søger ideer til nye retter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.296 visninger
17 svar
16 synes godt om
7. december 2014

helle85

her hjemme få vi mest det samme at spise og jeg er ved at være godt træt af de samme mad

så ville høre om hvad i andre  laver af mad 

vi må meget pasta (børne vil stort set kun have det ), gryderet, lasange osv.

jeg kunne godt tænke mig at spise noget mere kylling også, men er ikke så god til at lave mad og finde på nye ting.

hvis i kommer med forslag så må der evt godt være opskrift med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2014

Sprit25

Vi er kæmpe fan af Mac and cheese herhjemme 

Anmeld

7. december 2014

helle85

Sprit25 skriver:

Vi er kæmpe fan af Mac and cheese herhjemme 

tak jeg har lige været inde og søge på det  få i noget til ?

Anmeld

7. december 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Nu laver jeg kun mad til mig selv, da min datter ikke helt er gammel nok til at måtte spise det samme. Men jeg har serveret "pølse i krybbe" for min niece og nevø, og de var vilde med det! Det er en af de der lange snackpeber der er flækket og renset. Så putter man ost efter smag i, jeg brugte revet chedar, en pølse på og så svøbt i bacon. Og så i ovnen, 200 grader i 30 minutter. 

Og ellers synes jeg at man meget let kan friske de fleste retter op ved at erstatte en ingrediens med noget andet, eller tilføje noget nyt. F.eks en ret med ris får et lækkert twist hvis man serverer den med blomkålsris til i stedet. En lasagne bliver lidt noget andet hvis pasta pladerne skiftes ud med tynde strimler squash. 

Anmeld

7. december 2014

helle85

MummiT skriver:

Nu laver jeg kun mad til mig selv, da min datter ikke helt er gammel nok til at måtte spise det samme. Men jeg har serveret "pølse i krybbe" for min niece og nevø, og de var vilde med det! Det er en af de der lange snackpeber der er flækket og renset. Så putter man ost efter smag i, jeg brugte revet chedar, en pølse på og så svøbt i bacon. Og så i ovnen, 200 grader i 30 minutter. 

Og ellers synes jeg at man meget let kan friske de fleste retter op ved at erstatte en ingrediens med noget andet, eller tilføje noget nyt. F.eks en ret med ris får et lækkert twist hvis man serverer den med blomkålsris til i stedet. En lasagne bliver lidt noget andet hvis pasta pladerne skiftes ud med tynde strimler squash. 

det lyder lækkeret, det tager jeg med på min liste.

tak for inspiration af de andre ting.

Anmeld

7. december 2014

Sprit25

helle85 skriver:

tak jeg har lige været inde og søge på det  få i noget til ?

Bacon tern ovenpå og ellers bare koge lidt grønsager ved siden af

Anmeld

7. december 2014

female

helle85 skriver:

her hjemme få vi mest det samme at spise og jeg er ved at være godt træt af de samme mad

så ville høre om hvad i andre  laver af mad 

vi må meget pasta (børne vil stort set kun have det ), gryderet, lasange osv.

jeg kunne godt tænke mig at spise noget mere kylling også, men er ikke så god til at lave mad og finde på nye ting.

hvis i kommer med forslag så må der evt godt være opskrift med

Vi laver lasagne på mange forskellige måder, bl.a  med

- laks og spinat

- rodfrugter og oksekød

- den sædvanlige med svinekød.

Ellers chili con carne hvor risene kan erstattes af grovpasta.

Anmeld

7. december 2014

Lilotte87

Herhjemme er vi glade for kyllingespyd med fx champignon og peberfrugt. Det kan laves i ovnen. Vi får som regel, bagte rodfrugter, naanbrød og zhatziki til. 

Anmeld

7. december 2014

lineog4

Her hjemme er supper et hit, alt fra tomatsuppe til en skøn hønsekødssuppe med mel og kød boller. Det kan også være en suppe med spaghetti fx ( den sidste blev lidt stærk men har en opskrift).

Derudover "bare" en kylling i ovnen enten med kartofler eller ris til - hvis ris så en karryssauce. Så har man rester to, pitabrød dagen efter.

så kan man jo også lave en kyllinge eller lakse lasagne.

madpandekager.

boller i karry of forloren hare plejer også at ryge ned - men har forfærdelig kræsne bærn (2 af dem) og desværre ikke kræsen med det samme så det er en balancegang.

i aften står den på pitabrød her hjemme efter en skæn lammekølle i går.

Og må også indrømme jeg er nået dertil hvor jeg godt kan finde på at lave to retter som så erforbundet af fx risene og måske kødet. Så fx i morgen er det kylling i karry og kung pa kylling og det hele med ris og  gnavegrønt. Jeg må simpelthen også have noget mad der smager af lidt mere - mad som jeg kan glæde mig til. Derfor er vores aftensmads bord gerne flere små retter som man så kan tage af.

Anmeld

7. december 2014

lineog4

female skriver:

Vi laver lasagne på mange forskellige måder, bl.a  med

- laks og spinat

- rodfrugter og oksekød

- den sædvanlige med svinekød.

Ellers chili con carne hvor risene kan erstattes af grovpasta.

Den sædvanlige lasagne er det ikke med oksekød er det i hvert fald her hjemme 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.