hvad gør vi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.419 visninger
15 svar
5 synes godt om
15. december 2014

Anonym trådstarter

hvordan i delen får vi buk med hakkerierne ?

vi har snart været sammen i 7mdr, 2 af disse mdr har bare bestået af problemer..

jeg synes han ikke laver andet at brokke sig og omvendt.. 

ingenting er bedre end det han gør og siger, og jeg er ved at BRÆKKE mig..

feks i weekenden,

vi var til jule tam tam ved hans familie, vi får så pizza til aften, det er sådan en tradition de har. 

jeg bestiller en børne pizza og får så spist det hele. imens ALLE kan høre det, siger han "nøøøøøøøj ku du virkelig spise hele den pizza, men store øje og total overrasket, det havde jeg ikke troet" 

jeg sidder og rødmer i hele hovedet mens jeg tænker, "Nå var det forkert, klamt af mig eller hvad" ska siges jeg havde hele dagen spist lidt rør æg, halv rugbørd og 2 æbleskriver.. 

så siger jeg til ham da vi køre hjem, at det synes jeg faktisk ikke var særlig rart, og så bliver det til en diskussion. 

her til morgen er han taget på arbejde hvor vi har mundhakket på hinanden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2014

BinaMor

i skal snakke om det. fortæl ham at du syntes det var pinligt.

tror slet ikke nogen mand ville tænke selv det var pinligt hvis de fik den samme kommentarer. vi kvinder er bare super følsomme. især omkring mad/vægt/udseende/pli..

snak med hinanden. det er vigtigt. der kommer maaaajet værre ting at skændes om senere hen. i må ikke begynde gå i små detajler.

Anmeld

15. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

hvordan i delen får vi buk med hakkerierne ?

vi har snart været sammen i 7mdr, 2 af disse mdr har bare bestået af problemer..

jeg synes han ikke laver andet at brokke sig og omvendt.. 

ingenting er bedre end det han gør og siger, og jeg er ved at BRÆKKE mig..

feks i weekenden,

vi var til jule tam tam ved hans familie, vi får så pizza til aften, det er sådan en tradition de har. 

jeg bestiller en børne pizza og får så spist det hele. imens ALLE kan høre det, siger han "nøøøøøøøj ku du virkelig spise hele den pizza, men store øje og total overrasket, det havde jeg ikke troet" 

jeg sidder og rødmer i hele hovedet mens jeg tænker, "Nå var det forkert, klamt af mig eller hvad" ska siges jeg havde hele dagen spist lidt rør æg, halv rugbørd og 2 æbleskriver.. 

så siger jeg til ham da vi køre hjem, at det synes jeg faktisk ikke var særlig rart, og så bliver det til en diskussion. 

her til morgen er han taget på arbejde hvor vi har mundhakket på hinanden.

Lige omkring den der ting, er du en der spiser meget eller lidt til aftensmad, frokost?
Nu er en børnepizza jo ikke ret stor, jeg kan sagtens spise en alm alene, selvom at jeg har spist en del i løbet af dagen, og har aldrig fået den kommentarer, fordi jeg nemlig kan spise meget. Så jeg havde bare sagt; Ja, for jeg var sulten, har du et problem med det? Eller noget i den retning.

Men I er nød til at snakke sammen, det er jo ikke sikkert at han ser sådan en kommetar som noget ondt, men bare lidt sjov, eller fordi han er chokkeret over at du spiste den hele.

Snak om hvad du ikke vil have at han nævner mens alle er der. I skal lære hvor hinandens grænser går.

Anmeld

15. december 2014

migxher

Jeg tror det er vigtigt at vælge sine kampe med omhu. Jeg ved i hvert fald at nogen gange kan jeg godt brokke mig eller påtale ting i forhold til min kæreste som egentlig ikke var nødvendigt og så kommer der lidt unødvendigt munden huggeri ud af det.

I forhold til pizzaen var det måske ment i sjov fra hans side og ellers tænkte han sig nok ikke om. Jeg havde i hvert fald valgt at lade den passere og måske bare sagt, Jep det var sgu en lækker pizza og jeg var lidt sulten I dag. 

Anmeld

15. december 2014

Anonym trådstarter

BinaMor skriver:

i skal snakke om det. fortæl ham at du syntes det var pinligt.

tror slet ikke nogen mand ville tænke selv det var pinligt hvis de fik den samme kommentarer. vi kvinder er bare super følsomme. især omkring mad/vægt/udseende/pli..

snak med hinanden. det er vigtigt. der kommer maaaajet værre ting at skændes om senere hen. i må ikke begynde gå i små detajler.

det tror jeg du har ret i, men han bliver selv trist hvis jeg driller ham, da han er overvægtig, så det holdte jeg op med, da jeg ikke troede det gik ham så meget på..

hvordan kan han så tro jeg synes det fedt..

Anmeld

15. december 2014

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Jeg tror det er vigtigt at vælge sine kampe med omhu. Jeg ved i hvert fald at nogen gange kan jeg godt brokke mig eller påtale ting i forhold til min kæreste som egentlig ikke var nødvendigt og så kommer der lidt unødvendigt munden huggeri ud af det.

I forhold til pizzaen var det måske ment i sjov fra hans side og ellers tænkte han sig nok ikke om. Jeg havde i hvert fald valgt at lade den passere og måske bare sagt, Jep det var sgu en lækker pizza og jeg var lidt sulten I dag. 

vi er nok ligesom dig, for jeg synes han brokker sig og det mindste og det samme synes han .

men der skal virkelig bare ikke meget til før han irritere mig

Anmeld

15. december 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Lige omkring den der ting, er du en der spiser meget eller lidt til aftensmad, frokost?
Nu er en børnepizza jo ikke ret stor, jeg kan sagtens spise en alm alene, selvom at jeg har spist en del i løbet af dagen, og har aldrig fået den kommentarer, fordi jeg nemlig kan spise meget. Så jeg havde bare sagt; Ja, for jeg var sulten, har du et problem med det? Eller noget i den retning.

Men I er nød til at snakke sammen, det er jo ikke sikkert at han ser sådan en kommetar som noget ondt, men bare lidt sjov, eller fordi han er chokkeret over at du spiste den hele.

Snak om hvad du ikke vil have at han nævner mens alle er der. I skal lære hvor hinandens grænser går.

nu er han sådan lidt overvægtig, og jeg sagde nogen gange for sjov lignende sætninger og mente absolut ikke noget ondt med det, men en dag fik han fortalt hvordan han havde det, og jeg stoppet for det var slet ikke meningen han sku ha det sån eller tage det sån til ham..

HVORDAN kan han så tro at jeg vil høre på det, fordi jeg spiser en børne pizza, og han VED hvor meget jeg tænker på om jeg er for tyk, 

det er forskelligt hvor "meget"  jeg spiser..  jeg vil sige jeg nok spiser lige lidt nok, men når jeg så ikke rigtig får noget i løbet af dagen, spiser jeg feks en børnepizza.. 

Anmeld

15. december 2014

O&L

Det kan ikke have været ironisk drilleri fordi pizzaen var så lille?.. at han bare syntes det var lidt sødt du havde spist en Børnepizza?.. Sådan ville jeg i hvert fald opfatte det hvis min mand sagde sådan.. men nu hørte jeg så heller ikke måden det blev sagt på..

Anmeld

15. december 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Modsat de andre,så ville jeg med hånden på hjertet,gøre forholdet forbi,hvis man allerede efter 5 måneder hakker på hinanden.

Man burde stadig være hovedkuls forelsket i hinanden efter kun 7 måneder samme.

Men ellers så er der jo ikke nogen anden vej,end at i skal have snakket sammen,kommunikation er vejen frem,hvis forholdet skal holde i længden. 

Anmeld

15. december 2014

lillespir26

Tror bare du skal forklare ham at om du spiser en halv voksen pizza eller en hel børne pizza kan da være det samme dig billiger 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.