At tage hensyn til veninden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2014

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Hvis du prioriterer hende over de andre, så ville jeg fortælle alle det inden, og ikke gøre et stort nummer ud af det på dagen.

Så lader du det være op til hende om hun selv vil bringe noget op, eller lade det ligge og ikke være "på dagsordnen".

Hvis hun er en god veninde, så tackler hun det naturligvis også pænt hvis der alligevel falder et par kommentarer i løbet af aftenen (det gør der jo nok - det er en glædelig ting i almindelighed).

Det var også min første tanke. Måske også fordi jeg synes det vil være hyggeligt at overraske folk til festen, men det betyder slet ikke så meget for mig som hun gør! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2014

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Spørg evt hende. Hvis hun godt ved det i forvejen tænker jeg hun sættet pris på du spørger om det er ok at fortælle  til middagen . Sejt du tænker på det  men du skal også have lov at glæde  dig jo 

Jeg glæder mig helt vildt. Men det er andet barn, så kan godt mærke at jeg ikke har behovet for at sige det til alle, som jeg har behovet for at sørge for at hun har det godt. Har selv stået i situationen hvor min søster var gravid og det er bare så hårdt! 

Anmeld

16. december 2014

l.kjoeller

Anonym skriver:

Jeg glæder mig helt vildt. Men det er andet barn, så kan godt mærke at jeg ikke har behovet for at sige det til alle, som jeg har behovet for at sørge for at hun har det godt. Har selv stået i situationen hvor min søster var gravid og det er bare så hårdt! 

Helts sikkert. Så alle mine veninder før børn efter vi havde mistet og mens vi var i behandling.  Men det skal jo ikke tage glæden fra andre. 

Anmeld

16. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg skal holde fødselsdag for de tætteste veninder. I den forbindelse ville jeg offentliggøre min graviditet. Men nu har jeg lige fundet ud af, at en af dem der kommer, ikke er blevet gravid i et behandlingsforsøg afsluttet i sidste uge. Hun har taget det hårdt  (forståeligt nok).

Hun ved godt, at jeg er gravid, men jeg vil gerne tage hensyn til hendes følelser.

Hvad gør jeg?

Holder ved den oprindelige plan og fortæller det under maden som en 'surprise'?

Fortæller det til folk inde, for at hun ikke skal sidde midt i det store "tillykke"? Jeg tror nok hun kan klare det, vil bare så gerne gøre situationen rar for hende. Mine gæster skal ha' en god dag og det generer ikke mig at lave om i planerne  

Eller en helt 3 ide??

(Det kan ikke skjules mere - så ikke at fortælle det er ikke en mulighed!)

Nu hvor hun ved at du er gravid, så kan du spørge hende hvordan hun ville have det med hvis du offentliggjorde din graviditet der. Så tænker jeg beslutningen kommer helt af sig selv

tillykke med graviditeten

Anmeld

17. december 2014

babyprojekt

Anonym skriver:

Jeg skal holde fødselsdag for de tætteste veninder. I den forbindelse ville jeg offentliggøre min graviditet. Men nu har jeg lige fundet ud af, at en af dem der kommer, ikke er blevet gravid i et behandlingsforsøg afsluttet i sidste uge. Hun har taget det hårdt  (forståeligt nok).

Hun ved godt, at jeg er gravid, men jeg vil gerne tage hensyn til hendes følelser.

Hvad gør jeg?

Holder ved den oprindelige plan og fortæller det under maden som en 'surprise'?

Fortæller det til folk inde, for at hun ikke skal sidde midt i det store "tillykke"? Jeg tror nok hun kan klare det, vil bare så gerne gøre situationen rar for hende. Mine gæster skal ha' en god dag og det generer ikke mig at lave om i planerne  

Eller en helt 3 ide??

(Det kan ikke skjules mere - så ikke at fortælle det er ikke en mulighed!)

Kan godt følge dig i dit problem. Jeg har en veninde som for to dage siden fik konstateret pco. Ved heller ikke hvordan jeg skal takle det over for hende :-S

Anmeld

17. december 2014

Anonym trådstarter

babyprojekt skriver:

Kan godt følge dig i dit problem. Jeg har en veninde som for to dage siden fik konstateret pco. Ved heller ikke hvordan jeg skal takle det over for hende :-S

Det er nemlig super svært, når dem man holder af, går igennem noget man ikke kan hjælpe dem med! Så vil man bare gerne gøre det hele så nemt for dem, som muligt! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.