kesuh skriver:
Til den sidste del du skrev
Det er fornuftigt og logisk det du skriver, men der skal stadig være to til at være enige, hvis den ene part er åben og den anden er fuldstændig lukket af og ikke til at hugge og stikke i, så er man desværre nødt til, at dele det op til 2x fødselsdage osv.. Hvilket desværre er det jeg er nødt til, da hun ønsker mig ud af familien.
Hvis den ene part ikke hanker op i sig selv og bider de sure ting i sig, så bliver det svært.
Ja, og det er også det jeg mener med at man i dit tilfælde som mor til jeres fælles barn, burde tage sig sammen og se hvad man har gang i. Det er jo hverken dig eller hende det burde handle om, men jeres barn. FÆLLES barn
Jeg er selv, desværre, inde i en lignende situation med min mand som har en ekskone der ikke kan filtrere sine egne følelser fra, så det går ud over børnene. Jeg syntes det er sørgeligt, og ser helt klart en overflod af mødre (ift. fædre), som desværre opfører sig som om de har opfundet den dybe tallerken og har ret til AL opførsel, bare fordi de har båret og født barnet.
Uden på noget tidspunkt at tage højde for at det er manden som de valgte at få børn med engang af egen fri vilje. Når man vælger at få børn sammen, indebærer det nogle livslange relationer - hvilket personlige følelser IKKE skal gå ind og ødelægge for børnene.
Men ja, sørgeligt.. Jeg er udemærket godt klar over hvordan virkeligheden desværre ser ud, godt hjulpet på vej af SF som har tendens til at tage morens parti i de fleste sager, hvilket jo næsten kun gør at mødrene føler de ligefrem for skulderklap for deres stupide opførsel.
Taberne i det hele er børnene, og vil altid være det. Selv når de er voksne.