Tissetræng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.827 visninger
18 svar
2 synes godt om
13. december 2014

Anonym trådstarter

Hej, jeg tænkte på om der er nogen der har oplevet voldsom øget tissetræng ved det tidlige stadie af jeres graviditet?  Jeg skal tisse konstant, og mange gange er det kan jeg næsten slet ikke holde på det - ja, undskyld...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2014

May86

Anonym skriver:

Hej, jeg tænkte på om der er nogen der har oplevet voldsom øget tissetræng ved det tidlige stadie af jeres graviditet?  Jeg skal tisse konstant, og mange gange er det kan jeg næsten slet ikke holde på det - ja, undskyld...  

Man kan risikere at have blærebetændelse. Så måske du skulle have det tjekket? 

Er først nu i de sidste par uger begyndt at have øget tissetrang. Er 21+1 

Anmeld

13. december 2014

SasjaJensen

Jeg er 5+5 og føler jeg skal tisse konstant.. Ikke særlig meget af gangen, og heller ingen svie eller noget...

Gik og shoppede med en veninde, da jeg skulle tisse for 3. gang på halvanden time spurgte hun om jeg var gravid (det var før jeg selv vidste det)..

Anmeld

13. december 2014

Bell'star

May86 skriver:

Man kan risikere at have blærebetændelse. Så måske du skulle have det tjekket? 

Er først nu i de sidste par uger begyndt at have øget tissetrang. Er 21+1 

Nu spørger jeg måske dumt, men er det anderledes at have blærebetændelse når man er gravid, end når man ikke er? 

Jeg har nemlig kun haft blærebetændelse mens jeg ikke var gravid, og der er man i hvert fald ikke i tvivl om, at der er noget galt. Det gør jo simpelthen så hjernedødt ondt at tisse, at man næsten ikke kan holde det ud 

og så tænker jeg bare om man fx ikke  har smerte ved vandladning, når man har blærebetændelse som gravid? Siden du foreslår det kun ud fra øget vandladning. 

Anmeld

13. december 2014

Masig

Bell'star skriver:

Nu spørger jeg måske dumt, men er det anderledes at have blærebetændelse når man er gravid, end når man ikke er? 

Jeg har nemlig kun haft blærebetændelse mens jeg ikke var gravid, og der er man i hvert fald ikke i tvivl om, at der er noget galt. Det gør jo simpelthen så hjernedødt ondt at tisse, at man næsten ikke kan holde det ud 

og så tænker jeg bare om man fx ikke  har smerte ved vandladning, når man har blærebetændelse som gravid? Siden du foreslår det kun ud fra øget vandladning. 

Som gravid oplever man blærebetændelse som hyppigere plukveer og smerter i maven. Ikke nødvendigvis svie ved vandladning som man ellers gør... derfor er der også mange som ikke opdager de har blærebetændelse...

Jeg har haft mange plukveer i mine graviditeter og blev derfor testet tit for blærebetændelse, men har foreløbig kun haft det en gang i sidste graviditet... Jeg havde ingen svie ved toilet besøg, kun lidt ondt i maven og plukveer... Og jeg har haft mange blærebetændelse tidligere så ved bestemt godt hvor ondt det normalt gør... 

Anmeld

13. december 2014

migxher

Jeg tisser 1 gang hver nat som minimum, og har gjort det hele graviditeten. Normalt tisser jeg aldrig om natten. Om dagen tisser jeg også rigtig tit og har gjort det hele graviditeten. Jeg er 28+ (: 

Anmeld

13. december 2014

Masig

Anonym skriver:

Jeg skulle også tisse meget i starten denne gang, men det gik over igen. Til gengæld har jeg nu en baby på ca et kg der hopper og danser på min blære hele tiden, så det er vel ca hvert halve time jeg skal tisse... 

Anmeld

13. december 2014

Mother-love

Det er meget normalt man skal tisse hele tiden. Det er meget i starten af en graviditet, midten og så tilsidst i graviditeten.

men bliv tjekket for urinvejsinfiktion alligevel. Da man ikke behøver at have svige ved at tisse når man er gravid. Jeg er selv igang med antibiotikakur netop pga blærebetændelse. Og de eneste symptomer jeg har haft er at jeg tissede konstant. Det var ved lægebesøg jeg opdagede det. For havde ikke skænket det en tanke da jeg er 34+4. Og aldrig har haft blærebetændelse før. 

Men som sagt er det normalt at tisse meget. Jeg er aldrig oppe om natten og tisse normalt men siden jeg var 6+ har jeg været oppe hver nat. 

Anmeld

13. december 2014

PippiLangstrømpe

Hej med jer :-)

da jeg var gravid med min datter, som nu er seks år, så kan jeg huske at det eneste symptom jeg nærmest havde var en voldsom tissetrang og indimellem gjorde det også lidt naller når jeg sad der og kun kunne presse et par dråber ud. Lige fra begyndelsen af graviditeten nærmest. Jeg blev tjekket for blære betændelse det meste af graviditeten, men jeg havde det ikke. Skulle bare tisse :-p.

Nu er jeg i den situation hvor jeg ikke ved om jeg er gravid igen. Min mens er eget regelmæssig, men jeg er gået to dage over tid og var ved lægen i torsdags, fordi jeg troede jeg havde blære betændelse :-p. Lægen tjekker det hele (også for klamydia... Hun er altid så grundig ha ha) og da hun står med fingrene oppe i mig (undskyld beskrivelsen), så spørger hun "kan du være gravid?" Du er faktisk ret hævet. Enten er du gravid eller også kan du måske have en lille cyste, men det er ganske normalt." Jeg kan faktisk godt være gravid, men havde ikke nævnt noget og tænker at det er underligt at den cyste lige skulle komme nu og give symptomer som murren/niven i underlivet for en uge siden, mega tissetrang (og halv våde trusser, hvorfor det??), træthed, og den velkendte halsbrand lign. fornemmelse. Jeg testede selv i sidste uge, men negativ og også i forgårs, men det var jo også inden forventet mens... Jeg tester ikke inden mandag, hvor jeg skal ha' taget en blodprøve hos lægen. Jeg håber sandelig der er en lille baby på vej :-)! Hvad tror I? Byd gerne ind med tanker :-)! 

Anmeld

13. december 2014

Anonym trådstarter

PippiLangstrømpe skriver:

Hej med jer :-)

da jeg var gravid med min datter, som nu er seks år, så kan jeg huske at det eneste symptom jeg nærmest havde var en voldsom tissetrang og indimellem gjorde det også lidt naller når jeg sad der og kun kunne presse et par dråber ud. Lige fra begyndelsen af graviditeten nærmest. Jeg blev tjekket for blære betændelse det meste af graviditeten, men jeg havde det ikke. Skulle bare tisse :-p.

Nu er jeg i den situation hvor jeg ikke ved om jeg er gravid igen. Min mens er eget regelmæssig, men jeg er gået to dage over tid og var ved lægen i torsdags, fordi jeg troede jeg havde blære betændelse :-p. Lægen tjekker det hele (også for klamydia... Hun er altid så grundig ha ha) og da hun står med fingrene oppe i mig (undskyld beskrivelsen), så spørger hun "kan du være gravid?" Du er faktisk ret hævet. Enten er du gravid eller også kan du måske have en lille cyste, men det er ganske normalt." Jeg kan faktisk godt være gravid, men havde ikke nævnt noget og tænker at det er underligt at den cyste lige skulle komme nu og give symptomer som murren/niven i underlivet for en uge siden, mega tissetrang (og halv våde trusser, hvorfor det??), træthed, og den velkendte halsbrand lign. fornemmelse. Jeg testede selv i sidste uge, men negativ og også i forgårs, men det var jo også inden forventet mens... Jeg tester ikke inden mandag, hvor jeg skal ha' taget en blodprøve hos lægen. Jeg håber sandelig der er en lille baby på vej :-)! Hvad tror I? Byd gerne ind med tanker :-)! 

Det lyder i hvertfald lovende! Jeg er selv gået 2 dage over tid, men var til lægen i fredags, hvor urintesten var negativ.. Håber inderligt min menstruation udebliver! Skriv gerne hvad svaret bliver! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.