er vi en generation af Pjæk-nisser? ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

På mit arbejde kommer folk absolut oftere på arbejde når de burde blive hjemme - end omvendt. Så nej det kan jeg ikke genkende. 

At psykisk sygdom slår flere ned end tidligere tror jeg ikke har noget med at være blevet svagere at gøre, men blot at det er blevet mere belyst og mindre tabubelagt. Heldigvis da! Men at man skulle tage på arbejde trods en depression grundet private omstændigheder, er vidst ikke helt gennemtænkt sygdom går jo ikke væk fordi man tager på job hverken depression eller et brækket ben.. Og det er vidst de færreste der bliver raske af at presse deres syge krop eller sind yderligere  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2014

ModerNatur

JA! Og jeg kaster snart op over hvor lidt rygrad og moral danskerne har!  

Jeg er netop startet ny uddannelse i september, vi er 26 i klassen og det er MEGET usædvanligt hvis vi når op på 20 fremmødte pr dag..  Det er en videregående uddannelse hvor et bestemt antal bliver accepteret, så prøv at tænke på dem der har måttet opgive den uddannelse til fordel for nogen der egentlig bare sidder der for at få SU.. Jeg ville være så stolt hvis det var mit barn 

Anmeld

15. december 2014

Mettefpigen

Måske nogle er... Men jeg synes det er langt fra alle der har den indstilling... Synes også det kommer an på hvad man arbejder med.... Jeg er uddannet tjener og jeg må indrømme at jeg ikk bryder mig om at skulle arbejde med snotten løbende ned af kinderne...

I min klasse er vi 31 men vi kommer i gennemsnit 20 i skole om dagen...

Anmeld

15. december 2014

Mettefpigen

ModerNatur skriver:

JA! Og jeg kaster snart op over hvor lidt rygrad og moral danskerne har!  

Jeg er netop startet ny uddannelse i september, vi er 26 i klassen og det er MEGET usædvanligt hvis vi når op på 20 fremmødte pr dag..  Det er en videregående uddannelse hvor et bestemt antal bliver accepteret, så prøv at tænke på dem der har måttet opgive den uddannelse til fordel for nogen der egentlig bare sidder der for at få SU.. Jeg ville være så stolt hvis det var mit barn 

Her er vi 31 og i gennemsnit kommer vi 20 i skole...

Anmeld

15. december 2014

Michella2

På nogle punkter ja.. Men tvært imod ser jeg også mennesker der virkelig gør alt for at møde på job selvom man er syg. Dem synes jeg tilgengæld bliver glemt lidt..

min mand arbejder i et supermarked, og trods en forstuvet fod tog han alligevel på job dagene efter.. Det synes jeg så ikke han burde da han dårligt kunne gå uden krykker, men på arbejde tog han 

Mange fra min omgangskreds melder sig kun syge hvis de vitterligt er syge. Eksempelvis har jeg en veninde der fik nyresten og måtte sygemelde sig i 2 dage, og så var det tilbage på job igen 

Jeg ved godt at der selvfølgelig kan være mange der hurtigt melder sig syge trods man nok godt kunne have jobbet alligevel, og det kan da også godt være der er blevet en tendens til det i det danske samfund, men synes stadigvæk man skal huske at der i modsat retning er rigtig mange der arbejder r*ven ud af bukserne trods man måske burde have ligget i sin seng 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.