lejligheder oplevet at mine følelser og meninger bare nedgøres og latterliggøres, mens jeg har følelsen af, at jeg blot skal sige et forkert ord til ham, før han bliver vred.
Han har også spillet lidt på noget jalousi, altså om ting, han laver med en veninde (sådan ret intime ting, filmaftener flere gange om ugen, hvor han sidder med hånden på hendes lår og den slags) Altså han udpensler detaljer, som jeg så ikke må hidse mig op over.
Ja mens jeg sidder og skriver det her indlæg kan jeg hverken kende mig selv, eller ham jeg troede jeg var forelsket i.
Hvis en hver anden havde skrevet det her indlæg, ville jeg sige, at hun fortjener meget bedre og skal afbryde forbindelsen hurtigst muligt. Specielt i en situation som min, hvor selvværdet er skrøbelig efter en skilsmisse. Men også i det hele taget fordi det er ødelæggende for ens psykiske sundhed.
Kan virkelig ikke analysere mig frem til, hvorfor jeg bliver andet end tryghed (men øh.. hvad tryghed er det med en mand, hvor der altid er drama og hvor jeg ikke længere efter KUN 3 mdr føler jeg kan agere naturligt) ?? Og måske lidt en forhåbning om, at han igen bliver den rummelige, omsorgsfulde, intelligente og romantiske fyr han var de første par mdr.
Hjælp.