jule gave til den anden forældre, delebarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2014

Mettefpigen

I år får han et sæt lysestager som bassen har malet.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2014

LinLin

newsence skriver:

Vi laver ikke noget til pap datters mor... Det var bare en grænse at få dyre gaver af kærestens eks. Så vi sagde at hvis pap datter laver noget selv er det ok men ellers nej tak..

de de første år gav hun også mine svigerforældre gaver til jul og må sgu indrømme det gik mig på.. Det var lige som om jeg ikke kunne finde ud af at købe gaver til bedsteforældrerne.. 

Hun hold så op men nu hvor vi har fået endnu en datter ( altså pap datter har fået en lillesøster aka min datter) ja så er det startet igen.. Til min datters 1 års fødselsdag havde vi købt en gave fra pap datter til lillesøster.. Men så kommer papdatter hjem med en gave spm hendes bio mor har købt.. Øv den gjorde ondt men kunne jo ikke nægte hende gaven.. Svaret var at hun ville sikre sig at papdatter havde en gave at give.. Arrrh

så mit råd er : få aftalt om det er ok at der laves/ gives gaver. Man kan nemt såre en anden... 

Det synes jeg da var sødt af hende! 

Davids farforældre er også kommet med gave til Adam og Lyia da de blev selvom de ikke er deres børnebørn...

Anmeld

15. december 2014

LinLin

Storms-Mor skriver:

hvad laur du så sammen med ham?

I år har han malet på en keramikfigur af Nøddeknækkeren (ikea) til farfar, lavet grønne julekugler om til turtles til far og lavet en engel til farmor af sådan et pandurosæt ( jeg har haft liggende i flere år )

Anmeld

15. december 2014

Moar2011

Mettefpigen skriver:

I år får han et sæt lysestager som bassen har malet.. 

hvad er det for nogen lysestager?

Anmeld

15. december 2014

Mettefpigen

Storms-Mor skriver:

hvad er det for nogen lysestager?

Bare nogle gennemsigtige jeg har købt i Ikea

Anmeld

15. december 2014

Moar2011

Mettefpigen skriver:

Bare nogle gennemsigtige jeg har købt i Ikea

Hvor køber man glas maling henne 

Anmeld

15. december 2014

Mettefpigen

Storms-Mor skriver:

Hvor køber man glas maling henne 

Jeg plejer at bruge det billige fra Søstrene Grene.. Jeg bruger bare Akryl (tror jeg det hedder) 

Anmeld

15. december 2014

Olaf

Før min eks fandt kæreste, købte jeg til ham, og han havde aftalt med min kæreste at min kæreste bare sørgede for det  

men nu hvor han har kæreste har mig og hende en aftale om at hun køber til  ham og min kæreste til mig, dog har vores barn altid noget hjemmelavet med til dem til jul  

Anmeld

15. december 2014

Newsence

Storms-Mor skriver:

her tænker jeg en lille hjemmelavet ting og ikke en gave til en milion?

tror du ikke det du blev/bliver såret over er indholdet af gaven?

Som sagt er hjemmelavet gaver ok men grunden til hun købte til bedsteforældre samt lillesøster var ( efter hendes eget udsagn) fordi hun ikke mente at jeg ville kunne vare tage den opgave.. Det var nok mest baggrunden for at gøre det der sårede mig.. 

Det var min mands egen beslutning at der ikke skulle gaver frem og tilbage med mindre de var noget datter havde lavet og da min mand og jeg var ganske nye den gang valgte jeg ikke at blande mig i det. Men hun valgte at ignorer dette og det skabte bare mange problemer..

Derfor er mit råd også bare at man lige skal snakke med den anden om det.. Hvis nu en ny kæreste har købt gave fra barnet eller lavet en gave eller ja det behøver ikke være en ny kæreste. Man bør bare aftale det så man ikke kommer til at træde nogen over tæerne... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.