Søger erfaringer fra nogen der har været i lignende situation...
Jeg læser og får su. Ved siden af mit studie arbejder jeg 20 - 30t om ugen som lærervikar. Det har jeg gjort siden sommerferien.
Jeg er gravid med tvillinger og er derfor i risiko for sygemelding halvvejs gennem graviditeten. Termin midt juli.
Hvordan står jeg i forhold til de forskellige betalinger?
Jeg håber på at kunne fortsætte med at læse selvom jeg er sygemeldt, da jeg læser fjernstudie og derfor kan gøre det i mit eget tempo. Har også en stor eksamen til sommer, som jeg vil være ked af ikke at kunne gennemføre. Men kan man blive sygemeldt fra et vikarjob? Eller er det så bare ærgelig med pengene?
Jeg kan se at jeg kan få barselsdagpenge hvis jeg har arbejdet x antal timer 13 uger inden barsel. Hvis jeg ikke bliver sygemeldt, burde det godt kunne lade sig gøre, men hvad hvis man bliver sygemeldt? Kan man så regne 13 uger inden sygemelding?
Jeg er med i A-kasse og har ikke brugt dagpenge.. burde man måske melde sig ud af uddannelsen for at få dagpenge og så tage barselsorlov på den måde? Og starte på uddannelsen igen bagefter? Er det overhovedet "lovligt"?
Vi sidder ikke så hårdt at det er livsnødvendigt med de ekstra penge, men med tvillinger på vej, bliver jeg alligevel en smule stresset over at miste næsten 1/2 års indkomst indtil jeg kan tage dobbelt su klip. Alternativet er at tage sulån de måneder jeg ikke kan arbejde, men de skal jo også betales tilbage.
Undskyld den lange smøre... håber det giver mening. Vil bare gerne høre hvis der er en der har forstand på alt det med hvad man kan og må! 
Anmeld