Kan jeg være længere henne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

781 visninger
13 svar
4 synes godt om
11. december 2014

got2b

Da jeg var ved jordemoder spurgte hun om jeg ku være længere henne, men dette måtte jeg svare blankt pas på. Min fys igår, min kæreste og en veninde har os spurgte om jeg evt måske er længere henne. Så kommer mit spørgsmål. Kan jeg være længere henne, selvom jeg faktisk pletblødet da jeg blev gravid, eller var det slet ikke i den måned jeg blev gravid? Fik ikke mens da jeg pletblødet (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2014

DortheL

got2b skriver:

Da jeg var ved jordemoder spurgte hun om jeg ku være længere henne, men dette måtte jeg svare blankt pas på. Min fys igår, min kæreste og en veninde har os spurgte om jeg evt måske er længere henne. Så kommer mit spørgsmål. Kan jeg være længere henne, selvom jeg faktisk pletblødet da jeg blev gravid, eller var det slet ikke i den måned jeg blev gravid? Fik ikke mens da jeg pletblødet (:

Har du ikke været til NF? For der fastsætter de jo terminen udfra barnets størrelse!

Anmeld

11. december 2014

got2b

DortheL skriver:

Har du ikke været til NF? For der fastsætter de jo terminen udfra barnets størrelse!

Jo det var jeg, hende der scannede mig satte mig nogle dage frem og så tilbage og så frem igen. 

Anmeld

11. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Til nf er alle fostre ca lige store, derfor kan de sætte en ret præcis termin der. Tror ikke du skal regne med at være længere henne, andet end et par dage, hvis overhovedet. De har ret godt styr på det.  

Anmeld

11. december 2014

got2b

Mor11 skriver:

Til nf er alle fostre ca lige store, derfor kan de sætte en ret præcis termin der. Tror ikke du skal regne med at være længere henne, andet end et par dage, hvis overhovedet. De har ret godt styr på det.  

Okay, regner hellere ikke med at være længere henne, det undre mig bare at de har spurgte om det (:

Anmeld

11. december 2014

Heidi.R.

got2b skriver:

hmm du skriver du pletblødte lidt, da du måske blev gravid? mit spørgsmål lyder bare: vi er selv lige nu igang med pb, men hvordan kan man kende foreskel på pletblødning og mens? måske et dumt spørgsmål men forig uge blødte jeg lidt hele ugen, men kun så meget/lidt så jeg kunne nøjes med trusseindlæg, det svingede meget og så lidt rødt så lidt brunt osv, og så troede jeg jeg ville få æl her sidste weekend fra den 4-5 ca og frem, så vi har hygget os så meget vi kunne (ca hver anden dag), 

men så her i mandags begyndte jeg at bløde el. pletbløde lidt igen rødt/brunt osv, stadig kun trusseindlæg, jeg tænker hvad kan det skyldes, hvorfor?? 

måske du kunne hjælpe mig videre, el. du el. andre der måske ved hvorfor??

kan det allerede ha lykkedes eller??  hmmm... 

har også brugt æl tests men blev faktisk ikke så kloge på dem....

Smider lige æl testene op så i kan se:

1 billede 4.12

2 billede 6.12

3 billede 8.12

4 billede 11.12 (idag) (den ser for mig negativ ud.)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. december 2014

got2b

Heidi.R. skriver:

hmm du skriver du pletblødte lidt, da du måske blev gravid? mit spørgsmål lyder bare: vi er selv lige nu igang med pb, men hvordan kan man kende foreskel på pletblødning og mens? måske et dumt spørgsmål men forig uge blødte jeg lidt hele ugen, men kun så meget/lidt så jeg kunne nøjes med trusseindlæg, det svingede meget og så lidt rødt så lidt brunt osv, og så troede jeg jeg ville få æl her sidste weekend fra den 4-5 ca og frem, så vi har hygget os så meget vi kunne (ca hver anden dag), 

men så her i mandags begyndte jeg at bløde el. pletbløde lidt igen rødt/brunt osv, stadig kun trusseindlæg, jeg tænker hvad kan det skyldes, hvorfor?? 

måske du kunne hjælpe mig videre, el. du el. andre der måske ved hvorfor??

kan det allerede ha lykkedes eller??  hmmm... 

har også brugt æl tests men blev faktisk ikke så kloge på dem....

Smider lige æl testene op så i kan se:

1 billede 4.12

2 billede 6.12

3 billede 8.12

4 billede 11.12 (idag) (den ser for mig negativ ud.)

Mens så bløder du normalt eller mere lidt mere. Jeg blødte kun så lidt at jeg ikke behøvede at have trusseindlæg på men for en sikkerheds skyld tog jeg det på. Jeg ved desværre ikke en dut om de teste, da jeg vidste hvornår jeg havde æl (: 

hvornår skal du ha mens? 

Anmeld

11. december 2014

Heidi.R.

got2b skriver:

Mens så bløder du normalt eller mere lidt mere. Jeg blødte kun så lidt at jeg ikke behøvede at have trusseindlæg på men for en sikkerheds skyld tog jeg det på. Jeg ved desværre ikke en dut om de teste, da jeg vidste hvornår jeg havde æl (: 

hvornår skal du ha mens? 

ja se det er det jeg ikke ved. smed p-pillerne i slut juni. og siden har min mens bare været mærkelig, havde lidt slut august, så havde jeg igen noget brunt noget fra 6-11 okt. ca, ka så ik li huske om jeg har haft det imellem okt. og dec. men havde såm sagt det der i forig uge og nu her igen fra i mandags. 

da jeg var på p-piller blødte jeg også meget mere... så hvornår jeg så har æl kan jeg slet ikke finde ud af mere,,, bare rigtig irriterende... og frustrerende... 

hvordan ved du præcis hvornår din æl er? du tar vel ik p-piller nu kan jeg forstå?

Anmeld

11. december 2014

got2b

Heidi.R. skriver:

ja se det er det jeg ikke ved. smed p-pillerne i slut juni. og siden har min mens bare været mærkelig, havde lidt slut august, så havde jeg igen noget brunt noget fra 6-11 okt. ca, ka så ik li huske om jeg har haft det imellem okt. og dec. men havde såm sagt det der i forig uge og nu her igen fra i mandags. 

da jeg var på p-piller blødte jeg også meget mere... så hvornår jeg så har æl kan jeg slet ikke finde ud af mere,,, bare rigtig irriterende... og frustrerende... 

hvordan ved du præcis hvornår din æl er? du tar vel ik p-piller nu kan jeg forstå?

Det er hammer frusterende! Speciel når man gerne vil blive gravid, så forstår dig fuldt ud! 

Fordi min var på 28 dage, så præcis D. 14 havde jeg æl (: tog mig os nogle måneder at finde ud af. 

Anmeld

11. december 2014

Heidi.R.

got2b skriver:

Det er hammer frusterende! Speciel når man gerne vil blive gravid, så forstår dig fuldt ud! 

Fordi min var på 28 dage, så præcis D. 14 havde jeg æl (: tog mig os nogle måneder at finde ud af. 

ja men tænker lidt at jeg vil snakke med lægen om det, og måske få en gynækologisk undersøgelse,,, og så måske teste i næste uge med g-test... og så ta den derfra, det er jo ikke andet for, havde bare så gerne set mine forældre i ansigtet til juleaften nå vi fortalte at de igen sku være mormor og morfar... men så måske et nytarsbarn eller fødselsdagsbarn, min far har den 10 jan og min mor den 21 jan såå.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.