Ubehagelig samtale i børnehave.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.254 visninger
14 svar
4 synes godt om
9. december 2014

Anonym trådstarter

Jeg er et stk. meget ulykkelig mor i dag. Var i dag til samtale i børnehaven efter 4 mrd. siden opstart. 

Alt går sådan set fint og mit barn trives, god i sociale relationer osv. Indtil hun lader en bombe falde(i min verden) 

Hun fortæller nemlig at mit barn en gang for 14 dage siden har sagt at hendes far slog hende - min mand bliver naturligvis meget påvirket af dette - vi er udemærket klar over at vores barn har det med ind imellem at overdrive en anelse og at hun også går meget op i at andre slår hende i børnehaven, på trods af at pædagogerne ikke har bemærket dette. 

Vi er selvfølgelig glade for at personalet reagerer på den slags udtalelser fra børn, men alligevel rammer dette os meget hårdt da vi er en rolig og stabil familie. 

Hun fortæller os at hun jo selvfølgelig er nødsaget til at notere denne hændelse, men at der ikke gøres mere ud af det. 

Nu har jeg så en meget ulykkelig mand der knap tør lege med sit barn af frygt for at gøre noget der kunne misforståes og vi utrygge ved om dette evt. fortsætter fra vores barns side af. 

Nogle der evt. har oplevet noget ligende og ved hvordan dette bedst håndteres? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2014

SandraXOXO

Er det ikke meget normalt børn siger den slags når de ikke er så gamle? Vores dreng kan godt finde på at sige at hunden slog ham, hvis hunden får revet ham med sin pote under leg, de ved ikke helt hvad et slag egentlig er, udover at det betyder at de har slået sig. Tror ikke du skal lægge så meget idet, medmindre hun siger det ofte og insistere på at far virkelig slår hende. 

Anmeld

9. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Din mand skal prøve at glemme det og lege med sit barn som gan plejer. Rigtig mange børn siger sådan fordi de ikke helt forstår hvad "at slå" egentlig betyder. Min dreng er gået ind i bordet og sagt at bordet havde slået ham

Men jan godt forstå din mand blev ked af det. 

Anmeld

9. december 2014

BinaMor

min datter havde en overgang hvor hun sagde det samme. det var bare min kæreste (papfar..) nøj far blev gal vi fandt så selvfølgelig ud af at hun "løj" eller misforstod (jeg tænker hvis vi har haft en konflikt og hun blir sendt på værelset/skældt ud eller lign om hun tænker det er at slå)

og vi havde historien med peter og ulven nogle gange... og hvornår man lyver, hvad der kan ske ved løgn.. ved ikke om hun forstod det men hun er stoppet nu.

jeg tog snakken med børnehaven og de havde godt hørt det..(og mange andre historier) men de ville ikke noterer noget. de sagde det var helt almindeligt (og desuden så sagde hun også pædagogerne slog hende )

selvfølgelig skal det undersøges og holdes øje med. det er jo for vores børns skyld. men det er så nederen at stå der og man ved jo ikke hvad de tænker...

Anmeld

9. december 2014

Julemusen

Utrolig ubehageligt at få at vide til et møde med børnehaven. Jeg ville da også blive såret hvis min søn havde sagt sådan om mig. Men det er den alder hvor de ikke helt forstår hvad de siger og siger en masse ting og opdigter mange historier. Min søn havde engang sagt at hans dagplejemor havde slået ham. Det vidste jeg jo godt ikke passede da hun er verdens mildeste menneske. Så sagde ikke noget til hende. Et par dage efter da jeg hentede ham var hun lidt trygget og fortalte at min søn havde sagt at hun havde slået ham, men at det kunne hun selvfølgelig ikke finde på. Men hun var kommet til at kradse ham da hun gav ham jakke på og var så ked af hvis vi havde hørt ham sige at hun slår ham. Jeg sagde som det var at han havde sagt det derhjemme og at jeg selvfølgelig vidste at det ikke var sket. Men at jeg var glad for at hun nævnte det for mig. Stakkels dagplejemor... Var sku synd for hende.

Anmeld

9. december 2014

Hertz

Min datter siger også tit at vores hunde slår hende hvis de rammer hende med halen. Og hvis vi er sure på hende siger hun "far/mor sindssyg".

Anmeld

9. december 2014

Muffinmus

Faren må IKKE trække sig, snarere omvendt!!!

For mange rå siden da jeg selv var barn, gik min far(papfar) meget nøgen rundt og var ligeglad, for ham var nøgenhed naturligt. Dette gjorde jeg kom i kontakt med ham som nøgen i ny og næ.

Jeg fik så åbenbart sagt at jeg havde set og rørt min fars tissemand. Dette blev taget meget alvorligt og jeg kom på børnehjem i flere uger mens de undersøgte sagen.

der var ikke holdt i de anklager der kom frem, heldigvis, pg det blev tilskrevet typiske udtalelser fra et barn der var vant til en nøgen far.

Men hele episoden satte min far i følelsesmæssig bås og han kom sjældent frivilligt hen og krammende mig siden hen. Jeg er altid kommet til ham og har ikke tænkt over hvorfor han tog den afstand han tog. Før min mor fortalte mig historien. Jeg kan svagt huske ting fra børnehjemmet, men ikke selve episoden. Men jeg er SÅ ked af min fars forhold til mig blev ødelagt i hele mit nuværende liv. Jeg sørger dog altid for lige at give ham en ekstra krammer, bare så han ved at det er ok..men alt det skete vil andre ændre sig.

Anmeld

9. december 2014

WilliamDSTN

Anonym skriver:

Jeg er et stk. meget ulykkelig mor i dag. Var i dag til samtale i børnehaven efter 4 mrd. siden opstart. 

Alt går sådan set fint og mit barn trives, god i sociale relationer osv. Indtil hun lader en bombe falde(i min verden) 

Hun fortæller nemlig at mit barn en gang for 14 dage siden har sagt at hendes far slog hende - min mand bliver naturligvis meget påvirket af dette - vi er udemærket klar over at vores barn har det med ind imellem at overdrive en anelse og at hun også går meget op i at andre slår hende i børnehaven, på trods af at pædagogerne ikke har bemærket dette. 

Vi er selvfølgelig glade for at personalet reagerer på den slags udtalelser fra børn, men alligevel rammer dette os meget hårdt da vi er en rolig og stabil familie. 

Hun fortæller os at hun jo selvfølgelig er nødsaget til at notere denne hændelse, men at der ikke gøres mere ud af det. 

Nu har jeg så en meget ulykkelig mand der knap tør lege med sit barn af frygt for at gøre noget der kunne misforståes og vi utrygge ved om dette evt. fortsætter fra vores barns side af. 

Nogle der evt. har oplevet noget ligende og ved hvordan dette bedst håndteres? 

Min søsters 3 børn har det os med at sige at man slår dem selv om man dårlig nok rør dem, selv om man bare ligger hånden på skuldren for at bede dem gå frem skriger de op at man slår. børn overdriver  

Anmeld

9. december 2014

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen. Vi prøver også at sige til os selv at det bare  er en fase, det påvirker os dog mere end vi ønsker. Frygten for at hun skulle sige flere ting 

En ting er når hun siger det hjemme, så har vi jo en chance for at modargumenterer, men det er aldrig sjovt når det kommer ud andre steder. Følte far børnehavens side at vi faktisk blev sat i bås  eller rettere at min mand gjorde.

Anmeld

9. december 2014

modesty

Anonym skriver:

Tak for svar alle sammen. Vi prøver også at sige til os selv at det bare  er en fase, det påvirker os dog mere end vi ønsker. Frygten for at hun skulle sige flere ting 

En ting er når hun siger det hjemme, så har vi jo en chance for at modargumenterer, men det er aldrig sjovt når det kommer ud andre steder. Følte far børnehavens side at vi faktisk blev sat i bås  eller rettere at min mand gjorde.

Hvis de havde troet at det var sandt, ville de have indberettet. Så hvordan føler du at de sætter i bås?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.