Er det forskelligt eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.054 visninger
20 svar
4 synes godt om
8. december 2014

got2b

Som skrevet så vokser overs datter hurtigere end andre i uge 23. Da hun er over gennemsnittet og min mave mål er på 22. Men nå, for første gang mærkede min kæreste liv idag, og var helt oppe at køre, så dejligt! Men nå så her til aften faktisk nu her og for ca halvanden uge siden bevægede min mave sig, som om at hun ikke har plads nok, det ser lidt uhyggeligt ud til at starte med, og hun holder vilde fester derinde. Men nå, er det ikke tidligt at man kan se når hun sparker og laver kølebøtter? Eller er det forskelligt? (: har set hende sparke for godt og vel to uger siden os.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2014

Mother-love

Hun kan sagtens være derinde. Mine mål på maven har altid fulgt det antal uger jeg var henne. Altså uge 23, 23 cm. Uge 27, 27 cm osv.

det kan godt virke som om de ikke har plads nok derinde. Men det har de. Ognu hvor du ikke er længere er der stadig massere af plads. Det er netop derfor de kan rummestere så meget derinde.

du kan være ganske rolig. Ud fra hvad du skriver lyder det helt normalt

Anmeld

8. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Helt alm. Nogen kan man se bevægelserne udenpå maven tidligere end andre. Kommer an på fedtlag, moderkagens placering osv  

ved mig kan man også se bevægelserne ret tidligt men ro på, der er masser af plads! Husk på din livmoder og dit maveskind jo bliver ved at udvide sig hele tiden.

Du skulle se min mave nu, den kan være vind og skæv i alle retninger og det føles decideret voldsomt. Men det er helt nomalt! Der ligger trods alt ca 4kg baby derinde nu  

Anmeld

8. december 2014

got2b

Mother-love skriver:

Hun kan sagtens være derinde. Mine mål på maven har altid fulgt det antal uger jeg var henne. Altså uge 23, 23 cm. Uge 27, 27 cm osv.

det kan godt virke som om de ikke har plads nok derinde. Men det har de. Ognu hvor du ikke er længere er der stadig massere af plads. Det er netop derfor de kan rummestere så meget derinde.

du kan være ganske rolig. Ud fra hvad du skriver lyder det helt normalt

Var så os i uge 22 da jeg var ved jordemoder, men min mave vokser hurtigt, ku ik passe en graviditet top jeg havde købt om Onsdagen og jordemoder Torsdag, og skulle have toppen på om Lørdagen, ku ik passe den . Og er i uge 23+2 nu, og skal til jordemoder igen imorgen (: 

synes bare det virker ret tidligt at vi allerede kan se hende sparke nu (:

Anmeld

8. december 2014

got2b

Mor11 skriver:

Helt alm. Nogen kan man se bevægelserne udenpå maven tidligere end andre. Kommer an på fedtlag, moderkagens placering osv  

ved mig kan man også se bevægelserne ret tidligt men ro på, der er masser af plads! Husk på din livmoder og dit maveskind jo bliver ved at udvide sig hele tiden.

Du skulle se min mave nu, den kan være vind og skæv i alle retninger og det føles decideret voldsomt. Men det er helt nomalt! Der ligger trods alt ca 4kg baby derinde nu  

Ja okay, synes bare der virker lidt tidligt, trods jeg kun er i uge 23+2 (: 

her ligner jeg en som er i måned 7 , hold da op fire kilo? 

Anmeld

8. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ja okay, synes bare der virker lidt tidligt, trods jeg kun er i uge 23+2 (: 

her ligner jeg en som er i måned 7 , hold da op fire kilo? 

Ja sgu er også over termin nu 

Det her billede er fra uge 23 hvor lillefisen møver rundt - det er INGENTING ift nu

rettelse : uge 24

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. december 2014

got2b

Mor11 skriver:

Ja sgu er også over termin nu 

Det her billede er fra uge 23 hvor lillefisen møver rundt - det er INGENTING ift nu

rettelse : uge 24

Så Lan det jo ske snart! . Bare det var mig, kan ikke vente længere! Passede os min kusines datter igår, bliver så fantastisk at få hende ud ��. 

Det ser hellere ikke ud til du var særlig stor på det tidspunkt? (:

Anmeld

8. december 2014

Mother-love

got2b skriver:

Var så os i uge 22 da jeg var ved jordemoder, men min mave vokser hurtigt, ku ik passe en graviditet top jeg havde købt om Onsdagen og jordemoder Torsdag, og skulle have toppen på om Lørdagen, ku ik passe den . Og er i uge 23+2 nu, og skal til jordemoder igen imorgen (: 

synes bare det virker ret tidligt at vi allerede kan se hende sparke nu (:

Det er meget forskelligt. Nu er jeg 2. Gangs gravid. Men da jeg  var gravid med min datter mærkede både faderen og jeg hende udenpå maven da jeg var 15+5 og derfra mærkede vi hende dagligt. Og denne gang mærkede jeg lillebror udenpå tidligere. 

jeg har hverken i min første eller anden graviditet kunne skjule det indtil frem til nf scanningen. Hvor nogen går helt frem til uge 30 og man nærmest stadig ikke kan se ret meget. Men det er meget forskelligt.

min mave er også vind og skæv nu ( er 33+6) og det er fordi han ligger over mod min højre side. Og det meste af dagen føles det som om han ligger på tværs. Og min mave har også en stor bule i siderne som om han ligger på tværs, men han ligger med hovedet nede i bækkemet.

Nyd du bare du kan mærke hende på den måde og at hun ligger over "normalen" det har ihvertfald givet mig meget tryghed at mine altid har lagt over normalen og at de er ekstremt livlige. Selvom jeg nu godt kunne bruge lidt pause en gang imellem. For min mave føles som et stort blåtmærke efterhånden fordi han mosler så meget, trods det der er begyndt at være trængt nu.

Anmeld

8. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
got2b skriver:

Så Lan det jo ske snart! . Bare det var mig, kan ikke vente længere! Passede os min kusines datter igår, bliver så fantastisk at få hende ud ��. 

Det ser hellere ikke ud til du var særlig stor på det tidspunkt? (:

Tror jeg var meget standart størrelse her er et oprejst billede fra ca samme uge. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. december 2014

got2b

Mor11 skriver:

Tror jeg var meget standart størrelse her er et oprejst billede fra ca samme uge. 

Så ligner vi neget hinanden i uge 23 (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.