Fortælle kæresten, om uplanlagt graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2014

Anonym trådstarter

Risse skriver:

Nå jamen så bestil den da et andet sted, hvis du alligevel synes om ideen? 

Alternativt, kan du jo ringe til din læge, som jo nok gerne vil se dig alligevel for at få lavet vandrejournal, og spørge om han vil med der?

Eller bare spørge ham om han kunne have lyst til at i bestilte en scanning?

Håber at du finder en måde som du føler dig godt tilpas i

Tak, må se hvad jeg kan hitte på, er jo nok psykisk og frygten der er værst. Skal sikkert nok gå når jeg endelig får det sagt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2014

Mother-love

Som en anden skriver ville jeg også bare lægge testen foran ham. For selvom han ikke lige er så god til at tyde en test. Så ved han vel godt at du ikke ville lægge en negativ test foran  ham? For hvorfor skulle du dog gøre det

Anmeld

10. december 2014

lineog4

En ting er det sket, en anden ting er ikke at sige det.

Jeg har stået der to gange, og den ene gang vidste jeg, min mand ville blive skide sur eller nej rettere sur på det faktum og ikke på mig. Men vi var to om det, og derfor skulle vi begge to også vide det med det samme. Han vidste dog ikke jeg tog en test, men så snart jeg havde taget testen og vi så hinanden sagde jeg det med det samme - faktisk den ene gang ringede jeg med det samme. 

Så hvis jeg var dig, ville jeg ikke lave noget specielt, men bare sige det. Også fordi at gøre noget specielt signalerer du er glad for det, og han skal måske lige synke det før glæden tager over.

Anmeld

10. december 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

En ting er det sket, en anden ting er ikke at sige det.

Jeg har stået der to gange, og den ene gang vidste jeg, min mand ville blive skide sur eller nej rettere sur på det faktum og ikke på mig. Men vi var to om det, og derfor skulle vi begge to også vide det med det samme. Han vidste dog ikke jeg tog en test, men så snart jeg havde taget testen og vi så hinanden sagde jeg det med det samme - faktisk den ene gang ringede jeg med det samme. 

Så hvis jeg var dig, ville jeg ikke lave noget specielt, men bare sige det. Også fordi at gøre noget specielt signalerer du er glad for det, og han skal måske lige synke det før glæden tager over.

Åh har du nok ret i, måske testen på bordet foran ham er det bedste. Måske sådan en digital en, ville være at foretrække 

Anmeld

10. december 2014

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Jeg er gået hen og blevet gravid, og ikke noget vi har planlagt. 

Han ved jeg er imod abort og han var indforstået med risikoen, og så måtte vi jo tage det med, hvis det skete. Nu er det så sket og er så nærvøs 

har i nogle gode måder, eller ideer til, hvordan jeg giver ham nyheden. Han aner intet, og jeg har det så svært med at skulle se ham i øjnene. 

Det værste er jeg griner når jeg bliver nærvøs, så ved slet ikke hvordan jeg skal få det bragt på en ordentlig måde, og skal selvfølgelig være imens de store børn ikke er tilstede 

gode ideer modtages med kyshånd

Hilsen den nærvøse 

Køb en clear blue digital test.. Den viser gravid eller ikke gravid..  

Han kan vel læse, så det kan han da umuligt være i tvivl om hvad betyder.. 

Anmeld

10. december 2014

migxher

Altså hvis det er et uheld, så må du jo nok regne med at det ikke lige er sikkert at han bliver ældevild, og så synes jeg at det er dumt at gøre alt muligt ud af at fortælle det, hvis han så ikke lige springer op og er glad som det første (:

Men er den ikke planlagt som i at i har knaldet uden beskyttelse med vilje i håb om at den gik. I så fald er graviditeten ikke et ups i min verden, så er det planlagt, når man 2 mennesker har sex, vel vidende at ingen bruger beskyttelse. Den her graviditet lyder nu ret så meget som en god nyhed fra din side, når man tænker på at det er en upser. 

Anmeld

10. december 2014

M &.I

Anonym skriver:

Jeg er gået hen og blevet gravid, og ikke noget vi har planlagt. 

Han ved jeg er imod abort og han var indforstået med risikoen, og så måtte vi jo tage det med, hvis det skete. Nu er det så sket og er så nærvøs 

har i nogle gode måder, eller ideer til, hvordan jeg giver ham nyheden. Han aner intet, og jeg har det så svært med at skulle se ham i øjnene. 

Det værste er jeg griner når jeg bliver nærvøs, så ved slet ikke hvordan jeg skal få det bragt på en ordentlig måde, og skal selvfølgelig være imens de store børn ikke er tilstede 

gode ideer modtages med kyshånd

Hilsen den nærvøse 

Jeg griner også når jeg prøver at fortælle min mand noget som er alvorligt. Du skrev det ikke planlagt og det kan i jo ikke gøre for , han ved jo godt du ikke prøver at blive gravid før i er enige om det. Synes bare du fortæller ham direkte og sige du er ked af det og hvad i skal gøre nu . Se hvad han siger til det. 

Anmeld

10. december 2014

Anonym trådstarter

sessen1984 skriver:

Køb en clear blue digital test.. Den viser gravid eller ikke gravid..  

Han kan vel læse, så det kan han da umuligt være i tvivl om hvad betyder.. 

Ja det er rigtigt

Anmeld

11. december 2014

Ung kvinde mor snart til 2

Anonym skriver:

Var en mulighed, men ved fra tidligere at han ikke helt fatter de teste, og han bare vil kigge og tja. Fra tidligere erfaringer kunne jeg måske bruge lidt andre ideer. 

Overvejer om jeg skulle få en tidlig scanning og så vise det der, men så er eet længe han skal gå i uvished, og er jeg måske ikke helt forenet med 

Måske find en body og skriver med tus til tøj af du skal være far og så plus testen og så pak den ind

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.