Erfaringer søges. SU, studiejob og barselsdagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Miss BananaHammock skriver:

Fedt  - tak for svar.

Ja det var egentlig tanken at gemme de 12 mdr. så jeg ikke kommer til at mangle det sidste år jeg skal læse. Men det har også hele tiden været tanken at jeg ikke ville tage barsel når jeg fødte, da jeg netop læser fjernestudie og derfor ikke skal på skole særlig tit. Men nu hvor det nok bliver tvillinger, tror jeg ikke jeg kan holde til at læse ved siden af. 

Men det er sjovt, for da jeg startede på studiet, var jeg på barselsdagpenge. Der sagde de at jeg gerne måtte læse, men jeg måtte ikke få su og barselsdagpenge sammen. 

Ah i see... Ja, du kan jo egentlig selv bestemme hvornår du vil gøre brug af dem, så længe det er under samme uddannelse

Hmm... Mærkeligt... Altså undtagelsen ville være hvis du have optjent rettigheden til barselsdagpengene under lønnet praktik. Der er man nemlig ikke berettiget SU. Men ellers skulle det ikke være noget problem (det står også tydeligt på SU's hjemmeside). 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2014

Miss BananaHammock

Demosan skriver:

Ah i see... Ja, du kan jo egentlig selv bestemme hvornår du vil gøre brug af dem, så længe det er under samme uddannelse

Hmm... Mærkeligt... Altså undtagelsen ville være hvis du have optjent rettigheden til barselsdagpengene under lønnet praktik. Der er man nemlig ikke berettiget SU. Men ellers skulle det ikke være noget problem (det står også tydeligt på SU's hjemmeside). 

Det var ikke su der oplyste mig om det, men udbetaling danmark. (eller hvad det nu hedder der man får dp fra) --- men det skal da ihvertfald undersøges 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.