Hvorfor vælger man privat ved første barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.497 visninger
21 svar
18 synes godt om
15. december 2014

modesty

Hejsa,

jeg skriver med et nysggerigt spørgsmål, fordi jeg læser om flere herinde, som er tilknyttet privatklinikker med deres første barn. Og jeg forstår ikke hvorfor man ikke vælger offentligt så, da man jo ikke skal betale for noget dér. Så er der nogen der vil fortælle mig hvorfor I har valgt privat med det første barn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2014

l.kjoeller

modesty skriver:

Hejsa,

jeg skriver med et nysggerigt spørgsmål, fordi jeg læser om flere herinde, som er tilknyttet privatklinikker med deres første barn. Og jeg forstår ikke hvorfor man ikke vælger offentligt så, da man jo ikke skal betale for noget dér. Så er der nogen der vil fortælle mig hvorfor I har valgt privat med det første barn?

Tænker det er fordi de ikke blev gravid på de første 3 forsøg måske ? 

Anmeld

15. december 2014

Mutti2B

Da jeg i sin tid skulle insemineres valgte jeg en åben donor og det var ikke tilladt i det offentlige på det tidspunkt. Hvis jeg skulle have haft flere ville jeg også vælge det private igen, for der kan man blive insemineret i en naturlig cyklus da de har åbent alle årets dage. 

Anmeld

15. december 2014

Os&lilledig

Vi valgte privat, fordi der var meget kortete ventetid

Vi ville have 6 IUI og 3 IVF uanset hvor vi valgte. Vi skulle kun betale for sæd og medicin i privat, hvor sæd ville være gratis i offentlige.

Med en henvisning fra læge, kan man selv vælge om man vil ha privat eller offentlig. Man får samme behandling uden betaling for behandlingen. 

Anmeld

15. december 2014

Missy_B

modesty skriver:

Hejsa,

Det private kan sagtens være gratis, det kræver bare at begge parter har en henvisning. Vores første er lavet vha IUI, privatklinik og uden egenbetaling. Nr 2 er økolavet

Den klinik vi var tilknyttet lavede dog kun IUI og ikke ivf, så hvis IUI ikke var lykkedes skulle vi nok videre i det offentlige , eller en privatklinik i Kbh.

Anmeld

15. december 2014

Missy_B

... Og så valgte vi privat da det var tættere på, i det offentlige skulle vi enten på Holbæk eller på riget, begge over 60km væk 

Anmeld

15. december 2014

Michelle88

Vi valgt også det private da jeg havde været ved gynækologen før. Vi skulle ikke betale noget,  vi skulle bare have en henvisning begge to.. Det er rart nu hvor vi er igang med nr. 2, at jeg kan være ved den samme gynækolog.

Anmeld

15. december 2014

Os&lilledig

Missy_B skriver:

Det private kan sagtens være gratis, det kræver bare at begge parter har en henvisning. Vores første er lavet vha IUI, privatklinik og uden egenbetaling. Nr 2 er økolavet

Den klinik vi var tilknyttet lavede dog kun IUI og ikke ivf, så hvis IUI ikke var lykkedes skulle vi nok videre i det offentlige , eller en privatklinik i Kbh.

Vi var også henvist begge to. Men doner sæden kostede penge i det private men ville ha været gratis i det offentlige.. 

Anmeld

15. december 2014

Kærlighediminmave

Missy_B skriver:

Kvis man skal have henvisning i forhold til manden kræver det så at han har dårlig sædkvalitet? Jeg har nemlig pcos men vi ved endnu ikke hvordan det står til med manden. Vi vil bare gerne til hurtigst muligt, og derfor vil privat måske være en mulighed hvis det er gratis 

Anmeld

15. december 2014

Os&lilledig

komnubaby skriver:

Kvis man skal have henvisning i forhold til manden kræver det så at han har dårlig sædkvalitet? Jeg har nemlig pcos men vi ved endnu ikke hvordan det står til med manden. Vi vil bare gerne til hurtigst muligt, og derfor vil privat måske være en mulighed hvis det er gratis 

Hvis i begge er henvist fra lægen. Så er behandling på privat klinik gratis.. Udover medicin... Det er frit valg  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.