Hvad ville i gøre? (bedsteforældre)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Mine forældre har aldrig kunne finde ud af at have maden klar før 18, ligemeget hvor mange gange jeg har sagt at vores søn spiste kl 17.30 da han var lille. Og jo de 30 min gjorde lige netop en kæmpe forskel, for kl 18 var han totalt klar til at komme i nattøjet og kl 18.30 lå han i sin seng - helt grydeklar og sov på 2min. Hvis det hele blev rykket sølle 30min, ja så væltede hans verden og alt blev en kamp. For nogen børn er de tidspunkter altså bare altafgørende. 

Nå, men vores løsning blev at give sønnen mad kl 17.30 som altid og så måtte vi skiftes til at få kold aftensmad når der skulle gøres putteklar og puttes fra 18-18.30.  Belastende, ja. Men sådan har det så måtte være. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2014

lineog4

Nu har jeg aldrig været en af dem der hænger i en klokkesnor, men forsøger så vidt muligt at aftensmaden i hverdagene er kl 18, men i ferier kan alt ske. Måske jeg er heldig at mine børn ikke er så påvirkelige af forandring. Men jeg har oplevet at jeg ofte er mere urolig for det på forhånd og når det så kommer til virkeligheden var det bare en lille biting.

30 minutter tænker jeg er lidt tid, kunne forstå bekymring hvis de bad om I spiste kl 19. Sker det aldrig tiden akrider for jer, at kartoflerne bare ikke blev færdige til tiden, eller den dumme kylling bare ikke blev gennemstegt?

Og skulle jeres barn virkelig ikke kunne klare den halve times forskydning så er der vel ikke noget stort i at han spiser før jer andre?  Når det er for så få dage, så kan det ikke skade.

Men måske irritationen i højere grad handler om, en kone som du ikke føler giver dig et ben til jorden og det her bare er prikken over det berømte i?

Anmeld

11. december 2014

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg tænker altså osse at han kun er 7 mdr og tror du vil ligge noget mere mærke til den halve time ind ham ?? 

Min datter er 8 mdr og hendes rutine er osse kl 10-14-18-21 men det kan sagtens svinge en time eller 2 alt efter hendes søvnmønster og en halv time ville hun slet ikke lægge mærke til. 

Er du sikker på det hele ikke bunder lidt ud i at du ikke bryder dig om hans dame ? 

En halv time er ingen tid for en på 7 mdr de har ikke en tidsfornemelse som vi har. 

Så mit råd er tag af sted og nyd turen 

Anmeld

11. december 2014

SandraXOXO

7 mdr? Får barnet overhovedet det samme mad som jer, ellers kunne barnet jo spise Kl 1730. Mener mine fik de der glas med færdigmad når vi var ude og der ikke lige var mad når de var sultne, og ellers rugbrød eller rester fra dagen før. Synes der er mange gode løsninger. Er der måske en anden grund til at du ikke vil med? 

Anmeld

11. december 2014

modesty

Hej piger. Lige nu er jeg SÅ irriteret.

Min mand, min søn og jeg, blev for et par måneder siden spurgt af min far (min søns morfar) om vi ville med i sommerhus fra d. 28 december til d. 5 januar. Vi skulle selvfølgelig så betale halvdelen. Vi takkede ja, selvom jeg også tror det bliver hårdt at være så meget sen med dem..

Nå men, vi er vant til at spise 17:30 grundet min søn og hans sovetider, og de plejer først at spise kl. 19. Sagde fra start af, at vi altså var nødt til at spise 17:30 for ikke at ødelægge min søns sovetider fuldstændig, da ha er meget sensitiv og det i forvejen bliver hårdt for ham ikke at være i vante rammer, så er der ingen grund til også at rykke rundt på rutinerne! Min far sagde at det skulle vi nok finde ud af.. Spurgte ham igen i forgårs og igen sagde han at det skulle vi nok finde ud af, ingen problem.

Så her til morgen modtager jeg en sms, hvor der står om vi ikke kan spise kl 18:00 ! Han har højst sansynligt snakket med sin nye kone om det, og han gør altid hvad hun vil, hun sklle bestemme hvor vi skulle hen osv, alt skal gå efter hendes hoved.

Synes det er træls så tæt på at vi lige pludselig skal til at diskutere det. Lige nu har jeg slet ikke lyst til at tage med, og har heller ikke svaret på hans sms da jeg ikke ved hvad jeg skal skrive!

ØV hvor har jeg slet ikke lyst... Tænker bare at når man tager afsted med et lille barn på 7 mdr, så må man også vise hensyn til det?

Hvad ville i gøre?

En halv time er så lidt, at jeg ville rykke måltidet. Selvom drengen er følsom, tvivler jeg på at en halv time vil betyde noget for ham.

Alternativt, som andre foreslår, giv ham mad 17:30 og put ham og spis aftensmad I voksne sammen bagefter.

Anmeld

11. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Sjovt at så mange mener at de 30min jo ikke gør en forskel fordi der er tale om et lille barn. Jeg synes netop at jo mindre de er jo vigtigere er de der faste tidspunkter - ikke fordi ungen kender klokken men jeg husker bare fra vores egen, at bittesmå afvigelser kunne gøre at han blev totalt overtræt, oversulten eller andet. Det var virkelig et vindue på maks 10min man havde for at tingene gled glattest muligt

til gengæld er det blevet meget mere fleksibelt med alderen og nu hvor han er 3, kan puttetider og spisetider godt variere med op til 1,5time uden videre skandaler  

Anmeld

11. december 2014

Frk.S

Jeg kan til dels godt forstå dig - at du gerne vil holde sønnens rutine, specielt hvis han har behov for meget faste rammer.

Men når det så er sagt, så synes jeg du overreagerer, og det virker voldsomt at ville aflyse pga. en sølle halv time. Det virker som om der ligger en anden irritation bag ang. din fars kæreste.

Da min ældste havde den alder, spiste vi også omkring 17.30, og så blev hun puttet. Så jeg tænker, hvorfor sætter i jer ikke ned og giver ham mad kl. 17.30, putter ham (HVIS han altså  også puttes lige efter mad) og så spiser sammen med din far og hans kæreste efter junior er puttet??

På den måde holder han rutinen, din far og kæresten kan spise sent som de plejer, og i kan sidde stille og roligt og nyde maden og hygge. Win-win-win!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.