Hvad ville i gøre? (bedsteforældre)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.787 visninger
16 svar
39 synes godt om
11. december 2014

Anonym trådstarter

Hej piger. Lige nu er jeg SÅ irriteret.

Min mand, min søn og jeg, blev for et par måneder siden spurgt af min far (min søns morfar) om vi ville med i sommerhus fra d. 28 december til d. 5 januar. Vi skulle selvfølgelig så betale halvdelen. Vi takkede ja, selvom jeg også tror det bliver hårdt at være så meget sammen med dem..

Nå men, vi er vant til at spise 17:30 grundet min søn og hans sovetider, og de plejer først at spise kl. 19. Sagde fra start af, at vi altså var nødt til at spise 17:30 for ikke at ødelægge min søns sovetider fuldstændig, da ha er meget sensitiv og det i forvejen bliver hårdt for ham ikke at være i vante rammer, så er der ingen grund til også at rykke rundt på rutinerne! Min far sagde at det skulle vi nok finde ud af.. Spurgte ham igen i forgårs og igen sagde han at det skulle vi nok finde ud af, ingen problem.

Så her til morgen modtager jeg en sms, hvor der står om vi ikke kan spise kl 18:00 ! Han har højst sansynligt snakket med sin nye kone om det, og han gør altid hvad hun vil, hun sklle bestemme hvor vi skulle hen osv, alt skal gå efter hendes hoved.

Synes det er træls så tæt på at vi lige pludselig skal til at diskutere det. Lige nu har jeg slet ikke lyst til at tage med, og har heller ikke svaret på hans sms da jeg ikke ved hvad jeg skal skrive!

ØV hvor har jeg slet ikke lyst... Tænker bare at når man tager afsted med et lille barn på 7 mdr, så må man også vise hensyn til det?

Hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2014

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg ville svare, "Nej, vi har aftalt kl. 17:30" for (barnebarnets navns) skyld.

Og så ville jeg tage den derfra, hvis det bliver et problem.

Anmeld

11. december 2014

sne190810

Umiddelbart syntes jeg det lyder som et meget fint kompromis. 

Jeg kender godt selv til dilemmaet, da jeg også har nogle forældre som ynder at spise aftensmad meget sent - her snakker vi efter 20.0tiden .. 

Men vi plejer at finde en fin gylden mellemvej, hvor vi alle Lan være med. Kl 17.30 ER tidligt at spise mad når man ikke er vant til det, og ille har små børn til at vise behovet for dEt tidlige spisetidspunkt. Jeg tænker bare, er det ikke noget i alle sammen kan overleve at rykke det en sølle halv time? Det lyder ikke til at være alverden i mine øre, og jeres 7-måneder gamle baby (7-9-13) behøver umiddelbart slet ikke at opdage det.

Jeg er selv en som kører meget på rutiner, og har det bedst med faste tidspunkter for ting - dog ved jeg også hvor befriende det er at kunne trække vejret dybt nogle gange og sige "pyt, okay. det klarer vi nok alligevel" Når tingene bliver lavet om.

Syntes i hvert fald det lyder overdrevet, ligefrem at aflyse sådan en tur, pga en freakin' madtidspunkt.

Er du sikker på du ikke har noget i klemme med fars nye kæreste eller din fars forhold til hende?  Det lyder mere til at det er der, det oprigtige problem ligger.  

Anmeld

11. december 2014

Sandratoft

Min mand, min søn og jeg, blev for et par måneder siden spurgt af min far (min søns morfar) om vi ville med i sommerhus fra d. 28 december til d. 5 januar. Vi skulle selvfølgelig så betale halvdelen. Vi takkede ja, selvom jeg også tror det bliver hårdt at være så meget sammen med dem..

Nå men, vi er vant til at spise 17:30 grundet min søn og hans sovetider, og de plejer først at spise kl. 19. Sagde fra start af, at vi altså var nødt til at spise 17:30 for ikke at ødelægge min søns sovetider fuldstændig, da ha er meget sensitiv og det i forvejen bliver hårdt for ham ikke at være i vante rammer, så er der ingen grund til også at rykke rundt på rutinerne! Min far sagde at det skulle vi nok finde ud af.. Spurgte ham igen i forgårs og igen sagde han at det skulle vi nok finde ud af, ingen problem.

Så her til morgen modtager jeg en sms, hvor der står om vi ikke kan spise kl 18:00 ! Han har højst sansynligt snakket med sin nye kone om det, og han gør altid hvad hun vil, hun sklle bestemme hvor vi skulle hen osv, alt skal gå efter hendes hoved.

Synes det er træls så tæt på at vi lige pludselig skal til at diskutere det. Lige nu har jeg slet ikke lyst til at tage med, og har heller ikke svaret på hans sms da jeg ikke ved hvad jeg skal skrive!

ØV hvor har jeg slet ikke lyst... Tænker bare at når man tager afsted med et lille barn på 7 mdr, så må man også vise hensyn til det?

Hvad ville i gøre?

Forstår godt du synes det er rigtig ærgerligt :/ 

En anden mulighed er at din søn får mad kl 17:30 og i andre spiser mad når han er puttet? Det er sådan jeg tænker vi vil praktisere det om ikke så længe  

Anmeld

11. december 2014

l.kjoeller

Kan sagtens  forstå du får det øv over sådan en sms. Når det er sagt et den lilles ur ikke så fintfølende  at det er en lille halv time der vælter rytmen  er jeg sikker på. Jeg ved godt man bliver meget hængt op på rytmer i den alder.  Men i skal også kunne tage ud. Du kan vælge at skrive i havde en aftale eller bare se tiden  an. Jeg kan godt forstå  hvis du siger noget men tror ikke jeg ville  tage den halve time  så tungt 

Anmeld

11. december 2014

Julemusen

Jeg har stået i det dilemma med samtlige dele af min egen og mandens familie siden vi fik vores søn, som et første barnebarn. De skulle simpelthen ikke bestemme over hans spisetider eller soverytme, påtrods af weekend og ferier, hvilket de gerne ville. De går alle møg sent i seng, gerne mellem kl 1-3 om natten og står dernæst først op kl 11-12 stykker næste dag. Vi har en søn som ikke kan fungere hvis han ikke er kommet i seng kl 8 og som vågner omkring kl 7. Så spisetider her er kl 7.30, 11 og 17. Der er så frugt i mellem måltiderne. Dette svare så til, at når hele familien sover til middag, så er vores søn færdig med både morgen og middagsmad. Og så spiser de først aftensmad ved 21 tiden! Og så så de måske vores søn i 4 timer den dag da han jo sov til middag når de begyndte at stå op!

Gad simpelthen ikke finde mig i det og laver derfor bare selv mad til min søn og giver ham det på de vante tider! Så må de være sure! ''glæder' mig meget til at se hvordan juleaften kommer til at gå. Må nok give ham rugbrød kl 17 og se om han vil have mere når vi andre engang får mad.. 

Anmeld

11. december 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tænker at i bare ka gi ham mad kl 17.30 som i plejer, også har i hænderne frie til selv at hygge med jeres aftensmad kl 18. .

Syntes også at det lyder voldsomt at du overvejer at aflyse jeres tur, "bare" pga 30 min! Vh stine

Anmeld

11. december 2014

TNBC

Hvad ville i gøre?

Gi ham mad kl.17:30 som i plejer. Han er vel ligeglad om i spiser med eller ej. 

Her spiser den lille aftensmad kl.17/17:30, hvor vi andre spiser den kl.15. Vi har rutiner og hun spiser på sine tidspunkter, ligemeget hvornår vi andre spiser.

Synes det er voldsomt at ville aflyse på grund af det, når det jo sagtens kan gøres.

W

Anmeld

11. december 2014

Sprit25

Vi har kun venner uden børn og de forstår heller ikke helt det der spisning kl 17.30 Hvilket jeg faktisk godt kan forstå. 

Nåh men herhjemme når vi inviterer bliver der spist 18.00 senest hvilket de respektere. Hjemme hos dem giver vi bare vores datter før. Det eneste jeg bad dem forstå var at det var noget rod når de inviterede til kl 18, da vi altid ville komme for sent så Så nu kommer vi bare 17 eller de inviterer først til 18.30

Anmeld

11. december 2014

et-ønske

Det er selvfølgelig irriterende når I har en rytme - men jeg synes du overreagerer herre Gud - kan jeres barn ikke bare spise kl 17.30 - og i andre kl 18?? 

Det ville ikke afholde mig fra at tage afsted  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.