At tage hensyn til veninden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.087 visninger
15 svar
24 synes godt om
16. december 2014

Anonym trådstarter

Jeg skal holde fødselsdag for de tætteste veninder. I den forbindelse ville jeg offentliggøre min graviditet. Men nu har jeg lige fundet ud af, at en af dem der kommer, ikke er blevet gravid i et behandlingsforsøg afsluttet i sidste uge. Hun har taget det hårdt  (forståeligt nok).

Hun ved godt, at jeg er gravid, men jeg vil gerne tage hensyn til hendes følelser.

Hvad gør jeg?

Holder ved den oprindelige plan og fortæller det under maden som en 'surprise'?

Fortæller det til folk inde, for at hun ikke skal sidde midt i det store "tillykke"? Jeg tror nok hun kan klare det, vil bare så gerne gøre situationen rar for hende. Mine gæster skal ha' en god dag og det generer ikke mig at lave om i planerne  

Eller en helt 3 ide??

(Det kan ikke skjules mere - så ikke at fortælle det er ikke en mulighed!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2014

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg skal holde fødselsdag for de tætteste veninder. I den forbindelse ville jeg offentliggøre min graviditet. Men nu har jeg lige fundet ud af, at en af dem der kommer, ikke er blevet gravid i et behandlingsforsøg afsluttet i sidste uge. Hun har taget det hårdt  (forståeligt nok).

Hun ved godt, at jeg er gravid, men jeg vil gerne tage hensyn til hendes følelser.

Hvad gør jeg?

Fortæller det til folk inde, for at hun ikke skal sidde midt i det store "tillykke"? Jeg tror nok hun kan klare det, vil bare så gerne gøre situationen rar for hende. Mine gæster skal ha' en god dag og det generer ikke mig at lave om i planerne  

Eller en helt 3 ide??

Fortæl hende det før de andre

Anmeld

16. december 2014

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Fortæl hende det før de andre

Hun ved det godt! De var nogle af de første der fik det afvide.

Anmeld

16. december 2014

Mettefpigen

Ved hun at du vil fortælle det?... Ellers så fortæl hende din plan, så hun ved det.... Hvis hun så kan mærke at det bliver for meget, så kan hun rende på toilet eller ud af lokalet imens du siger det til de andre 

Anmeld

16. december 2014

S*DD

Anonym skriver:

Hvad gør jeg?

Eller en helt 3 ide??

Jeg ville fortælle det alligevel.  Men snakke med hende om det inden, så hun er forberedt på at det bliver fortalt til de andre der. At hun ikke har nemt ved at blive gravid, skal jo ikke forhindre dig i at Være glad for din graviditet.

hilsen en som formentlig selv skal i noget behandling.

Anmeld

16. december 2014

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Ved hun at du vil fortælle det?... Ellers så fortæl hende din plan, så hun ved det.... Hvis hun så kan mærke at det bliver for meget, så kan hun rende på toilet eller ud af lokalet imens du siger det til de andre 

Ja det er en god ide. At indvie hende i mine planer! ��

Anmeld

16. december 2014

Anonym trådstarter

S*DD skriver:

Jeg ville fortælle det alligevel.  Men snakke med hende om det inden, så hun er forberedt på at det bliver fortalt til de andre der. At hun ikke har nemt ved at blive gravid, skal jo ikke forhindre dig i at Være glad for din graviditet.

hilsen en som formentlig selv skal i noget behandling.

Det tror jeg er en god ide. At fortælle hende om min plan.

Det betyder bare mere for mig at hun har det godt, end at lave den store afsløring. Derfor jeg kommer i tvivl. 

Anmeld

16. december 2014

Jupiter

Hvis du prioriterer hende over de andre, så ville jeg fortælle alle det inden, og ikke gøre et stort nummer ud af det på dagen.

Så lader du det være op til hende om hun selv vil bringe noget op, eller lade det ligge og ikke være "på dagsordnen".

Hvis hun er en god veninde, så tackler hun det naturligvis også pænt hvis der alligevel falder et par kommentarer i løbet af aftenen (det gør der jo nok - det er en glædelig ting i almindelighed).

Anmeld

16. december 2014

S*DD

Anonym skriver:

Det tror jeg er en god ide. At fortælle hende om min plan.

Det betyder bare mere for mig at hun har det godt, end at lave den store afsløring. Derfor jeg kommer i tvivl. 

Jamen så hør hende ad Hvordan hun vil have det med det 

Anmeld

16. december 2014

l.kjoeller

Anonym skriver:

Hvad gør jeg?

Eller en helt 3 ide??

Spørg evt hende. Hvis hun godt ved det i forvejen tænker jeg hun sættet pris på du spørger om det er ok at fortælle  til middagen . Sejt du tænker på det  men du skal også have lov at glæde  dig jo 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.