Anonym skriver:
Lidt inspireret af en anden tråd. Hvordan er dit forhold til dine børns bedsteforældre? Og her mener jeg jo så ikke ens egne forældre. Jeg undre mig nemlig lidt over at børnenes bedsteforældre bliver et no go for mor/far når man går fra hinanden. Og det synes jeg er underligt, for ja de er ikke længere svigermor og svigerfar, men de vil jo altid være børnenes bedsteforældre. Hvorfor må man som mor ikke tá barnet i hånden og besøge farmor med en buket fra haven og et billede fra skolefotografen? Jeg kan slet ikke sætte mig ind i at man som ny kæreste til far eller mor forbyder dette. Hvorfor? Der går jo ingen skår af nogen blot fordi barnet kan nyde sin familie på kryds og tværs selv om far og mor ikke er sammen mere. Her tænker jeg også i forhold til julegaver, her har børnenes mormor og farmor altid fået næsten ens gaver, og altid med billeder af og kreative sager fra børnene. Hvis far skulle stå for det blot fordi vi ikke er sammen, så ville farmor aldrig få noget, for det der med gaver, billeder osv gider han bare ikke. Og det ville gå ud over farmor, og ikke mindst børnene som jo så ville kunne se deres fætre og kusiner hænge på farmors væg, men ikke dem selv. Er det virkelig så galt som mor, stadig at se farmor som en del af ens barns vigtige familie og stadig gå op i at barnet ser og giver gaver og billeder til hende?
Det er også mig lidt en gåde.
her flyttede faren til mine børn for 4 mdr siden. Og når farmor holder fødselsdag og andre ting er jeg også inviteret. Også hvis hun en dag bare vil give aftensmad. Jeg kan ikke se hvorfor jeg pludselig skulle "hade" mine børns farmor bare fordi jeg ikke er sammen med faren mere.
vi skal også holde jul hos hende og der er min mor også inviteret, og ja også farfar selvom han hverken er sammen med farmor eller at han rent faktisk ikke er mine børns rigtige farfar. Men vi er alle samlet fordi vi har det godt sammen. Og fordi at mine børn ikke skal være splittet imellem fars og mors familie.
jeg snakker mindst en gang om ugen med farmor. Og kan virkelig ikke se hvorfor jeg ikke skulle det.
Og her er det også mig der sørger for at bedsteforældrene får nogle hyggelige hjemmelavet ting for ellers fik de det ikke. For faren har ikke overskud til at sætte sig ned og lave sådan nogle ting pga han er syg.
Anmeld