jule gave til den anden forældre, delebarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.522 visninger
18 svar
16 synes godt om
14. december 2014

Moar2011

godaften 

hvad giver i barnets far/mor i julegave fra barnet som er delebarn?

har i aftalt det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2014

LinLin

Jeg laver hvert år noget sammen David/hjælper ham med at finde på noget han kan lave til sin far, farmor og farfar - han har nu været delebarn i 7 år og jeg har ALDRIG fået noget den anden vej 

Så nej vi har ikke aftalt noget, men jeg ved det betyder noget for David at han har en gave til dem, så derfor gør jeg det alligevel gerne år efter år  (det er jo så heller ikke noget der koster ret meget, men for ham (og mig) er det virkeligt tanken der tæller!)

Anmeld

14. december 2014

Newsence

Vi laver ikke noget til pap datters mor... Det var bare en grænse at få dyre gaver af kærestens eks. Så vi sagde at hvis pap datter laver noget selv er det ok men ellers nej tak..

de de første år gav hun også mine svigerforældre gaver til jul og må sgu indrømme det gik mig på.. Det var lige som om jeg ikke kunne finde ud af at købe gaver til bedsteforældrerne.. 

Hun hold så op men nu hvor vi har fået endnu en datter ( altså pap datter har fået en lillesøster aka min datter) ja så er det startet igen.. Til min datters 1 års fødselsdag havde vi købt en gave fra pap datter til lillesøster.. Men så kommer papdatter hjem med en gave spm hendes bio mor har købt.. Øv den gjorde ondt men kunne jo ikke nægte hende gaven.. Svaret var at hun ville sikre sig at papdatter havde en gave at give.. Arrrh

så mit råd er : få aftalt om det er ok at der laves/ gives gaver. Man kan nemt såre en anden... 

Anmeld

14. december 2014

Valle81

Her gør vi det ikke. Min mands søn giver ikke sin mor gaver, og han får heller ikke gaver med til sin far hjemme fra hans mor.

Men skulle jeg finde på noget, så ville jeg nok lave en fotokalender med billeder af barnet?

Anmeld

15. december 2014

Moar2011

newsence skriver:

Vi laver ikke noget til pap datters mor... Det var bare en grænse at få dyre gaver af kærestens eks. Så vi sagde at hvis pap datter laver noget selv er det ok men ellers nej tak..

de de første år gav hun også mine svigerforældre gaver til jul og må sgu indrømme det gik mig på.. Det var lige som om jeg ikke kunne finde ud af at købe gaver til bedsteforældrerne.. 

Hun hold så op men nu hvor vi har fået endnu en datter ( altså pap datter har fået en lillesøster aka min datter) ja så er det startet igen.. Til min datters 1 års fødselsdag havde vi købt en gave fra pap datter til lillesøster.. Men så kommer papdatter hjem med en gave spm hendes bio mor har købt.. Øv den gjorde ondt men kunne jo ikke nægte hende gaven.. Svaret var at hun ville sikre sig at papdatter havde en gave at give.. Arrrh

så mit råd er : få aftalt om det er ok at der laves/ gives gaver. Man kan nemt såre en anden... 

her tænker jeg en lille hjemmelavet ting og ikke en gave til en milion?

tror du ikke det du blev/bliver såret over er indholdet af gaven?

Anmeld

15. december 2014

Moar2011

LinLin skriver:

Jeg laver hvert år noget sammen David/hjælper ham med at finde på noget han kan lave til sin far, farmor og farfar - han har nu været delebarn i 7 år og jeg har ALDRIG fået noget den anden vej 

Så nej vi har ikke aftalt noget, men jeg ved det betyder noget for David at han har en gave til dem, så derfor gør jeg det alligevel gerne år efter år  (det er jo så heller ikke noget der koster ret meget, men for ham (og mig) er det virkeligt tanken der tæller!)

hvad laur du så sammen med ham?

Anmeld

15. december 2014

BinaMor

intet. de gaver far og papmor får er fra børnehaven

Anmeld

15. december 2014

Soffy27

Her har moren aldrig sørget for gaver til farens fødselsdag eller jul, men så har jeg hjulpet dem, eller været med dem ude og købe.. Og det samme den anden vej rundt.. Her har jeg sørget for at bio mor fik blomster på mors dag, eller været med ungerne ude og finde en lille gave, som enten jeg har betalt eller de selv havde sparet lidt op til.. Nu er de så store, at de klare det selv.. Men jeg ville da nok være trist hvis mine unger var delebørn og der ikke blev tænkt på en gave til mig.. Ja selvom jeg er i forhold med deres far, så får jeg faktisk ikke gaver fra ungerne som faren har hjulpet med - det kunne jeg nu godt savne.. Vi laver meget tit gaver til far, eller køber ham noget som ungerne syntes. Sidst han havde fødselsdag vville den store på 5 ikke have hjælp, men tømte sin sparegris og fortalte hans planer, og så gik vi sammen ud og købte det  

Anmeld

15. december 2014

Soffy27

Hvis du mangler ideer til gaver så er her hvad vi har lavet i tidens løb.. 

Et krus, som ungerne selv dekorere med porcelænstusch 

Et maleri på et lille lærred som ungerne maler

Mal på blade, tryk ned på karton, og drys med diverse glimmer.. 

Har lavet en del ting, men kan ikke huske det hele  

Anmeld

15. december 2014

Maise86

Her køber vi gaver til far både til jul og fødselsdag og den anden vej rundt også  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.