Hvorfor vælger man privat ved første barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2014

Kærlighediminmave

Os&lilledig skriver:

Hvis i begge er henvist fra lægen. Så er behandling på privat klinik gratis.. Udover medicin... Det er frit valg  

Okay tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2014

modesty

Vi valgte privat, fordi der var meget kortete ventetid

Vi ville have 6 IUI og 3 IVF uanset hvor vi valgte. Vi skulle kun betale for sæd og medicin i privat, hvor sæd ville være gratis i offentlige.

Med en henvisning fra læge, kan man selv vælge om man vil ha privat eller offentlig. Man får samme behandling uden betaling for behandlingen. 

Hvor lang var ventetiden i det offentlige og på hvilket hospital? På Riget, hvor jeg fik at vide at der var længst ventetid, skulle vi vente 3 mdr. Men hvis vi havde valgt Herlev eller Hvidovre, var vi kommet til med det samme.

Anmeld

15. december 2014

modesty

Os&lilledig skriver:

Vi var også henvist begge to. Men doner sæden kostede penge i det private men ville ha været gratis i det offentlige.. 

Ja, min veninde blev nemlig også henvist til privatklinik af lægen, men skiftede til Hvidovre fordi hun kunne få sæd fra den samme sædbank gratis i stedet for at betale for det. 

Anmeld

16. december 2014

Stabel

Vi fik hjælp i det offentlige

Jeg har ikke indtryk af at der var ventetid, fra vi var ved lægen til vi kom til forundersøgelser gik der 6 uger, det kan man vist ikke klage over???

Vi var på Skive sygehus 

Anmeld

16. december 2014

Missy_B

Os&lilledig skriver:

Vi var også henvist begge to. Men doner sæden kostede penge i det private men ville ha været gratis i det offentlige.. 

Ja okay - vi skulle insemineres med mandens sæd så det var jeg ikke lige klar over 

Anmeld

16. december 2014

Os&lilledig

modesty skriver:

Hvor lang var ventetiden i det offentlige og på hvilket hospital? På Riget, hvor jeg fik at vide at der var længst ventetid, skulle vi vente 3 mdr. Men hvis vi havde valgt Herlev eller Hvidovre, var vi kommet til med det samme.

Da vi ringede rundt de ca 3 mdr siden og igen for en mdr siden. Sagde de at Holbæk med deres 4 mdr var hurtigst af sygehusene på Sjælland. På privat klinikken var vi til samtale efter en uge pga et afbud. Men der var 1 mdr ventetid kun.. Vi er nu gravide i vores 3 forsøg, før vi ville ha nået at været til samtale på Holbæk ��

Anmeld

16. december 2014

Lilotte87

Ivf og icsi er på egen regning i det private, henvisning eller ej. 

Vi valgte det private pga. ventetid i det offentlige. Min mand skulle blandt andet scannes og det var der flere måneders ventetid på i det offentlige. I det private var der en dag. 

Vi skulle 7 icsi forsøg igennem før der var gevinst og fik behandling, som de i vores tilfælde ikke kunne tilbyde i det offentlige. 

Anmeld

16. december 2014

Os&lilledig

Lilotte87 skriver:

Ivf og icsi er på egen regning i det private, henvisning eller ej. 

Vi valgte det private pga. ventetid i det offentlige. Min mand skulle blandt andet scannes og det var der flere måneders ventetid på i det offentlige. I det private var der en dag. 

Vi skulle 7 icsi forsøg igennem før der var gevinst og fik behandling, som de i vores tilfælde ikke kunne tilbyde i det offentlige. 

Stort tillykke med det..!! ☺️❤️

Vi ville også blive sendt til det offentlige hvis vi skulle i ivf efter 6 iui forsøg, netop af økonomiske grunde. Så det har du helt ret i  

Anmeld

16. december 2014

modesty

Da vi ringede rundt de ca 3 mdr siden og igen for en mdr siden. Sagde de at Holbæk med deres 4 mdr var hurtigst af sygehusene på Sjælland. På privat klinikken var vi til samtale efter en uge pga et afbud. Men der var 1 mdr ventetid kun.. Vi er nu gravide i vores 3 forsøg, før vi ville ha nået at været til samtale på Holbæk ��

Hvor dejligt.  Min veninde fik at vide at hun kunne komme til med det samme på både Herlev og Hvidovre (hun startede IUI for en måned siden), og det gjorde jeg også for 3 år siden (IVF), så den melding undrer mig lidt.

Stort tillykke!

Anmeld

16. december 2014

Holst85

Vi tog det private fordi min kæreste er sterielliseret og derfor kan vi ikke få det betalt da vi sku ha ICSI..

vi kom til ugen efter en samtale og startede i behandling dagen efter min menstruations dag som kom 15 dage efter samtalen.. 

Nu venter vi på blodprøve svar om der er gevinst.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.