Skade på borger på plejehjem :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

996 visninger
13 svar
22 synes godt om
12. december 2014

Anonym trådstarter

Jeg arbejder på et plejehjem, og er 15 uger gravid. 

I dag mens jeg skulle give en 99 årig borger briller på kom jeg til, at stikke den i øjet på borgeren  ved en fejl.

Borgeren råber AV! og jeg siger undskyld.

Jeg kigger i øjet, og der er ingenting. 

MEN efter en 30 minutter!!! er der gået hul på et kar i øjet, og øjet er blod rødt med blod!!!  og jeg mener BLOD RØDT, øjet er fyldt med blod! 

Efter at have tilkaldt sygeplejersken og hun kigger på det siger hun, øje har det FINT, og der er ingen overlast. 

Borgeren har ikke engang ondt! Vi spørge hende flere gang og hun siger der er ingenting.

Jeg skal på arbejde i morgen og jeg skammer mig så dybt! 

Hvad synes i jeg skal gøre? 

skal jeg købe blomster til borgeren? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2014

esioul

Anonym skriver:

I dag mens jeg skulle give en 99 årig borger briller på kom jeg til, at stikke den i øjet på borgeren  ved en fejl.

MEN efter en 30 minutter!!! er der gået hul på et kar i øjet, og øjet er blod rødt med blod!!!  og jeg mener BLOD RØDT, øjet er fyldt med blod! 

Efter at have tilkaldt sygeplejersken og hun kigger på det siger hun, øje har det FINT, og der er ingen overlast. 

Borgeren har ikke engang ondt! Vi spørge hende flere gang og hun siger der er ingenting.

uheld kan ske for alle, og nej du skal ikke købe blomster, det vil være for underligt synes jeg

Anmeld

12. december 2014

esioul

Anonym skriver:

uheld kan ske for alle, og nej du skal ikke købe blomster, det vil være for underligt synes jeg

Anmeld

12. december 2014

EAF

Anonym skriver:

Først og fremmest gjorde du det ikke med vilje  du har sagt og oprigtig ment undskyld og øjet er ikke beskadiget. Træk vejret dybt og kram dig selv  Det skal nok gå. Og jeg syntes faktisk det er sødt af dig at tænke på blomster, så gør du endelig det  Og husk at snakke med de pårørende hvis du møder dem. Det er oftest dem der tager det tungest. Når de så tilmed ser dine blomster ved de at du er omsorgsfuld og tænker på dine borgere, så du mister ikke deres tillid    Det kan vi alle komme ud for  

Anmeld

12. december 2014

frkrbj

Nej det er et uheld, og jeg synes ikke du skal købe blomster. Tanken er sød, men det ville jeg personligt synes at være for personlig. Du har ikke gjort det med vilje! Det kunne lige så godt havde været et plaster, hvor huden følger med, det gør man jo heller ikke med vilje. Snak med borger imorgen, når hun siger det ikke gør ondt, så er der ikke mere at gøre

Anmeld

12. december 2014

Happiness

Du skal ikke købe noget til borgeren Men smil og spørg ind til hvordan hun har det, og undskyld endnu engang

Du gjorde det jo ikke med vilje, og som du selv siger, er der ingen skade sket. Andet end borgeren har fået et rødt øje.

Og hvis hun har lidt humor, så sig at du denne gang vil forsøge at ramme modsatte øje, så det matcher

Anmeld

13. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes egentlig ikke det gøre noget om det er for prrsonligt når det drejer sig om ældre borger. Jeg er sikker på hun vil synes det er rigtig betænksomt af dig

Og så har du ikke noget at skamme dig over - det var et uheld

Anmeld

13. december 2014

EnGodMor

Havde det Været mig ville jeg da helt sikkert købe en lille buket blomster. 

Jeg kan overhovedet ikke se det underlige i det??? 

Syntes det  er en super sød ide, og det viser os de ældre at man ikk  bare er ligeglade. 

Det er bare min mening.

Anmeld

13. december 2014

Carina:-)

Hun vil elske dig for blomsterne Og det  viser jo at du er ked af det- 

Min hund væltede en nabo da hun klappede den og selv om det var et uheld osv så gik jeg også over med blomster senere for ligesom at sige undskyld igen .

Det viser jo bare at du er ked af at du kom til det,og tror hun vil sætte stor pris på din betænksomhed 

Anmeld

13. december 2014

sne190810

Helt professionelt set, så nej - undlad blomsterne.

Det er en sød tanke, og jeg kan godt følge den. Men .. 

Det er med til at sætte en forventning, og hvad gør du så næste gang når du laver en ny fejl? Eller hos en anden borger?

Det er et hæderligt uheld, og kan ske for enhver. 

Tænk langsigtet. Men hvis du er i tvivl, så snak med din leder omkring det.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.